Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Verimli Ders Çalışma.
Advertisements

Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
İrem BAYSAN Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık 1.Sınıf
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Planlı Yaşamak.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
SINIF KURALLARIMIZ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BELLEK.
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz

İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ

AMAÇ BELİRLEMENİZ: Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ ÇALIŞMAK İSTEYİP DE ÇALIŞAMAYANLAR VE YA ÇALIŞMAK YERİNE BAŞKA ŞEYLER YAPMAK İSTEYENLER, BİR AYLIK,BİR YILLIK VE YAŞAM AMAÇLARI PLANLA- RINI ÇIKARIP LİSTELEMEK VE LİSTELER ÜZERİNDE YORUMDA BULUNMA, ALİ’Yİ TANIYOR MUSUNUZ ?

İnandığın değerler için adalet ahlak hak İnandığın değerler için insanlık

ŞİDDETLİ İSTEMEK Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz. Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı etkileyen en önemli engeldir.

NE İÇİN YAŞIYORSUNUZ İDEALİNİZ NE? KENDİ KENDİNİZE HAYATTA GAYEM NEDİR? SORUSUNA TAM CEVAP VERMELİSİNİZ. BU TÜR SORULARIN CEVABINI BULDUĞUNUZDA İŞİNİZİ DAHA MÜKEMMEL BİR ŞEKİLDE YAPABİLİRSİNİZ ÇOK DAHA BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ.

Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.

ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK *BİR TATİL GÜNÜ NE YAPMAK İSTERSİNİZ ? *ETKİNLİKLERİN KİŞİSEL ÖNEM DERECESİ, *HAFTALAK VE AYLIK PROGRAMLARIN ÖNEMİ, *EN ÇOK ZAMAN İSRAFINA YOL AÇAN FAKTÖRLER VE TASARRUF ÖNERİLERİ, *ÖDEV OLARAK ; ÖĞRENCİLERİN HAYAT AMAÇLARI İLE YILLIK AMAÇLARININ LİSTELENMESİNİN İSTENMESİ , *BU AMAÇLARA UYGUN OLARAK HAFTALIK VE GÜNLÜK PLANLARIN YAPILMASI

Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.

En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

40’ ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlenme

10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

En dinç olduğun zaman : En zor derslere çalış O HALDE İYİ DİNLENMEN GEREK En zor derslere çalış

Öğrenciler öğrendiklerinin %50’sini 20dk.sonra Gün sonunda %80 ini unutmaktadırlar.

Neleri unuturuz? Adlar,tarihler,rakamlar İstenmeyen şeyler Zorla öğrenilmiş tam öğrenilmemişler Kısa sürede öğrenilenler Öğrendikten sonra tekrar etmediklerimiz Yorgun,hasta ve isteksiz öğrenilenler Müzik ,tv eşliğinde öğrenilenler

UNUTMA! BAŞARMAK İÇİN UNUTMAYI UNUTMALISIN!!! Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar UNUTMA! BAŞARMAK İÇİN UNUTMAYI UNUTMALISIN!!!

Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli Hafızaya geçirmek gerekmektedir.

Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.

Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.

Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur

Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.

Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

Unutulmamalıdır ki;yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının temelini oluşturmaktadır. Amaç.öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır.

ETKİN OKUMA ETKİN DİNLEME NOT TUTMA VE TEKRAR

İNSAN OKUDUKLARININ %20 SİNİ OKUYUP DİNLEDİKLERİNİN%40 INI OKUYUP,DİNLEDİKTEN SONRA YAZDIKLARININ % 60’INI ÖĞRENİR

ETKİN DİNLEME İFİKAN İLERİYE BAK:Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak neler söyleceğini tahmin et. FİKİR:Ders boyunca konunun ana fikrini sor İŞARETLER:”BAŞLICA,ŞUNU UNUTMAYINKİ,BU SEBEPTEN,ÖZETLE KATIL:DERSE KATIL.Gülümseyerek,başını sallayarak ARAŞTIR:Ders sonunda soru sor NOT TUTMA:

NOT TUTMA!!! Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlar Ödevlerin kolayca yapılmasını Sınavlara daha kolay hazırlanmayı Düşünen eleştiren bir kişi olmayı

Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil anlaşıldığı gibi yazılmalı(kendi ifadelerinizle Öğretmenin anlatacağı konunun ana fikri kavranıncaya kadar beklenilmeli Zamanın çoğu yazmakla geçirilmemeli Önemli fikir ve paragraflar aynen yazılmalı Yazılanların düzgün olmasına önem verilmeli

Araç ve gereçler kullanılmalı(resim,harita Küçük kağıda not tutulmamalı Boşluk bırakın eksik kalan bilgileri öğretmene sorun Not tutmaya ilk günden başlayın Anlayacağınız şekilde kısaltmalar yapın,yüzyıl-yy, matematik-mat gibi Notları mutlaka temize çekin

İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

ETKİN OKUMA İ-İZLE S-SOR 0-SORULARA CEVAP İÇİN OKU A-SADECE NOTLARA BAKARAK ÖNEMLİ YERLERİ ANLAT T-HAFIZADAN TEKRAR ET.4-5 DK HIZLI VE SESSİZ OKU

*KONUYLA İLGİLİ ÖN OKUMA YAPILMALI *SORULAR ÇIKAR VE ANAFİKİR ÜZERİNDE YORUM YAP *ÖĞRETMENİN NELER SÖYLEYECEĞİNİ TAHMİN ET *ÖĞRETMENİN VERECEĞİ İPUÇLARINI KAÇIRMA *SORU SOR

DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur.

SINAV HEYECANI VE SINAV STRESİ **TEMEL NEFES EGZERSİZİ ***ADIM ADIM GEVŞEME-KASLARI GEVŞETME ***OLUMSUZ DİYALOGLARI BIRAK **OLUMLU DİYALOGLAR KUR

TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyon da mutlaka izlemek istediğimizi günlük programımız içersine alalım.

YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uymak için hormon salgılar. Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur.

BAŞARIYA ULAŞANLAR ASLA PES ETMETENLERDİR.

. DİKKATLİ VE UYANIK OLUN HERKESTEN ÖĞRENİLECEK BİRŞEYLER VARDIR. SİZE VERİLEN ÖĞÜTLERE KULAK ASIN.

İNANCINIZI HER ZAMAN CANLI TUTUN . DUANIN GÜCÜNE İNANIN İNANCINIZI HER ZAMAN CANLI TUTUN