ÖĞR. GÖR. HÜSEYİN ŞENGÜN TEFENNİ MESLEK YÜKSEKOKULU ŞUBAT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sunum Teknikleri Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Aralık, 2010.
Advertisements

KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ. MODÜL 7 Sunular ve Etkili Sunum Hazırlama Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu, Göknur Kaplan Akıllı.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Türkiyedeki Giyim,Kuşam ve Süslenme Kültürü Çocuk, Kadın, Erkek Giyim-Kuşamı Giyim insanın var oluşuyla, öncelikle doğa koşullarından korunmak amacıyla.

Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GÖRSEL TASARIM.
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Dergi Tasarımı.
Metinlerin Sınıflandırması
ETKİLİ POWERPOINT HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
DESEN.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Renk, ışığın gözün retinasına  değişik biçimde ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
TAM SAYILAR.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
DERGİ TASARIMI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
RENK.
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

ÖĞR. GÖR. HÜSEYİN ŞENGÜN TEFENNİ MESLEK YÜKSEKOKULU ŞUBAT - 2012 GRAFİK ANİMASYON I ÖĞR. GÖR. HÜSEYİN ŞENGÜN TEFENNİ MESLEK YÜKSEKOKULU ŞUBAT - 2012

Grafik Tasarım nedir? Grafik tasarım; bir mesajı iletmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde organize edilmesidir. Baskı, ekran, hareketli film, animasyon, iç mimari, paketleme gibi birçok ortamda uygulanabilir. Temel ilkeleri hizalama, denge, karşıtlık, vurgulama, hareket, görüntü, oran, yakınlık, tekrarlama, ritim ve birliktir. Grafik tasarım işleri yapanlara genellikle Grafiker denir.

Bir nesnenin havadamı, yere yapışkanmı, yoksa yandamı gibi özeliklerini gölgeler belirtir. Efektler belirgin olsun diye yapılmaz. Yani çok efekt çok güzel anlamına gelmez. Nesneye efekt vermenin amacı o nesnenin duruş ve görünüm amacını tayin etmek içindir.

Unutmayın ki tek seferde hiçbir görüntü mükemmel olamaz. Kısacası nesneyi güzel ve göze hoş yapan etkenler ışık ve gölge oyunlarıdır. Şeklinizi bir dantel gibi yavaş ve özenle işleyeceksiniz. Unutmayın ki tek seferde hiçbir görüntü mükemmel olamaz.

Renklerin Temelleri Yandaki resimde ünlü bir sanatçı olan Itten’ın renk çemberini görüyorsunuz. Bu renk çemberi her şeyin nasıl ayarlanacağını kusursuz bir şekilde göstermektedir. Ortada 3 renkten oluşan bir üçgen yer alıyor. Bunlar esas renklerdir. Ana renkler de diyebiliriz.

Renk Modelleri Toplamsal ve Çıkarımsal renk karışımı olarak ikiye ayrılır. Toplamsal: Farklı ışık frekanslarının bir araya gelerek izlemcinin gözüne ulaşmasıdır. (RGB) R(Red), G(Green), B(Blue) Çıkarımsal: Işık frekansları yerine bir rengin öbür renge tonal değişimine, süzülmesine veya kapatılmasına denir. (CMYK) C(Cyan),M(Magenta),Y(Yellow),K(Key)

Bir logo ya da web sitesi tasarladığınız zaman, sadece tek renk kullanamazsınız. Mutlaka çoklu renkler kullanmanız gerekecektir. Elbette hepsini değil, ama burada diğer insanların hoşuna gidecek şekilde bir şey ortaya çıkarmada kesin zıtlıklar olacaktır.

Grafik Tasarımda Bazı Terimler Tipografi: Görsel tasarımın söz dizim mimarisidir. Okuyucuya verilen mesajın mimarisi, görsel bütünlüğü ve mantıksal simgelemeyi estetik bir armonide gerçekleştirebilmesi tipografi sanatının püf noktalarıdır. Mikrotipografi: harflerin, cümlelerin, paragraf ve sütunların bulundukları formattaki sözdizimidir. Tipografi tasarımı ve kullanımı masaüstü tasarımlarden ve bilgisayar yazılımlarından önce el sanatı ile ortaçağdan bu yana amblem, simgesel işaretler, logo resimlendirilmesinde yer alır.

Tipografik Punto Ölçü Sistemi Punto tasarımı ve baskısında kullanılan ölçü tipografiye özel POİNT adı verilen sistemi içerir. 1 point=1.72 inch 1.72 inch=24.44 mm Not: Uzun metinlerde Serif türü punto kullanımı okuyucu için rahat ve kolay okunurluk sağlar. Orantı, yalınlık, kontrast ve okunaklık tipografide pozitif tasarım niteliklerini taşır.

