Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK TÜRKMEDYASININPROFİLİ MEDYASININPROFİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA...
Advertisements

AŞK VE GURUR.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
GÖÇ, KADIN VE BEDENİ Dr.Nuray Türksoy Karalı
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
ALT KÜLTÜR PSİKOLOJİSİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
KADIN ÇALIŞANLAR VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Ders Adı: Kurumsal İletişim Prof. Dr. Nursel TELMAN Hazırlayan Melis VARAN
Henry James Hayatı Ve Eserleri
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ ŞİDDET.
FARKLILILAR.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İZCİLİK.
Y A Ş L A N I Y O R U Z ! ! ! Bugün üniversite öğrencilerinin çoğunluğunu 1986 doğumlular ve daha küçükler oluşturuyor. 'Gençlik' onlara deniyor. Onlar.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
Stephenie MEYER.
RİSKİ YÖNETMEK.
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
Araştırma Yöntemleri-12 Mevcut Verilere Dayalı Araştırmalar - II Mevcut istatistiklerin incelenmesi.
ÜCRETLİ KADIN EMEĞİ İLE İLGİLİ KURAMLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
ÇOCUK VE SUÇ.
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
David Leo Fincher Mehmet Can Kural Oğuzcan Kınıcı
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Kadınlarımız erkeklerden daha çok aydın, daha çok verimli, daha fazla bilgili olmaya mecburdurlar.
Araştırma Problemini Belirleme
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
Film Gösterim Proğramı (Aralık 2016)
FİGHT CLUB – DÖVÜŞ KULÜBÜ
FİLm Gösterİm ProğramI (ŞUBAT 2017)
William Wyler Hayatı ve Filmleri
-Piyanist- Roman Polanski
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
Steven Spielberg.
Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk
Savaş filmleri/tarihi filmler & biyografiler
Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
Western / kovboy filmleri
ŞİDDET.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
SİBER ZORBALIK. SİBER ZORBALIK NEDİR? SİBER ZORBALIK BİR ÇOCUK YADA GENCİN;
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
BURCU AKTAŞ.
İDARECİ EĞİTİMİ.
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTSİZLİKLERİ
 Malcolm X diğer adı El-Hacı Malik El-Şahbaz, yılları arasında yaşamış, Amerikalı siyahi müslüman liderdir. Tarihteki en etkili Afroamerikanlardan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sinemada Kurgu-1 Tarihçe.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİRENİYORUM O HALDE VARIM!
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk Korku/Gerilim Bordwell ve Thompson’ın da belirttiği gibi gerilim genel bir türdür, altında doğa üstü, politik, casusluk ve suçu içeren pek çok gerilim türü bulunur. Öte yandan Hayward’ın yazdığı gibi, kara film, gangster filmleri, bilimkurgu ve korku filmleri de bir anlamda gerilim filmleri sayılır. Dolayısıyla tür pek çok türle birleşebilir. Hayward’dan devam edersek (s. 180-183 & 259-268) beklenti yaratma, şüphe uyandırma konusunda bir üstad varsa o da Hitchcock’tur. «Suspense» (geciktirme, endişeli bekleyiş, tereddüt, askıda kalma) hep temeldedir. Hitchcock filmlerinde genelde kadınlara salıdırılır (kuşlarla, bıçaklarla) ya da kadınlar öldürülür.Gerilim ne zaman olacak, nasıl olacak sorusu başattır. Kökeni 19. yüzyıl gotik romanlara dayanır. Marry Shelley 1818’de Frankenstein’ı yazdı. Sinema tarihinde çok sayıda filmi yapıldı. Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Hayward’dan devam edersek (s. 180-183 & 259-268) Korkular bilinçdışımıza hitap eder. İçimizdeki gizlenmiş canavar (stevenson’ın Dr. Jekyll ve Mr. Hyde, 1908) ya da dışımızda bir vampir olur (vampirler serisi, Feuillade, 1915-16). Yazar, üç kategoriye ayırır: Doğa dışı (vampir, büyücü, beden kokrusu), psikoljik korku ve katliam filmleri. 