ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi Sistemi: ‘ASSURE Modeli’
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Tezin Olası Bölümleri.
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı ) Medya ve materyallerin kullanılması (Utilize Media and materials) Öğrenci katılımını sağlama ( Require Learner participation) Değerlendirme ve revizyon( Evaluate and Revise)

METOD SEÇİMİ , MEDYA VE MATERYALLER (Yöntem, araç ve materyallerin seçimi) Medya ve teknolojiyi kullanmak için bir sistematik olarak önce metodun, medyanın ve materyallerin sistemli olarak seçilmesi gerekir.

Seçim üç aşamalı olarak yapılır: 1-Öğretilecek konu için en uygun metodun seçilmesine karar verilmesi 2-Metodu başarıyla devam ettirecek bir medya şeklinin(formatının) seçilmesi 3-Medya formatı içinde niteleyici yada dizayn edilmiş özel materyallerin seçimi.

Metod Seçimi Tek bir metodun diğerlerine göre daha üstün olduğunu ve tüm öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacağını düşünmek oldukça basit bir düşünme şeklidir. Örneğin dersin başında ilgiyi çekmek için taklit aktivitesi yapılabilir, sonrada yeni bilgiyi sunmak için bir gösteri kullanılabilir, ayrıca yeni konuda pratiklik sağlamak için bilgisayar destekli aktiviteler hazırlanabilir.

Medya Formatı Seçimi Medya formatı; içinde bir mesajın yer aldığı ve sergilendiği bir fiziki yapıdır. Medya formatları; yazılı metinleri, projeksiyon sunumlarını, video ve müziği, bilgisayar multimedyasını ( grafikler, tekstler, bir monitörde hareket eden şekiller) içerebilir. Öğrenenlerin çeşitliliği ve hedeflerin farklılığına göre medya formatı seçmek zor bir iştir.

Özel Materyalleri Elde Etme Özel materyalleri elde etmek genellikle üç alternatiften birini içerir: 1-Hazır materyalleri elde etme 2- Varolan materyalleri revize etme 3-Yeni materyalleri dizayn etme

Eğer materyaller önceden hazırsa, onları kullanma zaman, para, iş tasarrufu açısından anlamlı ve faydalı olur. Mevcut materyaller öğrenciler için uygun değil ya da sizin hedefiniz ile tam olarak örtüşmediği zaman varolan materyaller yeniden düzenlenebilir. Eğer bu uygulanamazsa son alternatif kendi materyalinizi dizayn etmektir. Bu zaman olarak fazla ve pahalı olmasına rağmen hedeflerinizi tam olarak yerine getirmek için gereklidir.

- Kesin ve anlaşılır bir dil kullanılmış mı Bilgi vermekte kullanacağınız materyal seçiminde bazı faktörler önemlidir. - Müfredata uygun mu - Genel ve doğru mu - Kesin ve anlaşılır bir dil kullanılmış mı - Motive edip ilgi uyandırıyor mu - Katılımı sağlıyor mu -Teknik kalitesi iyi mi - Etkili olduğuna dair kanıt var mı - Reklam ve önyargıdan uzak mı - Farklı belgelerden yararlanılmış mı

IV. MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANILMASI Assure Modelin’de bir sonraki adım, medya ve materyallerin öğrenciler ve öğretmenler tarafından kullanılmasıdır. Burada önemli olan materyalin kimin tarafından kullanılacağının belirlenmesidir.

Medyanın erişebilirliğinin artması ve öğretmen merkezliden öğrenci merkezli öğrenime olan felsefi yaklaşımdaki değişiklik sebebiyle; Öğretmen ve öğrenciler materyalleri sadece izlemekle kalmamalıdır. Öğrencilerin kendileri tarafından (bireyler veya küçük gruplar halinde) materyallerin kullanılması sağlanmalıdır. 5p

V. ÖĞRENCİ KATILIMINI SAĞLAMA Öğrencilerin derste kendilerinin aktif olmaları son yıllarda üzerinde en çok durulan yaklaşımdır. Aktif katılımın öğrenmeyi arttırdığına dair pek çok araştırma vardır. Davranışçı, bilişsel ve oluşturmacı bakış açısının hepsinde ortak olan ilke aktif öğrenci katılımının sağlanmasıdır. Ancak davranışçılıktaki fiziksel katılıma ek olarak bilişselci ve oluşturmacılıkta zihinsel gelişim ve aktif katılım odak noktası olarak vurgulanmaktadır.

