BİR MİRAS ON VARİS: BALKANLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

ZEYTİNBURNU BELEDİYESİ KÜLTÜR FAALİYETLERİ MURAT AYDIN ŞUBAT 2008
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
TÜRKİYE GENÇLİĞİ EL ELE PROJESİ
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Bireylerin hayatlarını ve kurumların yapılarını, yeniden inşa etmeleri için; deneyimleri sonucunda ürettiklerini paylaşan, danışmanlık yapan ve bu yolda.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
YERELDE AB SÜRECİ.
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Hatay Mangala Şenliği Projesi
ZEKERİYA GÜÇER İLKOKULU
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
SOSYAL VE KÜLTÜREL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
75.YIL KARACAKILAVUZ CUMHURİYET ORTAOKULU EĞİTİMDE KÜLTÜREL ETKİ VE SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Atılım’da Bir Kitap - Bir Konu Programı Etkinliği 28 Mayıs 2013 Hasan U. Akay Provost.
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
T.C. UŞAK ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
GENÇLERDE UYUM.
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
C SPORUN TOPLUM ÜZERINDEKI ETKILERI. Yeni bir gün ve faaliyete istekli ve kuvvetli başlamayı sağlar. Toplumsal sorumluluğu geliştirir. Kendini kontrol.
DONANIMLI ZİHİN ÖNCÜ BİREY.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

BİR MİRAS ON VARİS: BALKANLAR

1.PROJENİN TANIMI

Balkanlar diye tanımlanan bölge, tarihin erken dönemlerinden beri farklı egemenlikler altında bulunmuş bir coğrafyadır. Yaklaşık beş yüz elli yıl boyunca bu topraklarda hüküm süren Osmanlı yönetimi de Balkanlarda çok derin izler bırakmıştır.

Balkanlar, Osmanlı’nın oradan çekilmesiyle birlikle dünya tarihindeki en kanlı savaşların yaşandığı bölge haline gelmiştir. Halen Osmanlı’ya hasret bir şekilde yaşayan Balkan halkı kendilerine uzatacağımız eli beklemektedir. Bu sebeple bizlere büyük sorumluluklar düşmektedir.

Balkanlar’ın Osmanlı’dan bizlere kadim bir kültür ve medeniyet mirası olduğunun farkında olarak bölgeyi teoride ve pratikte iyi tanıyan, bölge halklarıyla kaynaşmayı sağlayacak bilim, fikir, ve gönül elçilerinin yetiştirilmesine yönelik çalışma yürütülecektir.

Proje kapsamında: Mülakat yoluyla seçilen on ilahiyat öğrencisine Balkanlar özelinde bölgeyi belirli alanlarda tanımaya yönelik beş aylık süre zarfınca eğitim verilecektir.

ÖĞRENCİLERİN BALKANLAR HAKKINDA ÇALIŞACAKLARI ALANLAR 1.BALKANLARDA EĞİTİM 2.BALKANLARDA SOSYO-KÜLTÜREL YAPI 3.BALKANLARDA SİYASET 4.BALKANLARDA HUKUK SİSTEMİ 5.BALKANLARDA EKONOMİ

2.PROGRAM İÇERİĞİ

Bu eğitim süresince: Kitap okumaları 120 saat eğitim programı Bir ülke ve bir alan üzerinde ihtisaslaşmaya dair sunum faaliyetleri Ülkemizdeki Balkanlılarla Söyleşi

4. Eğitim sonu «Bir Miras On Varis» konulu kapanış sempozyumu 5. Balkan gezisi Gerçekleştirilecektir. Bunlara ek olarak öğrenciler tarafından: Yazılı ve görsel gezi raporları Kısa film İletişim kampanyası hazırlanacaktır.

Eğitimin ikinci ayında her bir öğrenci balkanlardan bir ülke seçmesi istenecek olup eğitimin sonuna kadar öğrencinin ülke hakkında yapacağı sunumlar ile o ülke özelinde ihtisaslaşması sağlanacaktır

NEDEN BÖYLE BİR PROJE?

Balkan topraklarında beş asırlık bir medeniyet mirasımızın ve koparılması mümkün olmayacak kadar kuvvetli bağlarımızın bulunması, bu anlamda İlahiyat gençlerinin farkındalıklarının düşük olması

Gençlerin coğrafyalar arası zihinsel bariyerlerinin olması Gençlere; Ortak yaşama kültürünün timsali olan Balkanlarının yeterince tanıtılamaması Ülkemizin geniş bir hinterlanda hitap edecek potansiyelinin olduğunun yeterince hissettirilememesi

3.BEKLENEN SONUÇLAR

Balkan kültür ve birikimine hakim öğrenciler yetiştirilecektir. Katılımcıların tamamına bölgeye dair sorumluluk şuuru kazandırılacaktır. Belirli bir ülke üzerine ihtisaslaşan öğrenciler akademik eğitimlerinde de bu minval üzere ilerleyebilecektir.

Öğrenciler gerçekleştirecekleri sunumlarla birlikte bilgilerini aktarabilme yetisi kazanacaklardır. Öğrencilerin kaleme alacakları gezi raporları onlara gördüklerini yazıya dökme alışkanlığı kazandıracaktır.

Sonuç olarak; proje bitiminde bölgeyi birçok açıdan tanıyan, bu bölge hakkında eğitim verebilecek ve rehberlik yapabilecek uzman bir genç kitle yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

 Yeryüzünün öğretmeni olabilmek için gökyüzünün öğrencisi olmak lazım. Aliya İzzetbegoviç