REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA REHBERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
CİNSEL İSTİSMARA UĞRAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK HİZMETLER
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA REHBERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI HAZIRLAMA TAKVİMİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Eğitim-Öğretim İzleme ve Değerlendirme Sistemi
Derleme/Düzenleme : Manavgat RAM RPD Hizmetleri Bölümü
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Etik.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Program geliştirme.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA REHBERİ

İÇİNDEKİLER 1. HEDEFLER NELERDİR? 2. PLAN HAZIRLAMA SÜRECİ 2.1. RPD Hizmetleri Planı Nasıl Hazırlanır? 2.2. Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı Nasıl Hazırlanır? 2.3. Kod Sistemi Nedir? 2.3.1.Neden Kodlama Sistemine Geçildi? 2.3.2.Kod Listesinde Yer Alan Her Bir Çalışma Rehberlik Hizmetleri Planına Alınabilir Mi? 2.3.3.Planda Yer Alması İstenen Çalışmanın Kod Listesinde Olmaması Halinde Hangi Yol İzlenir? 2.4.Rpd Ve Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı(Access Dosyası) Nasıl Kullanılır? 2.5.Rpd Hizmetleri Planı(Excel Dosyası) Nasıl Doldurulur? 2.6.Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı(Excel Dosyası) Nasıl Doldurulur? 2.6.1. Kazanımlar Okul RPD ve Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planına Nasıl Yerleştirilir? 3.ÖNEMLİ NOKTALAR

1.HEDEFLER NELERDİR? Genel Hedef 1.Bağımlılıkla Mücadele Bakanlık tarafından, her eğitim öğretim yılı için RPD hizmetlerine ilişkin öncelikler doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. 1.Bağımlılıkla Mücadele 2.İhmal ve İstismardan Koruma Yerel Hedef RPD İl Danışma Komisyonu tarafından ilin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen ve okul/kurumlardan yerine getirilmesi istenen hedeflerdir. 1.Güvenli Okul-Şiddetin Önlenmesi ve Barışçıl Okul Ortamının Sağlanması 2.Mesleki Gelişim Süreci ve Kendini Tanıma Özel Hedef Okul/kurumlar tarafından ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenen hedeflerdir. 1.________________ 2.________________ (Okul RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından belirlenecektir.)

2.PLAN HAZIRLAMA SÜRECİ

2.1.RPD Hizmetleri Planı Nasıl Hazırlanır? RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu, ihtiyaç analizlerinden, paydaş öneri/görüşlerinden ve önceki eğitim öğretim yılına ait çalışma verilerinden yararlanır. RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu kitapçıkta yayınlanan takvim doğrultusunda RPD hizmetleri planını hazırlar. Yıl içeri­sinde ihtiyaç duyulan durumlarda plan güncellenebilir. Rehberlik ve araştırma merkezleri, rehberlik öğretmeni olmayan okul ve kurumlarda RPD planının hazırlanmasında müşa­virlik eder, planlanan çalışmalar RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından yürütülür.

2.2.Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planı Nasıl Hazırlanır? Sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından, okul RPD hizmetleri planı doğrultusunda sınıfın ihtiyaçları gözetilerek hazırla­nır. Öğretmenler planı hazırlarken rehberlik öğretmenleri ile iş birliği yapar.

2.3.KOD Sistemi Nedir? Okul ve kurumlarda sunulan RPD hizmetleri üç kategoriye ayrılarak, baş harfleri ile kodlanmıştır (Ek 2). Bu kategorilere ait alt başlıklar kodlanırken yine her birinin baş harfleri seçilmiş, alt başlıkların içine girebilecek çalışmalar harf kodlarının yanına sayı verilerek oluşturulmuştur. Böylece rehberlik hizmetleri alanında yapılacak her bir çalışmaya kod verilmiştir. Örneğin eğitim öğretim yılı başında yapılacak olan çalışmalardan biri olan RPD hizmetleri okul ya da kurum planının ha­zırlanması için kod; 1. (D) Destek hizmetler (hizmet kategorisi) 2. (DP) Program geliştirme, araştırma, proje (alt başlık) 3. (DP5) RPD hizmetleri planının hazırlanması (alt başlığa ait beş numaralı çalışma) şeklinde oluşturulmuştur.

2.3.1.Neden Kodlama Sistemine Geçildi? 1. Kavramsal ve bütüncül bir çerçeve oluşturmak, hizmetlerin çerçevesini ve sınırlarını belirlemek, 2. Hizmetlerin kısa zamanda açılacak olan e-rehberlik sistemine dahil edilmesini sağlamak, 3.Okulların sürece dahil olmalarını sağlamak, 4.Çalışmaları sınıflandırmak ve somutlaştırmak, 5.Yürütülen bütün RPD hizmetleri arasında uyum sağlamak.

