BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN MART, 2011.
Advertisements

ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİ HAZIRLAYAN ESMANUR ÖNER REHBERLİK SERVİSİ.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
Gelişimi Etkileyen Faktörler
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM.
Aile Atölyeleri Projesi
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ANNE BABA TUTUMLARI.
TUTUM VE ALGILAR.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ANNE-BABA TUTUMUNUN BAŞARIYA ETKİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
BENLİK VE KİMLİK.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN

“BAŞARILI İNSAN” Kimdir? “BAŞARI” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “BAŞARILI İNSAN” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.

HANGİ Başarı? OKUL İŞ EVLİLİK YAŞAM

BAŞARILI İNSANLARIN ÖZELLİKLERİ Hedefleri vardır. Başarma istekleri vardır. Duygu ve düşüncelerinin farkındadırlar. Sınırlarının farkındadırlar. Özgüven duyguları gelişmiştir. Sorumluluk alırlar. Sorun çözme becerileri gelişmiştir. Karar verme becerilerine sahiptirler. Seçimlerinin bilincindedirler...

GÜDÜLENME ŞEMASI İHTİYAÇ DÜRTÜ GÜDÜ HEDEF DAVRANIŞ

KİM SORUMLU? AİLE OKUL

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Okul öncesi dönemde anne-baba, çocuğun özdeşim modeli olarak önemli bir yere sahiptir. Çocuk, dış dünyayı anne ve babasının gözlüğü aracılığıyla görmeye çalışır. Anne babanın davranışları, çocuğun model alması sonucu taklit yoluyla çocuk tarafından benimsenir ve alışkanlık haline gelerek kişilik gelişiminde önemli bir parça olur. Bu nedenle anne baba tutumları çocuğun eğitilmesinin temellerinden biridir

ANNE-BABA TUTUMLARI Otoriter (Baskıcı) Tutum Gevşek (Aşırı Hoşgörülü) Tutum Dengesiz ve Kararsız Tutum Aşırı Koruyucu Tutum İlgisiz ve Kayıtsız tutum Güven verici, Destekleyici Tutum

SİZ NE YAPMIŞTINIZ?

OTORİTER (BASKICI) TUTUM Anne – baba katı bir disiplin uygular. Çocuk her kurala uymak zorunda bırakılır. Çocuğun kendine olan güvenini ortadan kaldıran, onun kişiliğini hiçe sayan bir tutumdur. SONUÇ: ÇOCUK, USLU, NAZİK, DİKKATLİ OLMASINA KARŞIN, SİLİK ÇEKİNGEN İÇE KAPANIK DIŞTAN DENETİMLİ AŞIRI DERECEDE BOYUN EĞEN

GEVŞEK (AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ) TUTUM Genelde orta yaşın üzerinde çocuk sahibi olan ailelerde ya da kalabalık yetişkinler grubu içinde tek çocuk olması nedeniyle rastlanmaktadır. Bu ailelerde çocuk insiyatif kullanabilen tek kişidir. Her türlü ihtiyacı kayıtsız şartsız karşılanmaktadır. SONUÇ: BU TÜR ÇOCUKLAR,YETİŞKİN OLDUKLARINDA DA TOPLUMUN VERMEDİĞİ HAKLARI KENDİLERİNE TANIMAYA KALKIŞIRLAR. DOYUMSUZ UYUMSUZ PAYLAŞIM VE İŞBİRLİĞİ YÖNÜNDEN YETERSİZ

DENGESİZ VE KARARSIZ TUTUM Buradaki dengesizlik anne-baba arasındaki görüş ayrılığında olabildiği gibi , anne-babanın davranış biçiminde de olabilir. SONUÇ: ÇOCUK HANGİ KOŞULDA NASIL DAVRANACAĞINI BİLEMEZ. İÇ ÇATIŞMALARI OLAN HUZURSUZ DEĞER YOKSUNU DENGESİZ VE TUTARSIZ

