MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’ Yenimahalle Rehberlik ve Araştırma Merkezi www.altindagram.gov.tr
PUAN TÜRÜ RADYO TV SİNEMA TS-1 PROGRAMIN AMACI: Radyo-televizyon ve sinema bölümü, özellikle kitle iletişim araçlarının başında gelen radyo-televizyon yayıncılığı ve sinema yapımcılığı için nitelikli eleman yetiştirmeyi amaçlar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Radyo televizyon ve sinema programında okumak isteyen gençlerin sözel yeteneği güçlü, sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, ikna gücü yüksek ve yaratıcı kişiler olmaları gerekir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Mezunlar radyo ya da televizyonda program yapımcısı olarak program yazım veya filme alınması ve yayınlanması gibi işleri yaparlar. Mezunlar TRT’de, özel televizyon kurumları, film şirketleri ve reklam firmalarında iş bulabilirler.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PUAN TÜRÜ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK TM-3 PROGRAMIN AMACI: Bireylerin gelişimlerini ve çevrelerine uyumlarını güçleştiren faktörleri ortadan kaldırarak, onlara en üst düzeyde gelişme ortamı sağlama; gizil güçlerini geliştirebilecekleri eğitim programlarına ve mesleklere yönelmelerine yardımcı olurlar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Normalin üzerinde bir genel akademik yeteneğe sahip, sosyal bilimlere, özellikle psikolojiye ilgili ve bu alanda yetişmiş, hoşgörü sahibi, sabırlı, insanlara içten sevgi ve saygı duyan, dinlemesini bilen, kendinden hoşnut, başkalarını oldukları gibi kabul edebilen bir kimse olmalıdır. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Resmi ve özel okullarda, özel dershanelerde, rehberlik ve araştırma merkezlerinde görev alabilirler. Sekiz yıllık eğitim uygulamasından sonra okullarda rehber öğretmenlere duyulan gereksinme artmıştır. Ayrıca bu alanda eğitim görenler özel sektörde , insan kaynakları birimlerinde görev alabilmektedirler.
REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİM REKLAMCILIK PUAN TÜRÜ REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİM REKLAMCILIK TS-1 PROGRAMIN AMACI: Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programının amacı, çeşitli ürünlere karşı halkın eğilimlerini saptama ve onlarda satın alma isteğini artırma yöntemleri konusunda çalışacak elemanları yetiştirmektir. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programında okumak isteyenlerin sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, girişken, ikna gücü yüksek, yaratıcı kimseler olmaları beklenir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programını bitirenler reklamcılık ve piyasa araştırmaları yapan özel firmalarda görev alabilirler.