NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yenİ Kamu Yönetİmİ Prof. Dr. Turgut Göksu.
Advertisements

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
MALİ SOSYOLOJİ
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Doç. Dr. A.R Zafer SAYAR 18 Eylül 2014, Ankara
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
İYİ YÖNETİŞİM.
İzmir İktisat Kongresi 30 Ekim – 1 Kasım Ekonomik büyüme tek başına kadınları da kapsayıcı kalkınma için yeterli değil Örnek: Türkiye Ekonomik.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Doç. Dr. Hikmet Yavaş Arş. Gör. Ömer Yavuz
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
FUNDA CANIMOĞLU MALİYE-A MODERN BÜTÇELEME SİSTEMLERİNE GEÇİŞİ SAĞLAYICI DENEMELER -MİLLİ BÜTÇELER -YATIRIM BÜTÇELERİ.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
YONT221 KAMU YÖNET İ M İ NDE DEVLET İ N ETK İ NLEŞT İ R İ LMES İ KAMU YÖNET İ M İ NDE REFORM VE YEN İ DEN YAPILANMA Ö ğ retim Görevlisi: M.NECAT İ C İ.
Finansal Piyasalar Genel Bakış
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Ayda Eraydın Regional Development and Governance Symposium
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
YÖNETİŞİM.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
HAZIRLAYAN elvan özcan.
Katılım ve Katılımcılık Süreci A.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
Klasik iktisadi yaklaşım
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
BİRLİK 1. 2  Siyasal ve Ekonomik boyutlarıyla Birlik Kavramı ve Düşüncesi  Siyasi Birlikler  Üniter  Federal  Konfederal  Uluslararası-Uluslarüstü.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ÖRGÜTLER VE AĞLAR.
Hisse Senetleri ve Piyasalarda Alım Satım İşlemleri
KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
LİBERAL KAPİTALİZM.
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
KAPİTALİZM VE PİYASA BAŞARISIZLIĞI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Finansallaşma ve sektöre bakış 2018
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE YÖNETİŞİM MODELLERİ

Neo-liberalizm temel özelliği itibariyle ekonomik,toplumsal,siyasal ve yönetsel tüm alanları kapsamaktadır. Küreselleşme neo-liberalizmin en temel ideolojik söylemlerinden biri haline gelmiş,sermayenin merkezileşmesi ve yoğunlaşması temelinde ortaya çıkan kapitalist küreselleşme süreci kapitalizmin mantığını bütün dünyaya yaymıştır.

Neo-liberalizmin özellikle 1980`lerden bu yana `minimal devlet `söylemi ile sürdürdüğü devleti küçültme politikaları,düzenleme dışı bırakma ve bunun önemli bir boyutunu oluşturan özelleştirme uygulamaları ile hayata geçirilmekte, devletin kamusal yarar merkezli müdahale alanları ve araçları tahrip ve tasfiye edilmek istenmektedir.

YÖNETİŞİM VE DEVLETİN ROLÜ Yönetişimin kullanım alanı işletme yönetiminden başlayarak, iktisat,siyaset ve kamu yönetimi alanlarına uzanması ve yerel,ulusal ve uluslar arası yönetimlere kadar giderek genişler. Yönetişim yönetme tarzı ve biçimleri, yönetim yönetmekle ilgili kurum ve kuruluşlar, yönetme ise yönetme eyleminin kendisidir.

Yönetimi devletle özdeşleştiren klasik yönetim kavramından farklı olarak yönetişim, devletin dışında tanımlanan piyasa ve toplum alanında faaliyet gösteren örgütleri de kapsayan bir kavram olarak tanımlanırken, sivil toplum örgütleri de yönetim sürecinin bir parçası haline gelmiştir. Tek bir egemen otoritenin olmadığı, her bir siyasal alanına özgü çoğul aktörler; toplumsal-siyasal-yönetsel aktörler arasındaki bağımlılık önemli olup, yönetişim ve demokrasi arasında doğrudan bir ilişki kurulmaktadir.

Devlet-birey ya da diğer aktörler arasındaki ilişkilere farklı bir bakış açısı getirilen yönetişim anlayışında devletin rolünün hizmet sunmaktan daha çok,toplumdaki bireyleri güçlendirmek,yetkilendirmek ve yapabilirliklerini arttırmaktır. Yönetişim modelinde “piramit devlet” modelinden örnek kurumlar arasında ağlar oluşturacak biçimde,eşgüdümü maksimize eden,ekonomi sağlayan ve sinerjiden yararlanan “ ağ devlet” modeline geçilmesi gerektiği önerilmektedir.

DÜNYA BANKASI VE YÖNETİŞİM

Dünya Bankası nın temel amacı, ülkeleri bir dünya pazarıyla bütünleştirerek küresel büyümeyi sağlamaktır. Dünya Bankası, sermayenin üretime yönelik alanlara yatırımını kolaylaştırarak ülkelerin yeniden inşa edilmesine katkıda bulunmak, uluslar arası yatırımı teşvik ederek uluslar arası ticaretin uzun vadeli ve dengeli bir şekilde büyümesine olanak sağlamaktadır.

Dünya Bankası “ iyi yönetişim” i bir ülkenin ekonomik ve toplumsal kaynaklarının yönetilmesinde gücünü kullanma tarzı olarak tanımlar. Bu kavramla Dünya Bankası, kamu sektöründe verimliliğin sağlanması Rekabetin ve piyasaların desteklenmesi Bütçenin kontrol edilmesi Hükümet dışı örgütlerin daha fazla kullanılması yönünde tercihlerini ortaya koymaktadır.

Komuya karşı sorumluluk “ HESAP VERİLEBİLİRLİK” Meşruiyetin sağlanması, Yönetimde “ ŞEFFAFLIK VE KATILIM” iyi yönetişim düşüncesinin temel bileşenleri olarak ele alınmakta,bunların gerçekleşmesi ise sivil toplumun geliştirilmesi ve yetki devrinin sağlanmasına bağlanmaktadır.

ETKİN DEVLET

Etkin devlet, kendi kapasitesini en iyi şekilde kullanabilen bir devlet olarak tanımlanır. Etkin devletin öznesi temelde girişimci ve yatırımcılar olarak belirtilmektedir. Etkinlik ,piyasanın gelişmesine olanak tanıyan kamu kurumlarının varlığına dayandırılmakta, bunun küresel bütünleşme için gerekli ön koşullardan biri olduğu ve küresel ekonomide meydana gelen değişimler ile devletin rolü arasında paralellik bulunduğu görülmektedir.