ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞ YAPISI İNTERNET AĞLARI.
Advertisements

Dijital Dünyada Yaşamak
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Bilgisayara giris ders Notlari
Bilgisayarla ne yapılabilir? Bilgisayarların sınırları nelerdir?
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
BİLGİSAYARIN MİMARİSİ, TEMEL BİLEŞENLERİ VE ÇALIŞMA MANTIĞI
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Temel Bilgi Teknolojileri
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta14 : Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD.
Örgütsel bilgi kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
BİLGİSAYAR Kendisine verilen bilgiler üzerinde aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma işlemleri yaparak sonuçları çıktı birimlerine gönderen elektronik.
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
Giriş ve Kuramsal Altyapı
Bilgi Teknolojileri Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Toplam Kalite Yönetimi
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta
BİLGİ SAYAR.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
Problem Çözme Yaklaşımları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Öğretmenlerin Bit Tutumları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ “SOSYAL HİZMETTE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ”

Bilimsel Yaklaşımlar Teknik Yaklaşım Davranışsal Yaklaşım Sosyoteknik Sistemler Bilimsel Yaklaşımlar

Bilişim Teknolojilerinin Bugünkü Görünümü: Yönetim Bilişim Sistemleri temelde, örgütte karar vermek için gereksinim duyulan enformasyon desteğini sağlayan bir sistemdir. Yönetim bilişim sistemi örgütlerde karar verme, koordinasyon, kontrol, analiz ve görselleştirmeyi desteklemek için verinin ve enformasyonun toplanmasında, işlenmesinde, biriktirilmesinde ve dağıtılmasında ilişkili birimlerin birlikte çalışmasıdır. Bilişim Teknolojilerinin Bugünkü Görünümü: Yönetim Bilişim Sistemleri

Bir yönetim bilişim sistemi, tanım kısmında belirtildiği gibi, donanım, yazılım, veri tabanı, prosedürler ve personelden oluşan bir sistem olarak görülür. Sistemin parçası olan her unsur en az diğer; kadar eşit önemdedir.

Donanım kapsamında, farklı biçimlerdeki bilgisayarlar, onları oluşturan, merkezi işlem birimleri, hafıza-depolama üniteleri, girdi ve çıktı aygıtları yer alır. Yazılımı) oluşturan unsurlar çok çeşitli ana sistem yazılımları ve orta veya küçük boyuttaki uygulama yazılımlarıdır. Yazılım donanım üzerinde kontrol sağlayan beyin işlevini görmektedir. Veri tabanı, özellikle uygulama yazılımları tarafından kullanılan veri ve enformasyon alanlarıdır. Yönetim bilişim sisteminin prosedürlerini kullanıcı rehberleri ve yönergeleri gibi yazılı düzenlemeler oluşturur. Sistemin kullanıcılarına yol ve yordam gösterme işlevi görür.

Örgütün işleyişini ve mesleki uygulamalarını destekleme, Yöneticilerin ve alan çalışanlarının karar vermelerini destekleme. Sosyal hizmet örgütleri açısından, yönetim bilişim sistemleri iki temel işleve sahiptir

roller Yüksek hızda ve yüksek birimde sayısal hesaplamalar yapma. Örgüt içinde ve örgütler arasında hızlı iletişimi ve işbirliğini sağlama. Büyük miktarda enformasyon yığınlarına erişimi kolaylaştırma. Büyük miktarda enformasyon yığınlarını analiz etmeyi kolaylaştırma. Örgüt çalışanlarının etkililik ve verimliliğini artırma. Örgütün hizmet kalitesini artırma. Yeni hizmet modelleri geliştirilmesini kolaylaştırma. Zamanın etkili kullanımını artırma. roller

bilişim sistemlerinin gelişimi şu adımlarda olmuştur. Veri işleme sistemleri Ofis otomasyon sistemleri Mekanik olarak karar verebilen sistemler Karar destek sistemleri Yapay zekâ sistemleri bilişim sistemlerinin gelişimi şu adımlarda olmuştur.

TEŞEKKÜRLER