KORUYUCU TUTUM Anne-babanın aşırı koruması, çocuğa gerektiğinden fazla kontrol ve özen göstermesidir. Genellikle anne-çocuk ilişkisinde ortaya çıkan bu durumun ardında, annenin duygusal yalnızlığı yatmaktadır. SONUÇ: BU TUTUM ÇOCUĞUN OTONOM BİR BİREY OLMASINI ENGELLER. AŞIRI BAĞIMLI GÜVENSİZ İÇE DÖNÜK SOSYAL İLİŞKİLERİ ZAYIF

İLGİSİZ VE KAYITSIZ TUTUM Anne-babanın çocuğu yalnız bırakma, görmezlikten gelerek dışlaması durumudur. İletişim kopukluğu vardır. Bu gruba giren anne-baba hoşgörü ile boşvermeyi birbirine karıştırıyor olabilir. SONUÇ: EBEVEYN İLGİSİZLİĞİYLE, ÇOCUĞUN ÖĞRETMENİNE, ARKADAŞLARINA VE ÇEVRESİNDEKİ EŞYALARA VERDİĞİ ZARAR ARASINDA YAKIN BİR İLİŞKİ BULUNMUŞTUR. SALDIRGAN

GÜVEN VERİCİ, DESTEKLEYİCİ TUTUM Çocuğun benliğini onaylayan ve kendi benliğini tanımlama özgürlüğü veren davranışlar içerir. Evde kabul edilen ve edilmeyen davranışların sınırları bellidir. Bu sınırlar içinde çocuk özgürdür. Söz hakkı vardır. Duygu ve görüşlerine saygı duyulur. SONUÇ: ANNE-BABA-ÇOCUK/GENÇ İLİŞKİSİ YETİŞKİN-YETİŞKİN ETKİLEŞİMİNE YAKLAŞAN NİTELİKTEDİR. ÖZGÜVEN SAHİBİ SORUMLULUK ALAN GİRİŞİMCİ SOSYAL TUTARLI

Ailenin Öğrenciye Gösterdiği Tutarsız Tutum İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrenciyle İlgili Alınan Kararlarda Öğrencinin Fikrinin Alınması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailedeki Sohbet ve Konuşmalara Katılmasına İzin Verilmesi ile Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Anne ve Babanın Kavga veya Tartışmalarını Çocuklarının Yanında Yapması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Babanın Akşamları Zamanını Geçirme Şekli İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Öğrencinin Ailesinden Olumsuz Eleştiri Alması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

Ö L e i r E n R

Ondan beklediğiniz davranışları sergileyin. Mometazon furoat sistemik olarak etkin olmayan dozlarda lokal olarak antienflamatuvar özellikleri olan bir topikal glikokortikosteroiddir. Muhtemelen mometazon furoatın antialerjik ve antienflamatuvar etkilerinin mekanizması alerjik reaksiyonların medyatörlerini inhibe etmesine dayanır.

Gelişim dönemine uygun sorumluluklar verin.

Ödüller rüşvete dönüşmesin. Param var anne. Teşekkürler!

Eleştirileriniz yapıcı olsun. “Hiç” yerine “Biraz daha”

Su üzerinde yüzen buz küplerini düşünmeyin. Olumsuz yönermeler kullanmayın. Su üzerinde yüzen buz küplerini düşünmeyin.

Duygularını yargılamayın. “Sizce İnsan Ağlar mı?”

Hala öğrenen biri olduğunuzu görmesini sağlayın. Şehzade Mustafa’ya ne olacak?

Kurallar konusunda tutarlı olun. Kurallar konusunda uzlaşın. Çocuğunuzun evi terketmediğinden emin misiniz?

Okul yaşantısının bir parçası olun. Anne niye kırmızı ışıkta geçtik?

KAYNAKÇA Yavuzer, H. (2010). Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi Gordon, T. (2010). Etkili Anne-Baba Eğitimi, Profil Yayıncılık Pantley, E. (2010). Çocuklarımıza Verdiğimiz Gizli Mesajlar, HYB Yay. Cüceloğlu, D. (2006). Başarıya Götüren Aile, Remzi Kitabevi Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji, İnkılap Kitabevi Aslan, S. (2008). Ailenin İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Okul Başarısı Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bil. Enstitüsü.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM... İletişim Bilgileri Yonca AKGÜN Rehber Öğretmen yakgun@istek.org.tr Tel: 0 216 3253075 / 1461