ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TURİZM SAKTÖRÜNDE PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
STRES YÖNETİMİ.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Örgütsel Güven ve Adalet
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
Yenilik ve Değişikliklere karşı Direnişler ve Giderilmesi
LİDERLİK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
örgütlenmesi ve performansı
STRES.
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
İşletmelerde Kriz Yönetimi
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
ZORBALIK.
Yönetim Fonksiyonları
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
Konu; Psikososyal Risk Etmenleri 1.SORU 44 2.SORU 45 1.SORU 44 2.SORU 45.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
İŞ STRESİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ İş hayatı çalışanın yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Kişi zamanının önemli bir kısmını iş ortamında ve çalışma arkadaşları.
1 Psikososyal Etmenler. 2 İş Yerinde Görülen Psikososyal Etmenler 1.Çalışanlar arasındaki ilişkileri içermekte 2.Çalışanın, ruhsal ve sosyal iyilik durumunu.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
örgütlenmesi ve performansı
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KURUM KÜLTÜRÜ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
STRES. İçerik I. Stres Kavramı II. Yöneticilerde Stres III. Çalışma Yaşamında Stres Kaynakları V. Stresin Belirtileri ve Etkileri VI. Stresle Başa Çıkma.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Yönetim ve Örgütler dersi Ödevi ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES İletişim ali@trakyabirlik.com.tr

STRES KAYNAKLARI Örgütsel yapı ve politikalarla ilgili stres kaynakları; Değerlendirme ve kariyer sorunları, Hiyerarşik yapı, Örgütsel iklim, Astüst ilişkileri ve iletişim eksikliği, Yetkinin az ya da yetersiz olması ve bununla birlikte sorumluluğun verilmemesi, Kararlara katılımın düşük düzeyde olması, Rol çatışması ve rol belirsizliği, Adil olmayan ücret politikaları, Zorbalık (mobbing)

STRES KAYNAKLARI Stresin yol açtığı örgütsel sonuçlar ise; İş kazalarının artması ve sağlık giderlerinin çoğalması, Kalifiye eleman kayıpları, Ödenen tazminatlar, İşe geç kalma ve devamsızlık, İşgören devir hızının yüksek olması, Çatışma, Yabancılaşma, Yorgunluk ve tükenmişlik Alkol, tütün ya da kafein kullanımında artış, Sıkça yaşanan baş ve sırt ağrıları, sosyal temastan kaçınma, kötü karar/kararsızlık, teknik hatalar

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK Bir süreç içerisinde meydana gelen stresin bireysel anlamda olduğu gibi dolaylı olarak da örgütler açısından farklı olumsuz sonuçlar doğuracağı açıktır. Örgütsel sessizlik de söz konusu olumsuz sonuçlardan biri olarak örgütsel stresten etkilenebilecek önemli bir kavramdır.

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK Örgütün karşı karşıya kaldığı problemler hakkında, kolektif düzeyde çok az şey yapma ya da çok az konuşma olgusu İşgörenlerin, bir parçası oldukları örgüt için yararlı olabilecek bilgileri, isteyerek veya istemeyerek kendilerine saklamaları durumu İşgörenler arasında sessizlik ikliminin, konuşmanın anlamsız veya zararlı olarak algılandığı durumlarda söz konusu

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK -3 FORMU Kabul Edici (Uysal) Sessizlik: Sessizliğin ilk formu. Konu ile ilişkili fikirleri, bilgiyi ve düşünceleri, uysallık temelli olarak kendine saklamaktır. Aktiften ziyade pasiftir. Defansif (Savunmacı) Sessizlik: Bilinçli ve dış tehditlere karşı kendini korumaya yönelik proaktif bir davranış. Konu ile ilişkili fikirleri, bilgiyi ve düşünceleri, korku temelli olarak kendine saklamaktır. Prososyal (Toplum Yanlısı) Sessizlik: Konuşmadan kaynaklanan olumsuz kişisel sonuçlardan korkma yerine, altruizm veya işbirliği güdüleri doğrultusunda başkalarına ilgi güdüsünü temel alan toplum yanlısı sessizlik, konu ile ilişkili fikirleri, bilgiyi ve düşünceleri, diğer bireylere ve örgüte yararlı olması amacıyla kendine saklamaktır.

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK -nedenleri Mizaçlardaki, arka planlardaki, deneyimlerdeki farklılıklar nedeniyle, bireylerin farklı düşüncelere, inançlara ve zevklere sahip olmaları kaçınılmazdır. Sessizlik, birey bu farklılıklarla yüz yüze gelmek istemediğinde başlar.

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK -nedenleri Örgütsel sessizlik iklimini besleyen ana faktör, üst yöneticilerin, özellikle astlarından eleştiri alma korkusudur. Bu bağlamda astlar, ‘takım oyuncusu olmama’ şeklinde etiketlenme veya misilleme korkusu ile sessizleşirler. Konuşmaya karşı bu isteksizlik ve sessizlik ya da bilgi saklama, örgütsel karar vermeyi ve hataları düzeltmeyi baltalama ve işgörenin güvenine zarar verme gücüne sahiptir

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK -nedenleri İşgören sessizliği örgütler için çok tehlikelidir; zira zamanla bazı işgörenler arasında farksızlığa yol açar. Sessizliği göz ardı etmenin bir sonucu olan ‘birbirinden farksız işgörenler’, ‘farklı olmama’ tutumunun uzamasına yol açarlar. İşgörenler arasında hoşnutsuzluğa neden olur. Bu durum, işgören devir hızının artışı, iletişimin bozulması ve diğer arzu edilmeyen davranışlar ve sonuçta örgütün genel işleyişinin bozulması ile kendini gösterir.

ÖRGÜTSEL SESSİZLİK -nedenleri Bireyler, tartışmadan kaçınıp sessizleştiklerinde, yenilikçi düşünceler ortaya çıkmaz ve grup düşüncesi norm halini alır. Dolayısıyla örgütün hatalarını belirleme ve bunları düzeltme olasılığı azalır, performans da bundan zarar görür. Öte yandan örgütsel sessizliğin, depresyon, sağlık problemleri, madde ve alkol bağımlılığı gibi olumsuz bireysel etkileri de söz konusudur.