Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk"— Sunum transkripti:

1 Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
Yerli korkular Tarihsel bir sınıflandırma yaparak Türk korku filmlerini kabaca iki döneme ayırmamız mümkün: 2000’ler öncesi ve sonrası. 2000’li yıllardan önce tek tek korku filmi örneklerine rastlanırken, 2000’li yıllarla birlikte korku, Türk sineması içerisinde istikrarlı bir tür haline gelmiş, bu tarihten itibaren üretim, dağıtım ve gösterim pazarına sahip ve “Türk korku sineması” olarak adlandırılabilecek bir korku-gerilim mecrasının varlığından bahsedilmeye başlanmıştır. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

2 2000 Öncesi Yerli Korku Filmleri
Çığlık (Aydın Arakon, 1949) Drakula İstanbul’da (Mehmet Muhtar, 1953) Ölüm Saati (Orhan Erçin, 1954) Kötü Tohum (Nevzat Pesen, 1963) Ölüler Konuşmaz Ki (Yavuz Yalınkılıç, 1970) Şeytan (Metin Erksan, 1974) Karanlık Sular (Kutluğ Ataman, 1993) Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

3 2000 Sonrası yerli korku filmleri
Bahsedilen bu yedi filmin ardından, Türk sinemasında korku filmlerine dair üretimlere 2000’li yıllara gelinceye kadar rastlanmamıştır. 2004 yılında, Yağmur ve Durul Taylan’ın Doğu Yücel’in Hayalet Kitap adlı romanından uyarlayarak çektiği Okul filminin gösterime girdiğini görüyoruz. Okul vasatın altında kalan bir korku filmi olarak olumlu eleştiriler almasa da, gişede yapımcıların öngörmediği, beklenmedik bir ticari başarı yakalayarak korku filmlerine yönelik ilginin artmasının ve diğer korku projelerinin de hızla hayata geçirilmesinin önünü açar (Kızılca, 2014, s. 17). *Kızılca, M. (2014, Aralık). Türk Korku Sinemasına Genel Bir Bakış. Film Arası, Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

4 Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
Ardından gelen Büyü (Orhan Oğuz, 2004) ise, yönü metafizik kanadına çeviren yapım olarak 2000 sonrası Türk korku filmlerine hâkim olan doğaüstü mefhumunun altını çizer (Yürür, 2014, s. 29). En nihayetinde, bugün Türk korku sineması söz konusu olduğunda gösterilecek ilk isimlerden biri olan Hasan Karacadağ’ın Dabbe (2006) adlı filmi, “İslami korku filmleri” olarak anılan sinemasal yaklaşımın öncüsü olur (Yürür, 2014, s. 29). *Yürür, F. (2014, Aralık). Yerli Korku Sinemasının Metafizikle İmtihanı. Film Arası, Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

5 Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
Türkiye’de 2004’ten 2014 yılına kadar toplam 37 korku filmi gösterime girmiştir. Bu tabloya 2015 yılında 23, 2016 yılında ise 28 korku filmi daha eklenir. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

6 Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
2000 sonrası oluşan Türk korku sinemasının genel özelliklerine baktığımızda: Cin ya da şeytan mevzusunu merkezine alan, İslami motiflere ağırlık veren ve dinsel içerikli korku filmlerinin çoğunlukta olduğu görülmektedir. Nitekim arası gösterime giren 37 filmden 21 tanesi, 2015 yılında gösterime giren 23 filmden 17 tanesi ve 2016 yılında gösterime giren 28 filmden 17 tanesi dinsel motifler taşıyan, cin veya şeytan konulu filmler olmuştur. Cin, cin çarpması ve büyü gibi konuları merkeze almaları, kutsal kitabı ve ayetleri referans olarak kullanmaları, kırsal mekânları tercih etmeleri ve buluntu film formatına sıklıkla başvurmaları bu filmlerin ortak yönleri olarak gösterilebilir. En çok korku filmi çeken üç yönetmen olarak Hasan Karacadağ, Alper Mestçi ve Özgür Bakar’ın isimlerini sayabiliriz. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

7 Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk
İzlenecek film(ler): Küçük Kıyamet (Taylan Biraderler, 2006) Ses (Ümit Ünal, 2010). Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk

8 Agah Özgüç, Türlerle Türk Sineması.
Bu ders için okunacak kaynaklar (kaynakların tam künyesi ilk dersin içinde bulunmaktadır): Agah Özgüç, Türlerle Türk Sineması. Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk


"Film Türleri / Prof.Dr. S. Ruken Öztürk" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları