Game Design Theory And Practice

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Advertisements

Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Oyun Analizi: Centipede
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Tasarım Aşamaları.
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
Chapter 13: Multi-Player
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
Game Design Theory and Practice
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
1 Oyun Analizi: Centipede Bölüm 4 Oyun Analizi: Centipede Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
Game Design Theory and Practice Chapter 21: Designing Design Tools Mustafa SIRAKAYA BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Çocukların % 90’ı bilgisayar oyunları oynar. Oyuncuların yaş ortalaması 33’tür.
The Value of Serious Play
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
10/5/2016Chapter 9 - Centroids1 Bölüm 9 Ağırlık Merkezi ve Geometrik Merkez.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
YARDIMCI DESTEK TEKNOLOJİLERİ
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN
Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N Hasan ÇORUK
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (YAPAY ZEKA )
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
DERİN ÖĞRENME UYGULAMA ALANLARI
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Gelişmekte olan sporlar
Sunum transkripti:

Game Design Theory And Practice Chapter 8 : Game Analysis: Tetris Kübra Ertan BTÖ 716: Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

İçerik Giriş Oyun Dünyası (Game-World) Yapboz mu Aksiyon mu? (Puzzle or Action) Klasik Arcade Oyun Olarak Tetris (Tetris as a classic arcade game) Yapay Zeka (Artificial Intelligence) Artan Gerilim (Escalating Tension) Sadelik ve Simetri (Simplicity and Symmetry)

Giriş Tetris neden evrensel olarak kabul gören bir oyundur? Neden hakkında neredeyse hiç negatif yorum yoktur? Sadelik (Simplicity) Net Tasarım (Clearness of design) Basit ‘Game Play’ (Uncomplicated Game Play)

Oyun Dünyası (Game World) Oyun platformu Oyundaki nesneler Hamleler Kazanmak? Kaybetmek?

Yapboz mu Aksiyon mu? (Puzzle Game or Action Game) Neden Yapboz? Oyuncunun parçaların en iyi şekilde nasıl birleşeceğini bulması (Jigsaw Puzzle) Geometrik şekillerin bir yere yerleştirilmesi Pentomino oyunundan esinlenilmesi

Yapboz mu Aksiyon mu? (Puzzle Game or Action Game) Neden Aksiyon? Her oyunda yeni bir macera, yeni bir deneyim Tek bir çözüm yolu yok Sınırlı zaman, her an gelebilecek tehlikelere karşı tetikte olma ve müdahale edebilme (Sense of ever-approaching threat)

Yapboz mu Aksiyon mu? (Puzzle Game or Action Game) Neden Aksiyon? Gerilim Artan hız Her oyun yeni ve farklı (Uniqueness) Oyuncu bir sonraki hamleyi düşünmek zorunda

Arcade Oyun Olarak Tetris Arcade Oyunun Özellikleri (Chapter 4: Centipede) Tek ekran (Single-screen play) Sınırsız oyun (Infinite play) Oyuncunun kendini geliştirmesi Çoklu hak (Multiple lives) Hatalarını görme Adım adım yenilgiye gitme

Arcade Oyun Olarak Tetris Yüksek Puan ( High Scores/Scoring) Öğrenmesi kolay, basit ‘game play’ Hikayesinin olmaması (Başlangıçta PC versiyonundaki Rus etkileri ve Slav müzikler dışında) Diğer benzerlikler Teknoloji 2D

Yapay Zeka Basit ama çok iyi çalışan bir yapay zeka Parçaların rastgele gelmesi Bazı oyunlarda bir sonraki parçanın gösterilmesi

Artan Gerilim Bir sonraki hamleyi düşünmek zorunda olmak Tek hakkının olması ve bunu kaybettiğinde oyunun tamamen bitmesi Oyunda dinlenme gibi bir seçeneğin olmaması Oyuncunun hata yapması İlerledikçe artan hız

Basitlik ve Simetri Oyunu öğrenmesi/oynaması kolay (Easy to play, easy to learn) Birkaç tuşla oynanabilir 4 kareli 7 farklı şekilden oluşan bloklar Neden 3 ya da 5 değil de 4? Bütünlük (Completeness)

Kaynakça Rouse III, R. (2005). Game Design Theory and Practice (2nd ed.).Wordware Publishing.