SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN 1141602072 Demet ATEŞ
SWOT ANALİZİ SAYESİNDE
SWOT Analizi Nasıl Yapılır? İyi bir SWOT analizi, doğru soruları sormakla başlar. Aşağıda kendi SWOT analizinize başlamanız için bir şablon verilmiştir. Onu tamamlarken, kendinize şu soruları sormaya çalışın ve uygun hücrede her birinin en belirgin yanıtı görselleştirin. Elinizden geldiğince beyin fırtınası yapmaktan çekinmeyin, ancak her kadran için dört veya beş öğeye odaklanmaya çalışın. Ayrıca, belirsiz ve açık ifadeler kullanmaktan kaçınarak belirli ve somut kalın Örneğin: Kaçının: Çok fazla deneyime sahibiz. Bunun yerine kullanın: Biz ürettik ve yurtiçinde 10 yıl boyunca aletler gönderildi
Zayıf yönler (Negatif, Dahili) 1- İyi yapamadığınızı düşündüğünüz ve bu nedenle kaçındığınız işler neler? 2- Çevrenizdeki kişilere göre sizin zayıf olduğunuz işler ve yönler hangileri olabilir? 3- Kendinizi eksik hissettiğiniz ve eğitimini almadığınız (alıp uygulayamadığınız) noktalar neler? 4- Kötü iş alışkanlıklarınız var mı? (İşe sürekli geç kalmak, fazla dağınık çalışmak, sorumluluk altında ezilmek, iş arkadaşlarıyla sorun yaşamak, stresli durumlarda çalışamamak gibi) 5- İşinizi iyi bir şekilde yapamamanıza neden olan kişisel özelliklere sahip misiniz? Güçlü Yönler(Pozitif Dahili) 1- Başkalarının sahip olmadığı ne gibi avantajlara sahipsiniz? (Yetenekleriniz, becerileriniz, eğitimleriniz ve bağlantılarınız gibi noktalar) 2- Diğerlerine göre daha iyi yaptığınız şeyler neler? 3- Hangi kişisel kaynaklara erişim sağlayabilirsiniz? 4- Çevrenizdeki kişilere göre güçlü olan yanlarınız neler? 5- Gurur duyduğunuz başarılarınız var mı? Varsa hangileri? 6- Başkalarının önemsemediği; ama sizin önemsediğiniz değerler hangileri? Fırsatlar (Pozitif, Harici) 1- İşi kolaylaştıracak yeni teknolojiler var mı? 2- Bana yardımcı olacak ve mentorluk yapacak kişilerle bağlantım var mı? 3- Sektörüm gelişiyor mu? Bu gelişimi kendi avantajıma nasıl kullanabilirim? 4- İşletmedeki yönetimsel alışkanlıkları, kendi avantaj için nasıl kullanabilirim? 5- Rakiplerimin yapmakta zorlandığı şeyleri, kendi avantajıma nasıl çevirebilirim? Tehditler (Negatif, Harici) 1- İşletmede ne gibi engellerle karşılaşıyorum? 2- Benimle rekabet içerisinde olan bir iş arkadaşım var mı? 3- Mevcut ve potansiyel rakiplerim kimler? Ne yapıyorlar? 4- Belli standartta hizmet ve ürün üretirken, bunlar değişebilir mi? Değişirse ayak uydurabilir miyim? 5- İşimin gerektirdiği beceriler değişebilir mi?
SWOT analizi 1960'lı yıllarda Albert Humphrey tarafından popülerleştirildi. O zamandan beri birçok uygulama ve varyasyon ortaya çıktı. SWOT analizinin kökleri, özellikle Sun Tzu Savaşı sanatı kadar geride kalmış olabilir: "Düşmanı biliyor ve kendinizi tanıyorsanız, zaferiniz şüphe uyandırmayacaktır; Cenneti tanıyorsanız ve Dünya'yı tanıyorsanız, zaferinizi eksiksiz hale getirebilirsiniz. "Sun Tzu, liderlerin sadece kendi güçlü ve zayıf yönlerini değil aynı zamanda düşman, hava durumu (gökler) ve arazinin sunduğu fırsatlar ve tehditleri tanımalarını önerir (Dünya). Sun , MÖ 500'de Wu Devleti'nde yaşamış ünlü Çinli komutan, filozof ve askeri bilgedir. Savaş stratejisi üzerine yazdığı Savaş Sanatı adlı yazılarda toplanan sohbeti dünyanın en eski strateji kuramları olarak kabul görür.
ÖRNEK SWOT ANALİZLERİ
Önemli Not: SWOT şeması öncelikli olarak veri toplamak için kullanılır Önemli Not: SWOT şeması öncelikli olarak veri toplamak için kullanılır. SWOT, tek başına analiz değildir, SWOT toplanılan verileri analiz etmek için yaratılmış bir planlama aracıdır. Veriler toplanırken belirlenen zayıf ve güçlü taraflar içsel etkenleri, fırsatlar ve tehlikeler de dışsal etkenleri temsil eder. Bu anlamda SWOT herhangi stratejik veya kişisel bir hedef için rahatça kullanılabilir.
https://pt.slideshare.net/Sevvalnazlia/derimod-swot- analizi?ref= http://www.muhendisalemi.com/swot-analizi-nedir- neden-yapilir/ornek-bir-swot-analizi/ http://www.yeniisfikirleri.net/swot-analizi-nedir/ KAYNAKLAR