Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
MAYOZ BÖLÜNME. Mayoz bölünme bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (sperm, yumurta ve polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
MAYOZ BÖLÜNME. MAYOZ BÖLÜNME:Bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (Sperm, Yumurta ve Polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BESİ SIĞIRCILIĞI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖĞRENME STİLLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BELLEK.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ETMENLER

ÖĞRENME YÖNTEMLERİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER Öğrenmeye ayrılan zaman Öğrenilecek konunun yapısı Geri bildirim Öğrenme sonrası faaliyetler Bireyin aktif katılımı Programlı öğrenme Yardım alma

ÖĞRENMEYE AYRILAN ZAMAN Kısa Sistemli Kalıcı Aralıklı öğrenme Öğrenme Yöntemleri Toplu öğrenme Uzun İhtiyaç Kalıcılığı kısa

ÖĞRENİLECEK KONUNUN YAPISI Uzun ve anlaşılması zor konuların parçalara bölünerek, kısa ve anlamlı konuların ise bütün halinde öğrenilmesine dayalı bir yöntemdir. Örneğin; Tarih dersine İlkçağ tarihi, Türk beylikleri tarihi, Osmanlı dönemi gibi başlıklar halinde çalışmak.

GERİ BİLDİRİM Bireye öğrenmede geldiği nokta hakkında bilgi vermek, performansından haberdar etmektir. Anında verilmelidir. Pekiştirici olmalıdır. Güdüleyici olmalıdır. Düzeltici olmalıdır.

ÖĞRENME SONRASI FAALİYETLER Öğrenilen bilgilerin kalıcılığı Bir konuyu öğrendikten sonra ona benzeyen bir başka konu yerine farklı konuların çalışılması. Dinlenmek ve uyku.

BİREYİN AKTİF KATILIMI Bireyin öğrenmeye katılım oranıdır. Birey okuduklarını anlatabildiği, özetleyebildiği veya sorulan soruları cevaplayabildiği ölçüde öğrenmiş demektir.

BİREYİN AKTİF KATILIMI Bireyin öğrenmeye katılım oranıdır. Birey okuduklarını anlatabildiği, özetleyebildiği veya sorulan soruları cevaplayabildiği ölçüde öğrenmiş demektir.

PROGRAMLI ÖĞRENME Öğrenilecek konuların bireylerin kendi hızlarıyla öğrenmelerini sağlayan bir yaklaşımdır. Bilgisayar programları kullanılarak, öğrenen bireyin aktif olarak öğrenmeye katılmış olması sağlanır.

YARDIM ALMA Bireyi yönlendiren, sorgulamasına yol açan, düşünceye sevk eden yardımlar öğrenmeyi olumlu etkiler. Yardım; öğrenmenin başında yapılmalı öğrenen bireyi pasifleştirmemeli bilgiler arasında bağlantı kurmalı

ÖĞRENME MALZEMESİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER Algısal ayırt edilebilirlik Anlamsal çağrışım Kavramsal gruplama Telaffuz edilebilirlik Konunun özellikleri Konunun ilgi ve ihtiyaca uygun olması Konunun beden ve zihin gelişimine uygun olması

ALGISAL AYIRT EDİLEBİLİRLİK Algı, beyne gelen uyarıcıların beyin tarafından yorumlanmasıdır. Algısal ayırt edilebilirlik ise, öğrenme malzemesinin çevrede bulunan diğer uyarıcılardan kolaylıkla ayırt edilmesidir. Örneğin; 250, 307, 987, Ece, 327, 500 gibi verilerde ‘Ece’ kolaylıkla ayırt edildiği için kolay öğrenilir. Çünkü diğerlerinden farklıdır ve bu farklılık hemen dikkat çekmektedir.

ANLAMSAL ÇAĞRIŞIM Çağrışım, bir uyarıcının ilgili başka bir uyarıcıyı hatırlatmasıdır. Anlamsal çağrışım ise, bireyin öğrenilen malzemeyi önceki öğrenmeleriyle, kendi öznel yaşantısıyla ilişkilendirmesidir. Örneğin; Yemek masası - yemek vb. Tren düdüğü - ayrılık vb. Süt: yoğurt, peynir vb. İlaç: doktor, eczane vb.

KAVRAMSAL GRUPLAMA Öğrenilen malzemenin ilgili kavramlarla ilişkilendirilerek şema halinde gösterilmesidir. Gruplama, analitik düşünme, bütüncül düşünme Canlılar: bitkiler - hayvanlar – insanlar vb.

TELAFFUZ EDİLEBİLİRLİK Öğrenilecek bir kavramın kolayca söylenebilir olması ve kişilerin kelime dağarcıklarıyla örtüşmesi öğrenmeyi kolaylaştırır. Komünikasyon - iletişim vb.

KONUNUN ÖZELLİKLERİ Soyut, uzun ve anlamsız konular; somut, kısa ve anlamlı konulara göre öğrenilmesi daha zordur.

KONUNUN İLGİ VE İHTİYACA UYGUN OLMASI Öğrenilecek malzeme bireyin ilgisini çekecek nitelikte ve bir ihtiyacını karşılama durumunda ise öğrenme daha kolay olur. Almanya’da yaşayacak biri için Almanca öğrenmek bir ihtiyaçtır ve dolayısıyla bu durum kişinin Almanca öğrenme isteğini arttırır.

ÖĞRENME ORTAMIYLA İLGİLİ FAKTÖRLER Fiziki Ortam Sosyal Ortam Gürültü, ısı, ışık, koku, darlık, soğukluk vb.. Aile ortamı, arkadaş çevresi, ekonomik şartlar vb..