EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Sınıf Yönetimi Kavramı, Tanımı, Kapsamı, Sınıf Yönetimi Modelleri
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgüt yapısı ve özel eğitim
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Program geliştirme.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA Eğitsel Değerlendirme ve Tanılamanın İlkeleri Yönlendirme, yerleştirme ve İzleme

TANILAMA TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA

GELİŞİM FİZİKSEL GELİŞİM BİLİŞSEL GELİŞİM PSİKOSOSYAL GELİŞİM

AĞIRLIK BOY KASLAR MOTOR BECERİLER ALGILAMA BELLEK NEDENSELLİK FİZİKSEL GELİŞİM BİLİŞSEL GELİŞİM PSİKOSOSYAL GELİŞİM AĞIRLIK BOY KASLAR MOTOR BECERİLER ALGILAMA BELLEK NEDENSELLİK DİLGELİŞİMİ SOSYAL BECERİLER DUYGUSAL BECERİLER

GELİŞİM GÖREVİ OLGUNLAŞMA BÜYÜME HAZIRBULUNUŞLUK VE ÖĞRENME GELİŞİM

Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Tüm Gelişim Özellikleri Akademik Yeterlilikleri Eğitim İhtiyaçları En az Sınırlandırılmış Eğitim Ortamı Bireyin

EN AZ KISITLAYICI EN FAZLA KISITLAYICI TAM ZAMANLI KAYNAŞTIRMA DESTEK EĞİTİM ODASI YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA ÖZEL EĞİTİM SINIFI GÜNDÜZLÜ ÖZEL EĞİTİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZLERİ YATILI ÖZEL EĞİTİM OKULU HASTANE EV EN FAZLA KISITLAYICI

ÖĞRENCİ BAŞVURU, DEĞERLENDİRME, YERLEŞTİRME VE İZLEME OKUL VE AİLE BAŞVURUSU RAM ÖZEL EĞT. DEĞ.KURULU ÖZEL EĞT. HİZ. KURULU DES. EĞT. TÜRÜ VE SÜRESİ EĞİTSEL DEĞERLENDİRME EĞİTİM ORTAMI YERLEŞTİRME İZLEME TIBBİ TANI

Gerektiğinde Tekrarlanır Erken Yaşta Yapılır Uygun Ortamda Yapılır Uygun Ölçme Araçları Yeterli ve Yetersiz Olduğu Yönler Birlikte İş Birliği İçinde Çalışılır Gerektiğinde Tekrarlanır EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA İLKELERİ

Erken çocuklukta özel eğitim; 1. Çocuğun ve ailenin içinde bulunduğu durumun olumsuz etkilerini minimum düzeye indirmek, 2. Çocuğun sağlıklı gelişimini ve ailenin gereksinimlerini maksimum düzeyde desteklemek, 3. Ailenin içinde bulundukları durumu anlama, değerlendirme ve uygun hizmetleri sunma sürecidir.

1. ERKEN TEŞHİS VE TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA EĞİTİM TEDBİRİ VE DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ TIBBİ TANILAMA

2. ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI ÇOCUK VE AİLE 1. ERKEN TEŞHİS TANILAMA 2. ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI 4. ÇEVRE 6. GEÇİŞ HİZMETİ 5. GELİŞİM 3. EĞİM VE FİZİKİ ORTAM

Erken eğitim; doğumdan başlayarak, ilköğretim ilk yıllarına kadar (0-6 yaş ) devam eden, çocuğun doğuştan getirdiği gelişim potansiyelini en yüksek oranda ortaya çıkarması için gerekli becerileri ailede, toplumda ve kurumlarda sağlamayı hedefler.

Çocuğun; sosyal, bilişsel, dil, psikomotor ve özbakım gibi tüm gelişimini destekleyen sürekli bir eğitim sürecidir.(Odom, Yoder, Hill, 1988)

Erken eğitim, 0-3 yaş arası çocuklar için erken çocukluk eğitimi, 3-6 yaş arası çocuklar için okulöncesi eğitim olarak ikiye ayrılır.

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ, BÜYÜME VE GELİŞMENİN EN HIZLI OLDUĞU DÖNEMDİR. AYRICA, BEYİN GELİŞİMİN BÜYÜK BİR BÖLÜMÜNÜN 0-4 YAŞ ARASINDA TAMAMALANDIĞI DÜŞÜNÜLMEKTEDİR.