2.3.2.Kod Listesinde Yer Alan Her Bir Çalışma Rehberlik Hizmetleri Planına Alınabilir Mi? RPD ve Sınıf rehberlik hizmetleri planı hazırlama sürecinde yıl içerisinde yapılacak her bir çalışmayı planlamak mümkün olmayabilir. İyileştirici hizmetler kapsamında yapılacak birçok çalışma yıl içerisinde ihtiyaç duyulması durumunda yapılır. Bu nedenle planlara eğitim-öğretim yılı başında yerleştirilmeyebilir. Ancak plan güncellemeye açıktır. RPD ve sınıf rehberlik hizmetleri planında yer almayacak çalışmalar da mevcuttur(Örn. RAM’a öğrenci yönlendirmek.). Bu tür çalışmalara planda yer verilmez, ancak yılsonu raporuna kaydedilir.

(ÖOVMg9) ……çalışmanın adı…… 2.3.3.Planda Yer Alması İstenen Çalışmanın Kod Listesinde Olmaması Halinde Hangi Yol İzlenir? Bu tür durumlar için her bir hizmet kategorisinde yer verilen alt başlıkların sonuna ‘diğer’ kodu eklenmiştir. Burada en önemli nokta yapılacak çalışmanın hangi hizmet kategorisi ve alt başlığı içerisinde yer alacağına karar vermektir. Örneğin, Mesleki Rehberlik alanı ile ilgiliyse; 1.Mesleki rehberlik hizmetleri altındaki ‘diğer’ kodu seçilir. 2.Diğer kodu ile planlanan çalışma adı plana yazılır. (ÖOVMg9) ……çalışmanın adı……

2.4.RPD VE SINIF REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI(ACCESS DOSYASI) NASIL KULLANILIR? Programa birden fazla plan kaydedilecek ise planlara numara vermek amacıyla kullanılır.

Çalışma sınıflara yönelik değilse bu alanda seçim yapılmaz. Tarihi belli olan çalışmalar için tarih seçilebilir. Belli değilse tarih sütunu boş bırakılır. Plana kod listesinden bir çalışma eklenecek ise kullanılır.

Burada RPD hizmet kategorileri listelenmektedir.

Kategori seçiminden sonra alt başlıkların listelenmeye başlayacağı bir numaralı satırın ikinci kutusu seçilir.

Alt başlık seçiminden sonra aynı satırın üçüncü kutusu seçilir.

Yapılacak çalışmanın plana kaydedilmesi için bir numaralı çalışmanın satırına ait tüm kutularda seçim yapmak gerekmektedir. Üçüncü kutudan sonra kalan üç kutuda da aynı çalışma seçilir. Çalışma, altıncı kutuda kırmızı renkle gösterildiğinde plana kaydedilebilir duruma gelmiştir. Ekranda bir çalışma satırında altı kutu bulunmasının nedeni RPD hizmet kategorilerindeki bazı alt başlıkların beş bölüme kadar ayrılmasıdır.

Plan kaydedilir. Anasayfa seçilir, açılış ekranına dönülür. Çalışmanın ne olduğu alt bölümde yer alan kutuya ‘diğer’in koduyla birlikte yazılır. Her bir ay için 10 adet çalışma girilebilecek şekilde düzenlenmiştir. Tüm satırların doldurulması zorunlu değildir.

HEDEFLER NASIL KAYDEDİLİR?

Hedef başlığı seçilerek RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonunun okul/kurumun il için belirlediği yerel düzeyde hedefler ve RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonunun belirlediği özel hedefler yazılır.

2.5.RPD HİZMETLERİ PLANI(EXCEL DOSYASI) NASIL DOLDURULUR?

Kod listesinden (Ek1) (s Kod listesinden (Ek1) (s.19) veya Kod Haritasından (Ek2) yapılacak çalışmalar belirlenerek koduyla birlikte satırlara yerleştirilir. Çalışma sınıflara yönelik değilse bu alanda seçim yapılmaz. Tarihi belli olan çalışmalar için tarih seçilebilir. Belli değilse tarih sütunu boş bırakılır.

Her bir ay için 10 adet çalışma girilebilecek şekilde düzenlenmiştir Her bir ay için 10 adet çalışma girilebilecek şekilde düzenlenmiştir. Tüm satırların doldurulması zorunlu değildir. Ekleme de yapılabilir.

2.6.SINIF REHBERLİK HİZMETLERİ PLANI(EXCEL DOSYASI) NASIL DOLDURULUR? Ay sütunlarının altındaki satırlar ay içinde yapılacak çalışma listesini gösterir. Bu sütun her bir ay için 5 adet çalışma yazılabilecek şekilde düzenlenmiştir. Her bir satırın doldurulması zorunlu değildir.Satır sayısı istendiğinde arttırılabilir.