1950’ler dünyasında soğuk savaş ve nükleer sonrası dünyaya dair ikili korku ve bedene yönelik korku olarak çıkar. George Romero’nun 1969’da çektiği Yaşayan Ölülerin Gecesi (The Night of the Living Dead) filminde zombiler vardır. Dönemim ırkçılığı ve iç huzursuzluğu karşında yönetmen aslında, hepimiz yaşayan ölü gibiyiz demek istemektedir. https://www.youtube.com/watch?v=pElSu_ECJGM Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk Romero’nun diğer filmleri: Zombi (Dawn of the Dead, 1978) https://www.youtube.com/watch?v=Yd-z5wBeFTU Zombi: Ölüm Günü (Day of the Dead, 1985) https://www.youtube.com/watch?v=2jDipJsip1Q Korku filmleri denince Şeytan’ın da (The Exorcist, Friedkin, 1973) dönemin önemli filmlerinden olduğunu unutmayalım: https://www.youtube.com/watch?v=YDGw1MTEe9k Bu film, kadın düşmanlığını da pekiştirdiği yolunda eleştiriler aldı. Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk Michael Ryan & Douglas Kellner Politik Kamera’da çağdaş korku filmlerinde ana motifin kadına yönelik şiddet olduğunu söyler. Kriz dönemlerinde büyük korkuların ve filmlerde metaforlarla kendine yer bulduğunu savunan yazarlar, 1960 ve 70’lerde ABD’deki değişimin (feminizm, ekonomik kriz, politik liberalizm) neden olduğu kaygıların sinemada yer bulduğunu söylerler. Çağdaş korkular eskiye oranla daha çok toplumsa endişe, kötümserlik ve nihilizm içerir (s.263-300). Kubrick’in Shining’i (1980) önemlidir: https://www.youtube.com/watch?v=5Cb3ik6zP2I Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Ryan ve Kellner’ın Politik Kamera’sından devam edersek: Daha önce sözü edilen Romero’nun filmlerinde ise toplumsal eleştiri söz konusudur. Aslında yaşadığımız ve normal olduğunu sandığımız yaşam normal değildir. Film, ataerkil aileyi, polisi, beyaz ırkın egemenliğini eleştirir. Irklar ve cinsler arası dayanışmanın iyi bir şey olduğunu söyler. Zombiler, bir anlamda Nixon döneminde muhafazakar liderin peşine takılmış sessiz çoğunluk gibidir. Üçlemenin son filminde saldırgandan çok kurbana benzerler. Ryan ve Kellner, ayrıca kitaplarında Brian de Palma’ya da ayrı bir bölüm ayırırlar. Palma’nın erkeğe yönelik bir tehdit olarak algıladığı kadınlara karşı şiddetli tutumunu ve filmlerini eleştirirler. Kesip biçme filmlerini ve zeka yoksunu seksi kadın karakterleri, kadın cinsseliiği konusunda üst düzeyde bir kaygının ifadesi olarak okurlar (s.263-300). Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk Ryan ve Kellner’ın da belirttiği gibi Halloween (Carpenter, 1978) filminde gençler cinsellik ve uyuşturucuyla birlikte gösterilirse öldürülür. Bu filmler, ataerkil egemenliğe meydan okuyan feminizme ve gençliğin cinsel devrimine yönelik şiddetli sinemasal tepkilerdir. Butler, Scary Movie gibi filmlerle korkunun parodisinin yapıldığını da hatırlatır. Ayrıca Butler (s. 119-129), intikam alan kadınlara örnek olarak Öldüren Cazibe’yi verir (Fatal Attraction, Adrian Lyne, 1987). https://www.youtube.com/watch?v=e3oF8Po4qWc Bu film, «öteki» kadınları, kötü ve tehlikeli olarak etiketler. Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk İzlenecek Film(ler) Panik Odası (Panic Room, David Fincher, 2002) https://www.youtube.com/watch?v=ThhDTBbMc0M Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk

Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk Bu ders için okunacak kaynaklar (kaynakların tam künyesi ilk dersin içinde bulunmaktadır): Nilgün Abisel, s. 135-202. Andrew Butler, Film Çalışmaları, s. 119-129. Robin Wood, Hitchcook Sineması, s. 178-186. Michael Ryan & Douglas Kellner, Politik Kamera, S.263-300. David Bordwell & Kristen Thompson, s. 339-342. Susan Hayward, s. 180-183 & 259-268. Film Türleri / Prof. Dr. S. Ruken Öztürk