Medya okuryazarlığı eğitimi dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SAĞLIK OKURYAZARLIĞI.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi gereğince her Taraf Devlet, korumak için tespit amacıyla kendi toprağı üzerindeki  somut.
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
1- İmam Hatip Okulları nedir?
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Medya okuryazarlığı eğitimi dersi Dr. Tuğba Öztürk tozturk@ankara.edu.tr

DÜNYADA MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ

1993’de Amerika’da gerçekleştirilen medya okuryazarlığı ulusal konferansında Amerikalı eğitimciler medya eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda ortak bir karara varamadılar ama İngiliz ve Kanadalı eğitimcilerin önderliğinde geliştirilen modellerin ışığında aşağıdaki prensipler üzerinde görüş birliğine vardılar. (Ece Algan)

Farklı ülkelerde medyaokuryazarlığı ( Dünyanın tüm gelişmiş ülkelerinde medya eğitimi ya da medya okuryazarlığı dersleri, çeşitli seviyelerde okullarda ders olarak okutulmaktadır. Bu dersler, ya doğrudan müfredata konmakta (İngiltere, Fransa, ABD vb.) ya da müfredatta ilgili dersler içinde (sanat, dil bilgisi, edebiyat, vatandaşlık vb.) okutulmaktadır (Kanada). Ne şekilde okutulursa okutulsun, dersin ağırlıklı olarak uygulamaya dönük olarak işlendiği, öğrencilerin eleştirel, katılımcı ve yaratıcı yönlerini geliştirici bir şekilde planlandığı görülmektedir. http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/tarihce.html

Kanada’nın müfredatı

Afrika’da dahi….

Afrika Gençler kendilerini zararlı içerikten korumalı Okul dışında öğretilmektedir

Afrika Çad Zimbabwe İfade özgürlüğü Medyanın eğlendirme ve rahatlatma işlevinin yanında adalet, sevgi ve merhamet çağrısı işlevi de olmalı

Afrika Öğretmenlerle sıkı bir işbirliği var. Medyadan kaynaklı önyargıların ya da yanlış anlamaların önüne geçmek için öğrencileri çeşitli fikirler ve yaklaşımlarla tanıştırmalıdır. Güney Afrika

Bir çıktısı olarak siberzorbalık’a karşı…

TÜRKİYE’DE MEDYAOKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ

TÜRKİYE’DE MEDYA OKURYAZARLIĞI 2004 yılında Devlet Bakanlığı bünyesinde kurulan, ülkemizin önde gelen kamu kurumlarının, sivil toplum örgütlerinin ve üniversitelerinin temsil edildiği Şiddeti Önleme Platformunda, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ilk kez ilköğretim okullarında medya okuryazarlığı derslerinin okutulmasını önermiştir

“İlköğretim Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı” 31. 08 “İlköğretim Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı” 31.08.2006 tarihinde MEB Talim ve Terbiye Kurulunda görüşülerek kabul edilmiştir. Pilot uygulamadır. 2007-2008 yılında ise ülke genelinde seçmeli ders olarak okutulmuştur. 2008-2014 yılları arasında yaklaşık 4 Milyon öğrenci Medya Okuryazarlığı dersini almıştır. Medya çalışanları ve yetişkinleri de sürece katmak için www.medyaokuryazarligi.org.tr Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İle ailelere de eğitim verilmesi planlanıyoy

2014-2015 eğitim yılında kim okutur?

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNDE OKUTULACAK KONULAR 2006 2014 İletişime Giriş (2 ders saati) Eğlence alanı olarak medya Kitle İletişimi (2 ders saati) Bilgi kaynağı olarak medya Medya (7 ders saati) Katılım ortamı olarak medya Televizyon ( 4 ders saati) Aile, Çocuk ve Televizyon (9 ders saati) Radyo (3 ders saati) Gazete ve Dergi (3 ders saati) İnternet (Sanal Dünya) (6 ders saati)

2014 programı ayrıntısı

Özel yaşamın gizliliğine saygı Estetik duyarlılık Dürüstlük Sorumluluk MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILMAK İSTENEN DAVRANIŞLAR Özel yaşamın gizliliğine saygı Estetik duyarlılık Dürüstlük Sorumluluk Etik kurallara bağlılık Farklılıklara saygı duyma Kültürel mirası yaşatma bilinci

Aile içi iletişime önem verme Bilinçli tüketim Toplumsal hayata aktif katılım Bilimsellik Eşitlik Yardımlaşma Dayanışma Paylaşma

Talim terbıye kurulu: 2014-2015 Öğretim Yılından itibaren uygulanmak üzere Derslerde ders kitabı kullanılmaması İlgili Genel Müdürlük tarafından öğretim materyali hazırlanması, İlköğretim Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programının, 2014-2015 Öğretim Yılından itibaren uygulamadan kaldırılması