EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Tayyip Özen.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
UZEM KULLANIM KILAVUZU
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sunum transkripti:

EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ 2015-2016 ÖĞRETİM YILI “3. SINIF HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 16.06.2016

DERS KOORDİNATÖRÜ Doç. Dr. Yasemin YILDIRIM DERS ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORUMLUSU Doç. Dr. Şenay ÜNSAL ATAN DERS SEKRETERİ Arş. Gör. Nigar ÇELİK Arş. Gör. Birgül VURAL DOĞRU Arş. Gör. Emine KARAMAN

“HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERSİ 1. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı I 2. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı II 3. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı III 4. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı IV 5. MODÜL: Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı V 6. MODÜL: Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Uygulaması

“HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI” DERS BİTİRME KRİTERLERİ E.Ü. Hemşirelik Fakültesi Öğretim ve Sınav Yönergesine Göre; Bir mesleki dersin kapsamındaki modüller işlenirken, modülü oluşturan eğitim konularının özelliğine ve ağırlığına orantılı olarak modül bitiminde bir sınav (ödev, yazılı, sözlü, çoktan seçmeli ve/veya yapılandırılmış beceri sınavı) yapılır. Modüllerin bitiminde yapılan bu sınavlar mesleki dersin ara sınavı olarak kabul edilir.

Dersin değerlendirilmesinde, ders içindeki modüllerden alınan modül başarı notlarının ortalamasının %40’ı, yıl sonunda modüllerin ağırlığına orantılı olarak yapılan ders bitirme sınav notunun da %60’ı alınarak ders başarı notu elde edilir. Ders bitirme sınav notu 45 ve ders başarı notu en az 60 olmalıdır.

Ders bitirme kriterlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda YO sınıfında; 2015-2016 öğretim yılında “Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı” dersine Kayıtlı görünen öğrenci sayısı 21’dir. Devamsız öğrenci sayısı 2’dir. Yıl sonu ders bitirme sınavına giren …. öğrenciden … öğrenci (%...) ders başarı notu 60’ın altında olduğu için bütünleme sınavına kalmıştır. …. öğrenciden …. öğrenci başarılı olmuş, …. öğrenci başarısız olmuştur.

Ders bitirme kriterlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda Fakülte sınıfında; 2015-2016 öğretim yılında “Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı” dersine Kayıtlı görünen öğrenci sayısı 378’dir. Devamsız öğrenci sayısı 1’dir. Yıl sonu ders bitirme sınavına giren ….. öğrenciden …. öğrenci (%.....) ders başarı notu 60’ın altında olduğu için bütünleme sınavına kalmıştır. ….. öğrencinden ….. öğrenci bütünlemeye girmiş olup öğrecilerin tamamı başarılı olmuştur.

Öğrenci Başarı Durumları (Yüksekokul)

Öğrenci Başarı Durumları (Fakülte)

Öğrenci Geri Bildirimleri Modüllere Yönelik Öğrenci Geri Bildirimleri

Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri (Fakülte) 11

Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri (YO) 12

Dersin İşleniş Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri(Fakülte) 13

Dersin İşleniş Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri(YO) 14

Konuların Sunumuna İlişkin Öğrencilerin Görüşleri (Fakülte) 15

Konuların Sunumuna İlişkin Öğrencilerin Görüşleri(YO) 16

Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna İlişkin Öğrenci Görüşleri (Fakülte) 17

Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna İlişkin Öğrenci Görüşleri (YO) 18

Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri (Fakülte) 19

Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri (YO) 20

Laboratuara Yönelik Öğrenci Görüşleri

Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği (Fakülte) 22

Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği (YO) 23

Laboratuarın Süresi, Öğretim Elemanı Hazırlığı ve İletişimi (Fakülte) 24

Laboratuarın Süresi, Öğretim Elemanı Hazırlığı ve İletişimi (YO) 25

Öğrenciye Fırsat Verme, Beceri Kazandırma ve Geribildirim (Fakülte) 26

Öğrenciye Fırsat Verme, Beceri Kazandırma ve Geribildirim (YO) 27

Modüllere Yönelik Öğrenci Görüşleri

I. MODÜL (Fakülte -YO) Bize verilen slâytlarla derste işlenen slâytlar aynı değil (n:5). Modül içeriği çok ağır ve modül için ayrılan süre yetersiz ve hiç nefes almadan işleniyor (n:22). Hiçbir şey kalıcı olmuyor ve hocalar gelip dersi anlatıp, slayttan okuyup geçiyor, bu katkı sağlamıyor (n:8) Bazı hocalarımız konularla alakasız anılarını bizimle paylaşıp ders süresini uzatıyor ve ara vermiyorlar (n:2). Sınavlarda bir kez olsun derste konuşulanlar sorulmuyor. Bizim bilmemiz gereken temel şeyler yerine öğrenciyi nasıl zorlarız sınavı yapılıyor resmen (n:13).