Mizanpaj: Tipografik sayfa düzenini oluşturmak için kullanılan terimdir. Tasarımcı, kağıt ve kalem ile çizerek veya masaüstü tasarımcılıkta kullanılan sistemlerle elektronik olarak kurar. Her türlü yayın için yapılan sayfa düzeni taslaklarına mizanpaj tanımı verilir. Sayfa düzeni çalışmasını ilk planda iki ana fikre bölebiliriz.

1- Fikirsel Çağrışım: Konu ve amaç belirlenir. Örneğin: sanat dergisi kapağı... 2- Taslak Çizim: Format belirleme örnek ve yazı stilleri seçmek. (Format belirlemede Fibonnacci sayılar serisine veya Altın orantı formülüne göre olması tavsiye edilir.)

Altın orantı: Kısaca altın orantı bir değerin pi sayısına (1,61803… Altın orantı: Kısaca altın orantı bir değerin pi sayısına (1,61803….) bölünmesiyle elde edilen orandır. Örneğin bir tasarımda uzun kenar 1000 birim ise kısa kenarın 618 birim olması gerekir. Veya kısa kenarı 21 cm olan bir broşür sayfasının uzun kenarı 34 cm olmalıdır.

Fibonnacci Serisi: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55 ….. Metin alanını belirlemek için, sayfa yatay ve dikey çizgiler sistemini biçimlendirmek için temel alınmalıdır.

Tasarım Öğeleri Denge ve Simetri Renk ve Desen Orantı ve Görsel Hiyerarşi Görsel Devamlılık Vurgulama Bütünlük Sanat Akımlarına Bağımlılık Not: Bunlarla birlikte araştırma ve sentez tasarımın evrimsel karakterlerinin temelini oluşturur.

Görsel Psikoloji Gestalt Sistemi: İmgeleri oluşturan elementleri ayrı ayrı görmek yerine bir bütün olarak algılama hissine grafik tasarımında ve görsel psikolojide Gestalt etkisi denir. Gestalt Tasarım Kanunları; Bütünlük, Benzetme, Yakınlık, Simetri, Süreklilik, Aynılık.

Renk Psikolojisi Renk psikolojisi estetik ilmine bağlı ve subjektif bir algıdır. Sanat, moda, tarih, edebiyat, kültürel, fiziksel ve duygusal etkenler renkleri niye ve nasıl algıladığımız bilmecesinin etkenleridir. Beyaz: Tarafsız, masum, iyi, yeni bir başlangıç, bilgili, doğru…. Sarı: Olgunluk, sıcaklık, ileriye doğru, optimistik(iyimser) ve tazelik…

Turuncu: Sevinmek, enerjik, aktif, etkinlik… Pembe: İdealistlik, minnettarlık, sadakat, halden anlama ve sempati… Kırmızı: Yaşam, sevgi, aktiflik, enerjik, sıcak, kuvvet, canlılık, ihtiras ve tutku… Mor: Gizem, asalet, lüks hayat, zenginlik, duygusallık, abartılı… Mavi: Güven, dostça, sağlamlık, tatil, sessizlik, umut… Yeşil: Gayret, taze, rahatlık, heyecanlı, sağlık, eli açık… Siyah: Güç, gayret, dramatik, gizemli, düşünceli… Gri: Tarafsızlık, yansıtma, ciddiyet, çok yönlü, hazır…

Tasarımda Renk Belirlerken Sorulacak Sorular Hangi mesaj, nasıl bir ortamda verilecek ve yayının öznel değeri nedir? Tasarımın hitap ettiği kitle kimdir? (yaş ve kültürel yapı vs gibi) Tasarımda hangi zıtlıklar veya uyumlardan esinlenmelidir? Hangi temel renkler kullanılmalıdır? Arka plandaki renkler ön plandaki renkleri nasıl etkiler? Renkler ile nesnel(gerçekçi) bir mesaj mı verilme isteniyor yoksa öznel(mecazi) mi?

Grafik Tasarım Konu/Obje Araştırma 1-Neyi ve Nasıl: Tasarımın amacı ve sebebi, nicelik(sayısal, istatistiksel) veya niteliksel(subjektif ve hayali anlamsal) olarak araştırılmalıdır. 2-Fikirsel Analiz: Dilbilimsel, anlam bilimi, psikoloji konuları ve tasarım nesnelerinin bu disiplinlerden yararlanılarak analizi. 3-Görsel Araştırma: Objenin düz anlam ifadesi ve mecaz iması araştırılır, Görsel olarak simgesel timsali ve standart anlamın karşılaştırılması.

4-Kitle ve Mesaj: Tasarlanan nesneyi izleyen ve verilen/alınan mesaj arasındaki ilişkinin analizidir. 5-Üretim Yöntemi ve Kul. Malzemeler: Konuya içerik olarak doğadan malzemeler ve elektronik ortamlar kullanılabilir. 6-Tasarım: Eserin tamamlanma safhası. 7-Sentez ve Etki Değerlendirmesi: Sonuç ve etki sentezi.