Aktif katılımda dönüt( Geri bildirim-Feedback) önemli bir yere sahiptir: Feedback; kişinin kendisinden, basın kaynağından, bir cihazdan veya diğer insanlardan gelebilir. Araştırmalar kişisel geri bildirimin çok daha iyi olduğunu çünkü yüz yüze reaksiyonların matbaa veya grafik bilgilerden daha kuvvetli olduğunu gösterirler.

VI. REVİZYON VE DEĞERLENDİRME Eğitim ve Öğretimde kalitenin sağlanmasındaki en önemli unsur değerlendirme ve revizyondur. Değerlendirmenin pek çok amacı vardır. Genelde eğitim öğretimde yazılı ve test uygulandığından sadece öğrencinin başarısını ölçmede kullanıldığı iddia edilmiştir.

Her ne kadar değerlendirme ünitenin sonunda eğitimin tamamlanmasını gözlemlemede kullanılsa da değerlendirme başlı başına bir olaydır. Değerlendirme eğitim ve öğretimden önce ve sonra yapılabilir Değerlendirme de amaç; öğrencinin öğretme-öğrenme etkinlikleri ile zorluk ve problemlerde ki başarısını doğru bir şekilde karşılaştırabilmektir.

Öğrenci Başarısını Ölçme Eğitim ve öğretimdeki asıl sorun öğrenciye öğretilmesi amaçlanan şeyin öğrenilip öğrenilmediğidir. Amaca uygun kabul edilebilir performans belirlenmesi doğru ölçme için ilk adımdır. Başarının doğru bir şekilde değerlendirilmesi amacın doğasına bağlıdır

Eğitimsel ortamlarda ölçme genellikle öğrenci öğrenimini, öğrencilere ve onların ailelerine öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi vermek üzere sayısal notlar vererek yapılıyorken, Gerçek doğru ölçmede, gerçek dünyada gerekli olan becerilerin ölçülmesi esas alınmaktadır.

Örneğin; Güvenilir, doğru ölçme, genellikle yalnızca testler gibi standardize edilmiş olanın aksine doğal çevrede öğrencilerin öğrendikleri şeyi göstermelerini istemeye dayalı olandır.

Gerçek ölçme genellikle aşağıdaki özelliklere de sahip olmayı amaçlar ·Bireyi çok yönlü ölçebilme özelliğine sahip olması. · Teknoloji ve metotları içine alan araçların kullanılmasını gerektirmesi. ·Gerektiği anda bireylerin hızlı düşünebilmesini sağlaması ·Karar alma noktasında, düşünmeden ezbere olandan daha ziyade düşünülerek karar almayı sağlaması. ·Çeşitli yollardan düşünce geliştirebilmesi ·Diğer problemlere çözüm olabilecek yollar sunabilmesi.

Gerçek ölçme tipleri için örnekler ·Öğrencinin yazılı ödevleri, bilimsel projeleri ve posterleri ·Konuşma yapma, jimnastik gösterisi yapma veya kendini koruma gibi aktiviteler ·Hem öğretmenler hem de diğer öğrenciler tarafından sorulan sözlü sorular ·Şuan ki olayların ve tartışmalı başlıkların tartışılması Öğrencilerin Fikirleri ve özetleri

Gözden Geçirme Eğitimde gerçek ölçmede son basamak öğretmenin toplanan değerlendirme verilerini incelemesidir. Öğretmenin olmasını düşündüğü davranış değişikliği (hedef) ve meydana gelen değişiklikler arasında çelişmeler nerelerde oldu? Öğrenciler öğretmenin eğitimsel metotlarına ve materyallerine nasıl tepki gösterdiler? Öğretmen seçtiği materyallerin değerine güveniyor mu? Materyalin tüm unsurlarını derse yansıtabildi mi?