I. MODÜL(Fakülte -YO) Sorularda anlam kargaşası var. ölçme değerlendirme çok yetersiz (n:3). Entegre sistemden dolayı şuan bize derslerde şunu biliyorsunuz, bunu biliyorsunuz diye anlatılan ve söylenen çoğu konu hakkında çoğu zaman hiçbir fikrimiz olmuyor. Açıkçası şuan çoğu 3. Sınıf hemşiresi Dahiliye nedir? Hangi kapsamları içine alır? Bu serviste ne ile karşılaşırız? Hangi sistemler dahiliyede görülür? Bilmiyoruz. Topluca bir fikir beyan etsek de sistem böyle denilip devam ediliyor. Yinede teşekkürler (n:5).

II. MODÜL (Fakülte -YO) Bu kadar ağır, yoğun ve ezber olan bir modülün kısa sürede işlenip, sadece okunup geçilmesi, üzerinde durulmaması büyük bir yanlıştır. Dersleri daha fazla yayıp, konu içerikleri daha anlaşılır hale getirilebilir (n:15). Modül kitaplarının önceden hazırlanması derslere hazırlanmamızı %100 etkiliyor (n:1). Pediatri anabilim dalındaki bazı hocalarımızın öğrencilere karşı olan tutumu hiç hoş değil (n:1). Sınıfların kalabalık olmasından nefret ediyorum. Devamsızlık takibi yapılmasın (n:6).

II. MODÜL (Fakülte -YO) Bir bilgi bulutu var, yağmura dönüşecek zaman yok! (n:1) Bazı derslerde slayttan okunup geçiliyor. Görsel materyal eksikliği büyük bir sıkıntı (n:1). Gerçekten öğrenen, yetenekli hemşireler yerine sınav ve soru odaklı hemşireler yetişiyor, ezberleniyor, sınav sonrası unutuluyor (n:5). Artık derslerimizi fakültemizde işlemek istiyoruz. Oradan oraya gidince devam sıkıntısı çekiyoruz. Gitmek zor geldiği için (n:1).

III. MODÜL (Fakülte) Dersler yoğun, modüle ayrılan süre yetersiz, sınavlara çalışmak için vaktimiz yetersiz(n=29) Entegre sistemin eksiklerini fark edip değerlendirme yapılmalı, İki sene yatıp bir dönemde bütün hastalıklar işlenmez. Aksi takdirde yetişen hemşire adayları Ege Üniversitesi adına kara bir leke olabilir. Teşekkürler (n=3) Modül kitabı, sınav soruları ve slaytlar uyumsuz (n=24) Slaytların kısa sürede yoğun bir şekilde, çoğunlukla gereksiz bilgi içermesi biz öğrencilere katkıda bulunmamaktadır (n=7)

III. MODÜL (Fakülte) Hocalar konuları okuyup geçiyor. Nasıl yetiştiriliyoruz anlamıyorum. Sonuçta burası Ege Üniversitesi. Bu sistem böyle gitmez. Birinci sınıflardan dördüncü sınıflara kadar kimse bir şey bilmiyor (n=3) Yalnızca Tıp Fakültesindeki hocaların derslerinden memnun kaldım ama o derslerinde süresi yeterli değil. Diğer hemşirelik hocalarının hiç birinin anlatımından memnun değilim. Onlara da ayrılan süre gereksiz bir şekilde fazlaydı (n=1)

III. MODÜL (Fakülte) Ders anlatımlarında görselliğe daha fala önem verilmeli özellikle cerrahi hemşireliği dersi videolarla desteklenmeli ki akılda kalıcılığı artsın (n=4) Cerrahi slaytları verilse daha verimli ders çalışırız (n=3) Sadece slayttan okuyarak anlatan eğitimcilerle kaliteli hemşireler yetiştirmeye çalışılıyor. Çok yazık, emeğimize, paramıza, zamanımıza (n=5)

