Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIĞIMIZ
FİZİKSEL AKTİVİTE ve SAĞLIKLI YAŞAM
S.Ü. BESYO REKREASYON DERS NOTLARI Selçuk BUĞDAYCI ögr.görev.
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
SPORUN SAĞLIĞA FAYDALARI.
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
ROL OYNAMA.
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
BEÖ155 BEDEN EĞİTİMİ ÜNİTE 1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIĞIMIZ KASTAMONU TSM. Sağlık: Sağlık, yalnızca hasta veya sakat olmak değil bedenen, ruhen ve sosyal yönlerden tam bir iyilik.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Vücudun iskelet kasları tarafından oluşturulan her türlü hareketi sonucu enerji harcamasıdır. FİZİKSEL AKTİVİTE.
Bulgaria-Turkey IPA CROSS-BORDER PROGRAMME(CCI Number: 200 Sport As a Culture And a Healty Way of’ Martyr Teacher Adnan Tunca Hearing- Impared Primary.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
BARIŞ ARABACI. Company Logo.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Dr. Sema Yıldız Türk Diabet e Obezite Vakfı Özel Diabet Hastanesi
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
SAĞLIKLI YAŞAMIN KORUNMASI Hazırlayan = Yakup Çelik
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
DOLAŞIM SİSTEMİ  .
TÜRK Eğitim Sistemi.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ yaş arasındaki hayat dilimi yetişkinlik dönemi olarak adlandırılır.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
SPORUN SAĞLIĞA FAYDALARI GAZİ ORTAOKULU.
GENÇLERDE UYUM.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
C SPORUN TOPLUM ÜZERINDEKI ETKILERI. Yeni bir gün ve faaliyete istekli ve kuvvetli başlamayı sağlar. Toplumsal sorumluluğu geliştirir. Kendini kontrol.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
Beslenme İlkeleri - 4.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?

1-Kişisel Yönden. Bedensel, ruhsal ve toplumsal sağlığın korunması 1-Kişisel Yönden *Bedensel, ruhsal ve toplumsal sağlığın korunması. *Fiziki uygunluk. *Kas iskelet sisteminin uyumu. *İş emniyeti eğitimi. *Dengeli esnek kişilik. *Bedenen eğitilmiş olmak. *Rekreaktif(boş zaman) davranış ve becerileri kazandırmak. *Kültürel estetik zevk ve duyarlılıkları gelişmiş kültürleşmeyi sağlamak.

2-Fizyolojik Yönden. Daha enerjik bir organizma 2-Fizyolojik Yönden *Daha enerjik bir organizma. *Bedensel ve zihinsel yorgunluklara karşı direnci arttırır. *Kilo almayı önler, vücut yağ oranını düşürür. *Bedensel işlerde geç yorulmayı erken dinlenmeyi sağlar. *İç salgı bezlerinin düzenli çalışmasını sağlar. *Vücutta kılcal damar sayısı artar. *Kalp üzerinde olumlu etkilere yol açar.

3-Toplumsal Yönden *Barış ve ülkeyi savunmak için gerekli vatandaşlık niteliklerini sağlamak. *Toplumsal sorumluluk geliştirmek. *Liderlik niteliklerini geliştirmek. *Yasalara, kurallara, töre ve geleneklere saygıyı geliştirmek. *Başkalarının hakkına saygılı olmak. *İşbirliği kollektif davranışı geliştirmek. *Toplumun değer yargılarından saygıyı bilinçlendirmek. *

4-Ekonomik Yönden. Yapıcı, yaratıcı ve üretici yetenekleri geliştirmek 4-Ekonomik Yönden *Yapıcı, yaratıcı ve üretici yetenekleri geliştirmek. *İş, görev ve meslek sorumluluğu geliştirmek. *İş ve çalışmalarda verimli ve başarılı olmak. *Aileye, çevreye ve okula yararlı görev ve sorumluluk yüklemek.

Beden eğitimi dersinin amacı: Genel eğitimin ayrılmaz bir parçası olan beden eğitiminin temel amacı; çocukların ve gençlerin, fiziksel etkinlikler, yani hareketler yolu ile eğitimini sağlayarak her öğrencinin hareket kapasitesinin en üst düzeye çıkmasına yardımcı olmaktır.