AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
EQUIZSHOW.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
İSTASYON YÖNTEMİ.
UZAKTAN EĞİTİM.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS

ORTAÖĞRETİM 12. SINIF ,DERS: AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETERİ KONU: Annenin aile tüketimindeki rolü HEDEF: Ailedeki tüketim kanallarını kavrayabilme HEDEF DAVRANIŞ: 1-Annenin tüketimdeki rolünü söyleme. 2-Çocuklara ailenin tüketim yollarını, öğretim stratejileri yöntemiyle aktarmak.

3-Ailenin tüketimlerini gösteren görsel materyaller hazırlayabilme. 4-Annenin aile tüketimindeki rolünü örneklerle pekiştirebilmek. 5-Annenin ailedeki tüketim kararını etkileyen faktörleri örneklerle söyleme. 6-Ailenin tüketim kanallarını saptamak.

Kullanılan strateji :Sunuş yoluyla öğretim Kullanılan teknik :Soru- cevap, anlatım, tartışma

Dersin Bölümleri Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Öğretmen, öğrencilere üzerinde resimler bulunan kısa cevaplı yanıtlardan oluşan çalışma kağıdı verir. Öğrencilerden bunları doldurmaları istenir.

AİLE VE TÜKETİCİLERİ DERSİ ‘’ANNENİN AİLE TÜKETİMİNDEKİ ROLÜ ÇALIŞMA FORMU’’ Yaşınız ve ailedeki birey sayısı kaçtır?: Annenizin meslek durumu nedir?: Ailede en çok harcama yaptığınız konu nedir?: Tüketim denilince aklınıza gelen üç kelimeyi söyler misiniz?: Annenizin evde sorumlu olduğu tüketimler nelerdir?: Evinizde tüketimde düzeltmek istedikleriniz nelerdir?: Anne olduğunuzda ailede neyin tüketimini arttırmak isterdiniz?: ‘’Yuvayı dişi kuş yapar’’ sözü size ne anlatıyor?:

Bilişsel giriş davranışları Öğretmen: ’’Annenin aile tüketimindeki rolü üzerine konuşmuştuk’’ der. ‘’Neler konuşmuştuk?’’ diye sorar. Öğretmen, annenin bu tüketim üzerine etkilerinin yanıtlarını almaya çalışır. Öğretmen, sunduğu tartışmaya daha aktif katılmalarını sağlayan bir ortam oluşturur. Ailede tüketimin ne olduğu hakkında soru-cevap şeklinde iletişim kurar.

Ön koşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi Öğretmen, çalışma kağıdını doldurmakta zorlanan ya da veremeyen öğrenciler için soru-cevap yapma ve kendi hayatlarından destekleme gibi yolları kullanır. Öğretmen,öğrencilere :‘’Anne’’denilince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar. ‘’Tüketim’’ denlince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar. ‘’Tüketimi ne etkiler?’’ denilince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar.

Öğretme öğrenme etkinliklerini uygulama Öğretmen,daha sonra babanın ailedeki rolü üzerine konuşur. Çocuklara kendileri ebeveyn olduklarında ailenin geçiminde ve tüketiminde neler yapmak isteyeceklerini sorar. Öğretmen, öğrencilere kendi ailelerinde tasarruf ve tüketimle ilgili neleri eleştirdiklerini sorar. Çoğunlukla çıkan konu başlıkları tahtaya yazılarak oylamaya sunulur ve istatistiği elde edilir. Öğretmen,çocuklardan annenin ailedeki tüketim rolünü anlatan birer resim çizmelerini ister.

İzleme ve değerlendirmesi Öğretmen,başta verdiği çalışma formunu tekrar verir ve sonuçları karşılaştırır. Halen eksiklikleri olan öğrenciler için diğer öğrencilerin verdikleri yanıtları sınıfta sesli okur. Öğretmen, yanıtları konuyla birebir örtüşen öğrenciler için ailenin tüketiminin ülkenin ekonomisindeki etkilerini sorar ve alt konu konumundaki ana konu ’’Annenin aile tüketimindeki rolünü’’ pekiştirir.

Paralel izleme değerlendirme Öğretmen, sınıflar arası annenin aile tüketimine rolü adlı resim, yazı, kompozisyon, şiir yarışması düzenler ve bu yarışmanın ödüllü olmasını sağlayarak konun paralel izleme yöntemini uygular.

TEŞEKKÜRLER…