III. MODÜL (Fakülte) Bizden alınan geri bildirimler okunmuyor ama ben yazmaktan vazgeçmeyeceğim. Eğer dersler sadece slaytların hızlıca okunmasıyla işlenecekse devamsızlık problemi kaldırılsın, uzaktan eğitim de olabilir. bizde evde daha verimli okuyalım. Hocalarımızda yorulmamış olur (n=6) Sıfır olsaydı sıfır yazacaktım. Hep değerlendirme oluyor ama sonuç olarak hiç bir şey görmüyoruz (n=1)

III. MODÜL (Y.O) Derslerde anlatılan konular/hastalıklar sadece sözel anlatıldığı için yetersiz kalmakta. Görselleştirme ya da uygulama yapılmadığı için yeterince öğrenim ya da kazanım elde edilmiyor (n:2). Nitelikli ve bilgili hemşireler yetiştirmek yerine ezbere dayalı hemşireler olarak yetiştiriliyoruz. Modül eksik ve hocalar slaytta daha ayrıntı veriyor, özellikle cerrahi hocalarımız slaytları da bizlerle paylaşmıyor. Eksik bilgi ile sınava giriyoruz (n:2). Derslere ayrılan süre yetersiz. Dersler bu kadar kısa sürede yetişmiyor (n:2).

IV. MODÜL(Fakülte) Kullanılan materyaller geliştirilmeli (n= 2 kişi) Slaytlar okunarak ders işlenmesin (n= 5 kişi) Konular çok yoğun, ayrılan süre yetersiz (n=24 kişi) Slaytlar yetersiz (n=1 kişi) Sorular hedefe uygun değil (n=1 kişi)

IV. MODÜL (YO) Slaytlar okunarak ders işlenmesin (n=2 kişi) Konular çok yoğun, ayrılan süre yetersiz (n=3 kişi)

V. MODÜL (Fakülte -YO) Psikiyatri Hemşireliği A.D’nı tebrik ediyorum. Üç senedir ilk kez ders dinledim. Bu yılki modüller arasında en anlaşılır modüldü ve öğretmenlerin derse hazırlıklı gelmesi ve psikolojik olarak derse hazırlamaları dersin anlaşılırlığı açısından çok iyi oldu. Keşke ilk modülümüz bu olsaydı sezona motive olmuş şekilde başlasaydık (n:9) Derslerde daha fazla görsel içerik kullanılmalı (n:1) Sürenin yetersiz olması, derslerin acele işlenmesine sebep oluyor. Hem bizim hem hocaların verimi düşüyor. Kısa sürede bu kadar bilgiyi öğrenmemiz beklenmemeli (n:3)

V. MODÜL (Fakülte -YO) Ayşegül Hoca kadar konulara hakim, dersi anlatmayı çok iyi bilen, tecrübeli bir öğretmen yoktu. Fakülte olarak hocamıza teşekkür ederiz. Şimdiye kadar dersleri onun gibi anlatsalardı başarı seviyemiz üst sınırda olacaktı (n:1) Asistanlar ders boyunca sınıfta kalmalarını doğru bulmuyorum, slaytları yükleyip çıkmalılar (n:1) Sınavdan önce dersimize giren hocaların (Olcay Hoca) gelip başarılar dilemesi hoşuma gitti (n:1) Sınav sonrası sorular toplu şekilde çözülmeli, böylece bilgimizi kontrol etme şansımız olur(n:1)

V. MODÜL (LAB) Sınıflar çok kalabalık ve gürültülü (n:17) Daha gerçekçi uygulamalar yapılmalı (n:2) Süresi çok fazla kısaltılmalı (n:3) Süre arttırılmalı (n:6) Çok verimli geçti, vakalar öğreticiydi (n:6) Öğretim elemanlarının öğrenciler ile iletişimi iyiydi.Deniz, Cansu ve Gizem hoca çok iyiydiler. Teşekkürler (n:3) En güzel lab uygulamasıydı. A.D’na teşekkürler (n:1) Şizofreni ve madde kullanım bozukluklarını iyi öğrendim (n:1) Hocalarımız donanımlı fakat fiziksel ortam sebebiyle faydalanamıyoruz (n:1)

TEŞEKKÜRLER...