Bugün neler öğreneceğiz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Size verilen resimlerin hangi atasözüne ait olduğunu ve bu atasözünün anlamını bulabilir misiniz?
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
TEVEKKÜL.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hikmet SIRMA.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
KUL HAKKI HAZIRLAYAN Maliki ALİOĞLU
Bugün neler öğreneceğiz?
İSLÂM’IN AHLAKA VERDİĞİ ÖNEM
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Niçin Yaratıldık?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Bugün neler öğreneceğiz?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bugün neler öğreneceğiz?
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Eğitim Öğretim yılında Kuran-ı Kerim dersinin müfredatında bulunmayan fakat Eğitim Öğretim yılı Kuran-ı Kerim müfredatında bulunan.
Bugün neler öğreneceğiz?
BESMELENİN OKUNUŞU VE ANLAMI
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Eğitsel Rehberlik.
SINIF KURALLARIMIZ.
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Hz. Muhammed’in Sözleri
KABUL DİLİ.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Otokontrol Öz denetimli
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
ПРИЛОЗИ.
ERASMUS+KA229 PROJESİ İÇİN ÖN TEST ANALİZİ
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Sunum transkripti:

Bugün neler öğreneceğiz? Ders : Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Sınıf : 4 Öğrenme Alanı : İNANÇ Ünite 1 : DİN VE AHLÂK HAKKINDA NELER BİLİYORUZ? Süre : 40 + 40 = 80 dakika Konular : 1-10 Kasım Atatürk’ü Anma 2- Güzel söz söyleyelim ve güzel davranışlarda bulunalım Kazanımlar : 1-Atatürk’ün dinimiz ile ilgili sözlerini kavrama. 2-Güzel söz ve güzel davranış sergilemeye istekli olur.

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM DERSE HAZIRLIK SORULARI Sizce güzel ahlâklı insanlarda hangi özellikler bulunur? Sizce güzel söz söylemeye önem veren bir insan konuşmalarında nelere dikkat eder?

DERS’İN İŞLENİŞİ 1- “Ahlâklı” ve “Ahlâksız” ifadelerinden ne anlıyorsunuz? 2-Güzel sözleri duymak sizi nasıl etkiler? Ders kitabının 26.sayfasındaki “Güzel Söz Söyleyelim” konusu öğrencilere okutulacak

“ BEN, GÜZEL AHLAKI TAMAMLAMAK İÇİN GÖNDERİLDİM.” Hz.Muhammed “GÜZEL SÖZ SADAKADIR.” Hz.Muhammed

İnsanlara güzel söz söylemek yakışır. "Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır. İsrâ suresi, 53. ayet

“Acı söz, yiğidin belini büker.” KONUŞALIM 27.sayfa “Acı söz, yiğidin belini büker.” “Tatlı dil, yılanı deliğinden çıkarır.” “Bin dinle, yüz düşün, bir tek söz söyle.” atasözlerini yorumlayalım.

KONUŞALIM Söz ola kese savaşı, Söz ola kestire başı Söz ola ağulu aşı, Balla yağ ede bir söz. Yunus EMRE Yukarıdaki dörtlüğün anlamı üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.

Aşağıdaki sözlerden hangileri güzel sözdür. ( ) “Anne” yerine “anneciğim” demek ( ) Kalemini ver ya ( ) Lütfen, kaleminizi verir misiniz ( ) Gel buraya ( ) Buraya gelir misiniz ( ) Konuşma ya ( ) Lütfen, sessiz olur musunuz

Güzel davranışlara üç örnek düşünüp bunları arkadaşlarınızla paylaşınız. Ders kitabının 29.sayfasındaki “Güzel Davranışlarda Bulunalım” konusu okunacak.

Yukarıdaki ayette verilen mesaj nedir? “…Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya…iyi davranın.” Nisâ suresi, 36.ayet Yukarıdaki ayette verilen mesaj nedir? “Ey iman edenler!...Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin.” Hucurat suresi, 12.ayet

“Arkadaşın en iyisi arkadaşına iyi davranandır.” Hz.Muhammed “Müslüman Müslümanın kardeşidir. Ona haksızlık etmez.”

DÜŞÜNELİM, DEĞERLENDİRELİM Arkadaşlarınızın size nasıl davranmalarını isterdiniz? Arkadaşlarınıza siz nasıl davranıyorsunuz?

TARTIŞALIM “Yüce Allah, sizin dış görünüşlerinize ve mallarınıza değil de kalplerinize ve amellerinize (yaptıklarınıza) bakar.” Hz.Muhammed

GÜZEL DAVRANIŞLARI LİSTELEYELİM 1-Derslerimize çalışmak 2-Allah’a ibadet etmek 3-……………………………………………….. 4-……………………………………………….. 5-……………………………………………….. 6-……………………………………………….. 7-……………………………………………….. 8-………………………………………………..

TARTIŞALIM Güzel davranışların arkadaşlık ilişkilerine etkilerini tartışınız.

Bende hangi güzel davranışlar var. KENDİMİZİ SORGULAYALIM Bende hangi güzel davranışlar var. ( ) Temizliğe dikkat ederim ( ) Başkalarına iyilik yaparım ( ) Büyüklenmem ( ) İsraf etmek ( ) Arkadaşlarımla alay etmem ( ) Komşularımızı rahatsız etmem ( ) Verdiğim sözü tutarım ( ) Yalan söylemek ( ) Başkasının eşyasına zarar vermek ( ) Başkasının eşyasını izinsiz almam ( ) Otobüste yaşlılara yer veririm ( ) Kardeşlerimle iyi geçinirim ( ) Büyüklerime saygılı davranırım ( ) Söz taşımam ( ) Hile yapmam ( ) Sabırlı davranırım ( ) Çalışkanım ( ) Çevreyi kirletmem ( ) Konuşanın sözünü kesmem ( ) Okulun eşyalarına zarar vermem ( ) Ödevlerimi zamanında yaparım ( ) Sınıfımı temiz tutarım ( ) Arkadaşlarımla iyi geçinirim ( ) Hata yapınca özür dilerim ( ) Lâkap (ad) takmam ( ) İftira atmam

DEĞERLENDİRME 1-Güzel söz söylemek ve güzel davranışlarda bulunmak arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkiler?

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK 1-Sübhaneke duası ve anlamı öğrenilerek gelinecek. EV ÖDEVİMİZİ YAZALIM