BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
Advertisements

Sofya Manastır İstanbul Selanik Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler.
ATATÜRKÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR.
18 MART ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ 18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ.
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
SELANİK Mustafa Kemal Osmanlı devletinin iç karışıklıklar içinde bulunduğu ve çöküşünün hızlandığı bir dönemde 1881 de Selanikte doğdu babası alirıza efendi.
ERZURUM KONGRESİ (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) TOPLANIŞ AMACI
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
 Kurultay (Kongre) Detay : Bir konuyu görüşmek üzere çeşitli ülkelerden gelen delegelerin katılImıyla gerçekleştirilen uluslararası toplantılara veya.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
K O N G R E L E R D Ö N E M İ Dersin adı :İnkılap Tarihi HAZIRLAYAN Mert ULUS Sınıfı :8/B No:8.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
BATIYA ERKEN AÇILAN KENT SELANİK
ULU ÖNDER(LİDE R) Hikmet SIRMA. lider Toplum ya da grupları yöneten, onlara yön veren kişilere lider denir. Lider kime denir?
Atatürk'ün Geometriye Verdiği Önem: Atatürk Selanik Askeri Rüşdiyesinde iken Matematik dersindeki başarısı ile öğretmeni Yüzbaşı Mustafa Efendi'nin gözüne.
Hazırlayan:Ümit TURGUT. Kapitülasyon: Yabancı devlet ve vatandaşlarının bir ülkede sahip olduğu ayrıcalıkları, imtiyazları veya muafiyetleri ifade etmektedir.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal’in Şehirleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Atatürk'ün Öğrenim Hayatı
Metinlerin Sınıflandırması
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
Milli UYANIŞ: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
ATATÜRK ve HAYATI Öğrt. İbrahim BAYSAN.
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Sevr Anlaşması
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Soyadı Kanunu’nun Kabulü
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Bireysel Konularda İstişare
Bugün neler öğreneceğiz?
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
VE TÜRK MALLARI HAFTASI
YEŞİLAY.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN ASKERLİK HAYATI
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
BİTOLA veya MANASTIR Evet, yurtdışı seyahatimden sunum için bu şehri neden seçtiğimi bu resimlerde göreceksiniz. Şehir merkezindeki yayaların kullandığı.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Albüm çalışması devam etmektedir.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Sunum transkripti:

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER Günümüzde YUNANİSTAN sınırları içerisinde yer alan Selanik, Osmanlı’nın önemli bir Balkan kentiydi ve Ege Denizi kıyısındaydı. Deniz kıyısında olması deniz ticaretinin gelişmesine sebep olmuştu. Ayrıca demiryollarının varlığı Osmanlı Devleti’nin dünyaya açılan penceresi haline getirmişti. Nüfusu da, ticarete bağlı olarak gelişmişti. Başta Türkler, Rumlar, Bulgarlar, ermeni ve Sırplar olmak üzere bir çok milletin yaşadığı Selanik’te Türkçe, Rumca, Bulgarca, İbranice, Ermenice, Sırpça yayınlar bulunmaktaydı. Ayrıca Avrupa’daki yayınlardan ilk yararlanan şehirdir. Bu durum Mustafa Kemal’in fikir hayatının oluşmasını sağlamıştır. Selanik Mustafa Kemal, Selanik’e geldiğinde İttihat ve Terakki Cemiyeti’ne katılsa da bir süre sonra bu cemiyetten ayrılmıştır. Çünkü ordu ile siyasetin ayrı olması gerektiğini düşünüyordu. Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER Mustafa Kemal günümüzde MAKEDONYA sınırları içerisinde yer alan ve BİTOLA adıyla bilinen Manastır’da Askeri İdadisi okumak için bulundu. Manastır’da, birçok konsolosluk ve Avrupalılara ait birçok yayın vardı. Bu nedenle gelişmiş bir kentti. Mustafa Kemal, idadideyken Namık Kemal ve Mehmet Emin Yurdakul gibi vatan ve hürriyeti savunan, Türkçülüğü ön plana çıkartan yazarların fikirlerinden etkilendi. Ayrıca Tarih Öğretmeni Mehmet Tevfik etkilendiği için tarihle ilgilenmeye başladı. Manastır Selanik Mustafa Kemal’in Manastır günlerinde başlayan 1897 Osmanlı-Yunan Savaşı kazanılmasına rağmen masa başında istenen sonucun alınamaması onu derinden etkilemiştir.

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER İstanbul Osmanlı’nın başkentiydi ve buna bağlı olarak Osmanlı’nın en gelişmiş şehriydi. Mustafa Kemal, İstanbul da hem asker hem öğrenci olarak bulunmuştur. İstanbul her ne kadar Türk başkenti olsa da, Osmanlı’nın son dönemlerinde Gayrimüslimler daha etkin olmuştur. Gayrimüslimler İstanbul’da bir çok tiyatro ve eğlenceler düzenliyorlardı. Manastır İstanbul Selanik Yanda Mustafa Kemal’in Şişli’de kaldığı evi görmektesiniz. Bu evde Mustafa Kemal arkadaşları eşliğinde birçok toplantı düzenler konuşmalar yapardı.

