Karşılaştırmalı Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu Slayt Sosyal Bilgiler konularını daha iyi öğrenebilmek ve öğretebilmek için hazırlanmıştır Ülkemiz ve Dünya Ünitesi 1. Kazanıma uygun olarak hazırlanmıştır.
Advertisements

Spor Pedagojisi.
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Temel Kavramlar.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Program Geliştirme ve Öğretim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Eğitimin ve Toplum.
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
REHBERLİK TÜRLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
GİRİŞ Kapsamına Göre Mali Analiz Amacına Göre Mali Analiz
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

Karşılaştırmalı Eğitim Dr. Yar Ali METE

Dersin Amacı Dersin amacı; iki veya daha fazla ülkenin eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak, gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, amaç ve politikalarını incelenmek ve bunları Türk eğitim sistemi ile karşılaştırmaktır.

Dersin kapsamı Eğitim kavramının tanımı ve türleri Karşılaştırmalı eğitimin tanımı Karşılaştırmalı eğitimin tarihi Karşılaştırmalı eğitimin amacı Türk Eğitim sistemi ve yapısı Seçilmiş ülkelerin eğitim sistemleri ve yapısı Seçilmiş ülkeler ile Türk eğitim sistemin karşılaştırılması Türk eğitim sistemi için yapısal ve sistemsel öneriler

Dersin kaynakları  İrfan Erdoğan (2017) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sümer Yayıncılık Ayşen Bakioğlu (2017) Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Nobel yayıncılık Ali Balcı ( 2016). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Pegem Yayıncılık

Ders Kapsamında Analiz Edilecek Ülkeler Türkiye Finlandiya Güney Kore Almanya ABD Japonya İngiltere Çin

Analiz Edilirken Kullanılacak Yöntemler Makale incelemeleri Kitap incelemeleri Tez incelemeleri Yasal metin incelemeleri

EĞİTİM Kişinin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik yönde ve bir dereceye kadar kalıcı değişmeler meydana getirme sürecidir.

Eğitim için yapılan tanımların ortak yönleri Kasıtlı ve istendik yönde davranış değiştirme işidir. Süreçtir. Bireyin kendi yaşantısı yoluyla gerçekleşir. Toplumsal bir olgudur. Sistemdir. Kültürlenmedir. Sosyalleştirmedir

Eğitim, bir sistemdir Sistem (dizge), bir ilke ya da görüşe göre düzenlenmiş düşünceler, bilgiler, öğretiler bütünüdür. Görüldüğü üzere sistem; belli parçaların, unsurların oluşturduğu bütündür. Eğitim eğer bir sistem olarak kabul edilecek olursa, eğitimi oluşturan birtakım unsurlar olmalıdır ki bir araya gelip bütünü oluşturabilsin. Bu unsurlar; “girdi, işlem, çıktı ve dönüt”tür.

Eğitimin türleri Eğitim Türleri ikiye ayrılmaktadır. Bu eğitim türleri Formal Eğitim ve İnformal Eğitimdir. Formal Eğitim de kendi içinde Örgün Eğitim ve Yaygın Eğitim olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

FORMAL EĞİTİM Planlıdır. Amaçlıdır. Öğretici vardır. Yer, yöntem, süre, içerik ve uygulama bellidir. Olumlu davranışlar çıkarmaya yöneliktir

İNFORMAL EĞİTİM Plansızdır. Belli bir amacı yoktur. Net değildir, belli değildir. Olumlu ya da olumsuz davranışlar olabilir. Aile, arkadaş çevresi, kitle iletişim araçları, sokak vs bu ortamlarda olabilir

Eğitim Türleri içinde yer alan Formal Eğitim de aşağıdaki gibi ikiye ayrılmaktadır Örgün Eğitim Yaş bellidir. Kademeler önkoşuldur. Milli Eğitimin temel amaçları vardır. Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, açıköğretim, uzaktan öğretim vs.

Yaygın eğitim Belli bir yaş yoktur. Kademe ve ön koşulluk yoktur. Bireyin amaçları vardır. Halk eğitimi, dershaneler, özel kurslar, hizmet içi eğitim kursları vs

Teşekkür ederim