ANNE - BABA TUTUMLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hanife FIRAT KAZMALI Psikolojik Danışman
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
ANNE - BABA TUTUMLARI.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
ANNE - BABA TUTUMLARI.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Güvenli İnternet Kullanımı
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Bilgilendirme Toplantısı
AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

ANNE - BABA TUTUMLARI

ANNE BABA TUTUMLARI Aşırı Baskıcı ve Otoriter Tutum Aşırı Hoşgörülü,Serbest Tutum Aşırı Koruyucu Tutum Dengesiz ve Kararsız Tutum İlgisiz ve Duyarsız Tutum Demokratik Tutum

AŞIRI BASKICI VE OTORİTER TUTUM

Aşırı Baskıcı ve Otoriter Tutum Çocuğun ilgi ve istekleri dikkate alınmaz. Çocuğu anlama onun seviyesine inme çabası gösterilmez. Çocuğa nedenleri açıklanmayan kurallar konur, bu kurallara uymadığı takdirde ceza verilir. Kurallara sorgulamadan uyması beklenir.

Çocuğun Kişilik Gelişimi Üzerindeki Etkileri Çocuk içine kapanık, çekingen, itaatkar olabileceği gibi aşırı saldırgan ve zorba da olabilir. Çocukta daima güçlü olma ve kendinden zayıfları ezme isteği vardır. Kendine güveni hemen hemen yok gibidir. İleri yaşlarda sıkıntılar karşısında dayanıksız ve çaresiz kalır.

AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ/SERBEST ANNE-BABA TUTUMU

Serbest Anne- Baba Tutumu Çocuğa hiçbir zaman kesin kural konmaz. Konulan kurallar da uygulama ve denetimden uzaktır. Bu tutum ev içerisinde geçerli olduğu gibi ev dışında da geçerlidir. Çocukların her istedikleri sorgulanmadan yerine getirilir.

Serbest Anne- Baba Tutumu Anne baba çocuğun davranışına karışmaz, sadece büyük problem olduğunda varlığını hissettirir. Çocuğun aşırı hareket serbestliği vardır. Kendisine ve çevresine zarar verecek davranışlar da bile müdahale edilmez. Aile doğruyu ve yanlışı çocuğunun yaparak yaşayarak öğrenmesini ister, çocuğa neyi yapması veya neyi yapmaması gerektiği konusunda bilgi verilmez.

Çocuğun Kişilik Gelişimi Üzerindeki Etkileri Gururlu, kibirli, kendini beğenen kişilik özelliği sergilerler. Sabırsız, sorumsuz, bencil, çabuk darılan ve her an dilediğinin yapılmasını bekleyen çocuklardır.

AŞIRI KORUYUCU TUTUM

Aşırı Koruyucu Tutum Çocuklarına hayat tecrübesi yaşama fırsatı tanımazlar. Geç kavuşulan, aşırı istenilen, tek çocuk, tek erkek veya kız çocuk gibi çocuklar genellikle abartılmış sevginin odak noktası olurlar. Çocuklarının büyüdüğünü fark etmeyip bebekmiş gibi davranırlar. Çocuklarına hiçbir iş ve sorumluluk vermezler, her şeyi kendileri yaparlar Bu tür ailelerde doğal yaşam hakkı verilmez. Onu ilgilendiren kararlarda yaşı kaç olursa olsun fikri sorulmaz.

Çocuğun Kişilik Gelişimi Üzerindeki Etkileri Hayattan edinmeleri gereken deneyimleri edinmeden hayatla karşı karşıya kaldıklarında uyum sağlamakta güçlük çekmektedirler. Kendi başına hiçbir şey yapamaz, yapacağına inanmaz. Dolayısıyla huzursuz ve kaygılı olur. Çocuk ailesine olan bağımlılığını dış çevreye de genelleyebilir. Onu himayesi altına alabilecek herkese karşı bağımlı olmaya başlarlar.