Gallahue, 1982 piramit modeli: 2-7 yaş olgunluk

“Gelişim geriliği gösteren çocukların tüm gizilgüçlerine ulaşmaları için eğitimlerinin olabildiğince erken başlaması gerekmektedir (Heward, 1996; Odom, ve diğ., 1988; Peterson, 1988; Schulz, 1987; Wolery. 1993).”

Gelişimsel Bozukluk Riski Altındaki Çocuklar 1.Fiziksel ve gelişimsel sorunlara yol açan tıbbi bozuklukların görüldüğü kanıtlanmış risk altındaki çocuklar (örn., Down Sendromu, Frajil-X sendromu gibi),

2. Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında, durumları potansiyel bir biyolojik problemin göstergesi olan biyolojik risk altındaki çocuklar (Örn., Prematürelik, düşük doğum ağırlığı gibi)

3. Çocuğun beslenmesi, tıbbi bakımı, sahip olduğu sosyal olanaklar ve eğitim fırsatları, yetiştiği ortam, çocukların gelişimini etkileyen çevresel koşullar nedeniyle çevresel faktörlerden etkilenme riski olan çocuklar olarak sıralanmaktadır.

Müdahale Biçimi Olarak Özel Eğitim Hizmeti

Müdahale Biçimi Olarak Özel Eğitim Hizmeti Birey; “yetersizlik/ güçlük” tanısı sınıflarından birine girdikten sonra, öğrenmek, yok etmek, üzere oluşturulan amaçlı bir müdahale olarak tanımlanmaktadır. Ödünleyici Müdahale (Sağlık Kuruluşları ve Eğitim Kurumları) İyileştirici Müdahale (Eğitim Kurumları) Önleyici Müdahale (Sağlık Kuruluşları)

1.Önleyici müdahale: Önemsiz problemlerin potansiyel oluşturmasını ve yetersizliğe dönüşmesine müdahale etmektir. Müdahalenin çok erken yaşlarda, hatta doğum öncesinde başlaması başarılı sonuçlar alınmasını sağlar.

2. İyileştirici Müdahale: Eğitim ve öğretim yoluyla güçlüğün üstesinden gelinmesidir. Bireyin yaşamını daha nitelikli ve bağımsız hale getirmek için onu gerekli becerilerle donatmak ve yaşama uyumunu sağlamaktır.

3.Ödünleyici Müdahale: Bireyin güçlüğüne rağmen başarılı olmasını sağlayacak becerilerin ve araçların nasıl kullanılacağını öğretmek. Ödünleyici müdahale yetersizliğe rağmen bireye uygun (ödünleyici) yeni becerilerin öğretilmesini kapsar.

2. ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI KURUM MERKEZLİ EV MERKEZLİ EV VE KURUM MERKEZLİ

Yönlendirme Yönlendirme, özel eğitime ihtiyacı olan bireyin eğitsel değerlendirme ve tanılama sonucuna göre en az sınırlandırılmış eğitim ortamı ve özel eğitim hizmetine karar verilerek eğitim planı ve özel eğitim değerlendirme kurul raporu hazırlanmasını içeren bir süreçtir. Özel özel eğitim okul ve kurumlarında eğitim ve/veya destek eğitim hizmeti alacak bireyler, eğitim planı ve özel eğitim değerlendirme kurul raporu ile okul ve kurumlara doğrudan başvurabilir.

Yerleştirme Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir. Yerleştirme, bireylerin yetersizlik türü ve derecesi, tüm gelişim ve akademik disiplin alanlarındaki performansı, eğitim ihtiyaçları ile ilgi ve istekleri doğrultusunda yapılır. Yerleştirme kararında velinin yazılı görüşü dikkate alınır. Yerleştirme kararına; bireyin velisi karar tarihinden itibaren, yerleştirme kararı verilen okul veya kurumdaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu ise kayıt tarihinden itibaren 70 iş günü içinde itiraz edebilir.

İzleme Özel eğitim hizmetlerinin planlanması ve eğitimde sürekliliğin sağlanması amacıyla erken çocukluk döneminden itibaren eğitimin her kademesinde özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişimlerinin izlenmesi esastır. Bireylerin gelişimlerinin izlenmesi; önerilen özel eğitim hizmetlerinin uygunluğunun ve BEP’lerin de yer alan amaçların gerçekleşme düzeyi bakımından değerlendirilerek her yıl eğitim planlarının yenilenmesi yoluyla yürütülür. Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişimlerinin izlenmesine yönelik faaliyetler; özel eğitim hizmetleri kurulu, rehberlik ve araştırma merkezleri, okullar, kurumlar ve ailenin iş birliğiyle yürütülür.