2.6.1. Kazanımlar Okul RPD ve Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planına Nasıl Yerleştirilir? Okul RPD hizmetleri planına rehberlik öğretmeni tarafından uygulanması gereken sınıf rehberlik etkinliklerinin kazanımları yerleştirilir. Aynı kazanımlar çalışmaların uyum içinde yürütülmesi açısından sınıf rehberlik hizmetleri planına da yerleştirilir. Ancak sınıf düzeylerine özgü sınıf/şube rehber öğretmeninin yapacağı etkinliklere ait kazanımlar Okul RPD hizmetleri planında yer almaz, bu kazanımlara yalnızca Sınıf Rehberlik Hizmetleri Planında yer verilir. Okul RPD ve sınıf rehberlik hizmetleri planına alınacak kazanımlar belirlenirken Kod Listesinden (Ek 1) veya Rehberlik Kazanımları Tablosundan (Ek 5) yararlanılır.

7.REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ (Ö) ÖNLEYİCİ VE GELİŞİMSEL HİZMETLER (ÖS)Sınıf Rehberlik Hizmetleri (ÖO) Okul Rehberlik Hizmetleri 1.(ÖOV) Bireyi Tanıma Çalışmaları 2.(ÖOV) Bilgi Verme Çalışmaları 3.(ÖOY) Yöneltme ve İzleme (İ) İYİLEŞTİRİCİ HİZMETLER (İB) Bireysel Psikolojik Danışma (İG) Grupla Psikolojik Danışma (İP) Psikososyal Müdahale (İS) Sevk (Yönlendirme) (D) DESTEK HİZMETLER (DP) Program Yönetimi, Araştırma, Proje (Dİ) İşbirliği (DM) Müşavirlik (DG) Mesleki Gelişim

ÖNEMLİ NOKTALAR!!! RPD Planları en son 20 Ekim 2017 tarihinde Eyüp Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne elden ulaştırılması gerekmektedir. Buna paralel olarak Sınıf Rehberlik Planlarının imza tarihleri de Okul Yıllık planı ile yakın olmalıdır(örn. 11 Ekim 2017, 12 Ekim 2017 vb.). Genel ve yerel hedeflere Okul RPD Planı’nda mutlaka yer verilmelidir. Özel hedef belirlenirken geçen yıllardaki çalışma, rapor vb. dokümanlar göz önünde bulundurularak RPD Hizmetleri Komisyonu tarafından belirlenmelidir.

ÖNEMLİ NOKTALAR!!! Okul RPD Yıllık Planları sene içerisinde komisyon tarafından güncellenebilir. Kesin ve değişmez değildir. Okul RPD Yıllık Planı’nda Sınıf/Şube Rehber Öğretmenlerinin yapacağı çalışma ve etkinlere yer verilmeyecektir. Sadece Okul Psikolojik Danışmanının yapacağı iş/işlem ve etkinlikler planda yer almalıdır. İlkokullar, ortaokul ve liseler gibi İhtiyaç Analiz Formu ve Yaşam penceremi kullanmıyor.

ÖNEMLİ NOKTALAR!!! Sınıf Öğretmenleri ve Okul Psikolojik Danışman Gözlemi E-Okul Formları Öğrenci Bilgi Formu Okul RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından belirlenecek bireyi tanıma teknik/teknikleri İlkokul RPD Planı Hazırlanırken Yararlanılacak Kaynaklar

2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Planı Hazırlama Takvimi 15.08.2017 Bakanlık tarafından Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Plan Hazırlama Kitapçığı ve RPD hizmetleri planının http://orgm.meb.gov.tr adresinde yayınlanması, İl MEM’lere resmi yazı ile duyurulması 15.08.2017-15.09.2017 RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından yerel hedeflerin belirlenmesi 15.09.2017 RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından belirlenen yerel hedeflerin il/ilçe MEM’ler tarafından web siteleri ve resmi yazılar ile okul/kurumlara duyurulması 04.09.2017-06.10.2017 Okullar tarafından öğrenci, öğretmen ve velilerin RPD hizmetleri ihtiyaçlarının analiz edilmesi 09.10.2017-13.10.2017 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu tarafından ihtiyaçlar doğrultusunda özel hedeflerin belirlenmesi, RPD hizmetleri planının hazırlanması ve RAM’lara gönderilmesi 07.05.2018-25.05.2018 Okul/kurumlar tarafından bir sonraki eğitim öğretim yılı için öğrenci, öğretmen ve velilerin RPD hizmetleri ihtiyaçlarının belirlenmesi 01.06.2018-29.06.2018 RPD Hizmetleri İl Danışma Komisyonu tarafından bir sonraki eğitim öğretim yılı için yerel hedeflerin belirlenmesi