DENGESİZ VE KARARSIZ TUTUM

Anne Babanın Dengesiz, Tutarsız Tutumu; Anne ile baba arasındaki görüş ayrılığından, Annenin kendi içindeki kararsızlığından, Babanın kendi içindeki kararsızlığından, ileri gelebilir.

Dengesiz, Tutarsız Anne Baba Tutumu Tüm çocuklara eşit davranmama, Eşit sorumluluklar vermeme, Kız ve erkek çocuğa cinsiyetine göre farklı davranması, Çocuğun yaptığı bir davranış bazen çok sert, bir tepki alabilirken, bazen de çok olumlu karşılanabilmektedir.

Dengesiz, Tutarsız Anne Baba Tutumu Görüşlerini açıkça söyleyemez. Kendini hiçbir ortamda rahat savunamaz. Ürkek, herkesin söylediğini kabul eden biri olabilir. Sinirli, kavgacı, çabuk kırılıp öfkelenen, yalan söyleyen tepkisel bir kişilik yapısı geliştirebilir. Her zaman adımlarını diğer insanlardan geç atar.

İLGİSİZ VE DUYARSIZ ANNE-BABA TUTUMU

İlgisiz ve Duyarsız Tutum Çocuğa karşı denetim, çocuğun ilgi ve gereksinimlerine verilen tepki çok düşüktür. Sadece anne, sadece baba ya da anne- baba duyarsızdır. Çocuklarına yeteri kadar zaman ayırmazlar. Çocukları için hiçbir konuda gerekli çabayı harcamazlar. Ruhsal durum ve okul başarısıyla ilgilenilmez.

Çocuğun Kişilik Gelişimi Üzerindeki Etkileri Okula ilgisizlik Zamanı iyi değerlendirememe Yanlış arkadaşlıklar kurma İçki, sigara gibi zararlı alışkanlıklara başlama eğilimi Kural tanımama Suç işlemeye eğilimli olma Uzun vadeli planlar yapamama Başına buyruk yaşama ve evden ayrılma Yanlış davranışlara yönelme Okulu bırakıp, erken yaşta çalışmaya başlama görülebilir.

DEMOKRATİK TUTUM

Demokratik Anne- Baba Tutumu Çocuk ayrı bir birey olarak kabul edilir. Çocuğun ilgileri göz önünde bulundurulur, yeteneklerini geliştirici ortam hazırlanır. Kuralların uygulanmasında çocuğa etkin bir rol ve sorumluluk verilir. Çocuğa öğüt verme yerine, yapması istenilen davranışlar açıkça belirtilir. Problemlerle baş etme yolları demokratik yollarla yapılır.

Demokratik Anne- Baba Tutumu Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı, Kendi kendine yeterli olma ve kendi problemlerini çözmenin cesaretlendirildiği, Sıradan hataların hoş görüldüğü, Yergi yerine övgüye odaklanılan, Israr ve zorlamanın olmadığı bir ortamdır.

Çocuğun Kişilik Gelişimi Üzerindeki Etkileri Yaratıcıdırlar. Dengeli ve uyumludurlar. Karar alma becerileri gelişmiştir. Seçenekli düşünmeyi bilirler, yeni durumlara uymada zorluk yaşamazlar. Başkalarının özgürlüklerine saygılıdırlar, kendi özgürlüklerinin sınırlarını bilirler. Kendilerine güvenirler.

Bilinçli Teknoloji Kullanımı

Bilinçli Teknoloji Kullanımı Nedir? Günümüzde neredeyse artık tüm evde bulunan bilgisayar, akıllı telefon ve televizyon çağımız araçların temel amacı insanlara kolaylık sağlamaktır. Teknolojinin yaşamı kolaylaştırmak amacıyla gereğinde kullanılması ve hayatın diğer bölümlerini(aile ilişkileri, çalışma, sosyal ilişkiler, oyun, uyku, yemek vb.) olumsuz etkilenmemesi bilinçli teknoloji kullanımı olarak tanımlanır.

