Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
FECRİ MASKAN ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Merkezi İşlem Birimi, Anakart, Bellek
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YANSITICI DÜŞÜNME.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Soru Cevap.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖgRETİMİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com http://uzem.neu.edu.tr

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 18 SORU SORMA ALIŞTIRMALARI

Etkinlik 18 Etkinliğin amacı: soru sorma konusunda kendimizi geliştirmek. Öğretmen için önemlidir çünkü a) Öğrencileri derse katar b) Öğrencilerin öğrenme düzeylerini değerlendirmeye yardım eder c) Öğrencilerin düşünmelerini teşvik eder Ancak rastgele yapılmamalıdır. Çünkü öğretmenin * Sorduğu sorunun eğitimin hedef davranışlarının hengi alanının hangi basamağında olduğunu bilmesi gerekir.

Etkinlik 18 Öğretmen neden sorular sorar? Öğrencileri öğrenmeye güdülemek için Dersi, öğrencilerin kendi deneyimleriyle ilişkilendirmek için Öğrencilerin neleri hatırlamakta olduklarını anlamak için Öğrencilerden, öğretimle ilgili dönüt sağlamak için Öğrencilerin öğrenmekte olup olmadıklarını anlamak için Öğrencilerin düşünmelerini (sorgulamalarını) sağlamak için Öğrencilerin, konuşmalarına yardımcı olmak için Problemleri çözme alışkanlığı kazandırmak için Öğrencilerin birbirinden öğrenmelerini sağlama ve teşvik için Sınıfı denetim altına almak için

Etkinlik 18 Bu neden ve niçinlerin yanına daha başka amaçlar düşünebiliyorsanız bunlara ekleyiniz… ???

Etkinlik 18 Başka tür sınıflamalar da yapılabilir Ne tür soru tipleri vardır? bunlar şöye sıralanabilir: Hatırlamayı yoklayan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olmayan sorular Bir değerlendirme sonucu yanıtlanabilecek sorular Başka tür sınıflamalar da yapılabilir * Bilişsel bellek soruları (ör: GS-FB derbilerinden ilkinin tarihi) * Birleştirici sorular (ör: RAM ve ROM belleği karşılaştırınız) * Genişletme soruları (ör: karma öğretim yöntemini açıklayınız) veya Bloom’un taksonomisne uygun olarak * Bilişsel alan soruları, duyuşsal alan soruları…gibi

Etkinlik 18 Kendi alanınızla ilgili bu katagorilerden her biri için bir soru örneği hazırlayınız: * Hatırlama yoklayan * Tek doğru yanıtı olan * Birden fazla doğru yanıtı olabilen * Ancak bir değerlendirme sonucunda yanıtlanabilen Söz isteyeren soru örneklerinizi veriniz

Etkinlik 18 Öğretmen sorularını öğrencilerine yöneltirken denge için nelere dikkat etmiş? * Cevaplamaya motivasyon * Soruların öğrencilere dağılışı * Öğrenmeye güdülenmiş öğrenciler sınıfta nerelerde? * Sınıfta dolaşarak soru sorma alışkanlığı? * Kız / Erkek öğrenci yanıtlarındaki fazlalık/azlık? * Daha çok öğrenme ihtiyacındaki öğrencilere ek sorular?

Etkinlik 18 Soru sorma tekniği açısından önemli detaylar: - Göz teması - Zamanlama - Pekiştirme - Kullanılan dil