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER Mustafa Kemal, 1913’te günümüzde BULGARİSTAN’ın başkenti olan Sofya’ya askeri ateşe olarak atandı. Burada sosyete tarafından tanınan, halk tarafından sevilen bir subay idi. Sofya’da bir yıldan uzun süren görevinde Mustafa Kemal Balkanları bütünüyle tanımış, dinin nasıl milliyetçiliğe alet olduğunu görmüştür. Bunlar Mustafa Kemal’in kendini eğitmesine sebep olmuştur. Sofya Manastır İstanbul Selanik Sofya Ataşemiliteri iken, verilen kostümlü baloya yeniçeri kıyafeti ile gitmiş ve etrafında derin bir hayranlık uyandırmıştır. Ayrıca bu kostümü giymesi Mustafa Kemal’in geçmişine ve kültürüne bağlı kaldığını da gösterir.

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER

BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / MUSTAFA KEMAL’İN DÜŞÜNCE DÜNYASINI GELİŞTİREN ŞEHİRLER VATAN SEVERLİĞİ Vatan sevgisi Atatürk’ün en önemli özelliğidir. Vatanın savunulması için hiçbir fedakârlıktan kaçınmamıştır. Vatan savunmasını her şeyden önemli ve her şeyden üstün gören Atatürk’ün İstiklâl Savaşının kazanılmasında vatan sevgisi ve Türk milletine olan güveni önemli bir yer tutar. İLERİ GÖRÜŞLÜLÜĞÜ Atatürk olayların gidişini değerlendirerek sonucunu tespit ederdi. Çanakkale Muharebeleri sırasında, düşman donanmasının nerden çıkarma yapabileceğini önceden sezerek gerekli tedbiri alması savaşın sonucunu değiştirmiştir. AÇIK SÖZLÜLÜĞÜ Atatürk, doğruyu söylemekten asla çekinmezdi. ’’Ben düşündüklerimi, daima halkın huzurunda söylemeliyim. Yanlışım varsa halk beni tekzip eder.’’ derdi. İDEALİSTLİĞİ Atatürk’ün en büyük ideali, Türk Milletinin ‘’ En medeni ve refah seviyesi yüksek bir millet olarak varlığını yükseltmek’’ti. Bir idealist olarak, en kısa zamanda bu hedefe ulaşmak istiyordu. ÇOK CEPHELİLİĞİ Atatürk çok cepheli bir liderdi. O hem fikir hem de hareket adamıdır. Yani bir taraftan Türk inkılabının hazırlayıcısı diğer taraftan da uygulayıcısı olmuştur. Hem düşünen hem de eserler veren Atatürk, çok yönlü bir lider olduğunu göstermiştir. HAKİKATİ ARAMA GÜCÜ Hakikati aramak ve hakikati konuşmak Atatürk’ün yöntemiydi. O, akıl ve bilime değer verirdi. Olaylara bir bilim adamı gözüyle bakarak hakikati bulmaya çalışırdı. ’’Akıl ve mantığın halledemeyeceği mesele yoktur.’’ derdi EĞİTİMCİLİĞİ Atatürk toplumu çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkarmayı amaçladığı için milli eğitim ile yakından ilgilenmiştir. O, ‘’ Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum olarak yaşatır ; ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder.. SABIR VE DİSİPLİN ANLAYIŞI Atatürk önemli düşünceler karşısında önce düşünür, inceler, araştırır ve tartışırdı. Sonra kesin kararını verirdi. Verdiği kararın uygulanma zamanını ise sabırla beklerdi. YÖNETİCİLİĞİ Mustafa Kemal iyi bir yönetici için gerekli bütün özelliklere sahipti. Kibar davranışları, dürüstlüğü, emir veriş tarzıyla örnek olmuştur. Gerek devlet yönetiminde gerekse askerlik hayatı boyunca hiçbir zaman maceraya yer vermemiştir. Atatürk ‘’Büyük kararlar vermek kâfi değildir. Bu kararları cesaret ve kesinlikle tatbik etmek lâzımdır.’’ diyerek verdiği kararlarda ısrarcı olmuş ve sonucun kendi istediği şekilde çözümlenmesi için uğraşmıştır. MANTIKLILIĞI Keskin bir mantık ve zekâ gücüne sahip olan Atatürk, hayatı boyunca akıl ve mantığa büyük önem vermiştir. Bu özellik onun evrensel devlet adamı olarak tanınmasında büyük bir rol oynamıştır.’’ Bizim akıl, mantık ve zekâ ile hareket etmek en belirgin özelliğimizdir.’’ diyerek ülke sorunlarında mantık ve şuurla hareket edildiğini göstermiştir.