Çocuğunuzun Teknoloji ile İlişkisi Nasıl Olmalı ? Teknolojideki gelişmeler geçmişte çocukların dışarıda arkdaşlarıyla birlikte geçirdikleri zamanın büyük kısmını ekran karşısında geçirmelerine yol açmıştır. Anne- babalar, çocuklarının uygunsuz sitelere girmelerinden, şiddet içerikli oyular oynamalarından derslerini ihmal emelerinden, çocukların bağımlılık geliştirmesinden endişe etmektedir. Ancak aynı zamanda çocuklarının ihtiyaç duydukları bilgiye kolayca ulaşabilmelerini, sürekli değişen toplum şartlarına uyum sağlayabilecek her türlü soruna yeni çözümler getirebilcek bir birey olarak yetişmelerini istemektedir.

Teknoloji nasıl kullanıldığına bağlı olarak çocuğun gelişimini olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilir. Buradaki temel husus çocuğun ekran karşısında geçirdiği süreyi sınırlı tutmaktır. Diğer bir husus çocuğun ekran karşısında pasif kalmasını önlemektir.

Doğru seçilmiş pc oyunları etkili ve kalıcı öğrenmeler için uygun öğrenme ortamları olduğu görülmektedir. Anne-babalar, çocuklarının pc ile ne kadar ne türde oyunlar oynamaları gerektiği ile bilgilenmeye ihtiyaç duymaktadır. Anne- babalar pc oyunu seçerken çocukların yaşlarına oyunun türü ve amacına ve çocuğun bu oyunu ne kadar süre ile oynayacağını dikkate almalıdır. Oyunlar mümkünse güvenilir siteden seçilmesine ve çocuk için uygun olup olmadığı değerlendirmeden geçmiş olması gerekmektedir.

Televizyon, bilgisayar vb Televizyon, bilgisayar vb. Araçlar çocuk bakıcı olarak kullanılmamalıdır.

İnternet Kullanımı Önerileri Sizin onayınız olmaksızın kendisine ait kişisel bilgileri kimseye vermemesini belirtin İnternet konusunda kurallar koyun Çocukla iyi iletişim halinde olun İnterneti ortak alanda kullandırın Güvenlik ve filtreleme programları edinin Yaşına uygun güvenli sitelerde gezmesini sağlayın Yabancı kişilerle iletişim kurmamasını öğretin

Çocuğunuz sizden izin almadan internet programı yüklemesini öğretin İnternet ortamında başkalarını rahatsız edecek davranışlar yapmamasını öğretin Bilgisayar ve internet süresini kısıtlayın

Televizyon İzlerken Özellikle ilk çocukluk yıllarında kendinzin ve çocuğunuzun izleyeceği programlar konusunda seçici olun. Tv izlerken yanında olun ve izledikleri ile ilgili sorular sorun Çocuğunuzu şiddet içeren programlardan uzak tutun Çizgi film karakterinin insanların asla yapamayacakları şeyleri yaptıklarını uygun dille anlatın Çocuğunuzun kendi film ve oyun karakterini yaratması için teşvik edin

Başka Neler Yapabilirsiniz? Çocuğunuzdan pc ve tablet olmadan yapabileceği etkinlikleri listelemesini isteyin ve etkinlikleri yapın Çocuğunuzun dışarıda vakit geçireceği ortamlar yaratın Okul ve mahalle arasında arkdaşları ile zaman geçirmesine teşvik edin Okul sonrası yapılan (müzik, spor, resim) sosyal faaliyetlere katılmasını sağlayın Sanatsal faaliyetli sitelerle karşılaştırın Beraber yapılabilecek açık hava etkinlikleri planlayın Sohbet etmek teknolojiye karşı iyi bir seçenektir.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Ömer Dinçer Rehberlik servisi Derya TÜRKER- Nefize DUMAN Okul Psikolojik Danışmanları