AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS
ORTAÖĞRETİM 12. SINIF ,DERS: AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETERİ KONU: Annenin aile tüketimindeki rolü HEDEF: Ailedeki tüketim kanallarını kavrayabilme HEDEF DAVRANIŞ: 1-Annenin tüketimdeki rolünü söyleme. 2-Çocuklara ailenin tüketim yollarını, öğretim stratejileri yöntemiyle aktarmak.
3-Ailenin tüketimlerini gösteren görsel materyaller hazırlayabilme. 4-Annenin aile tüketimindeki rolünü örneklerle pekiştirebilmek. 5-Annenin ailedeki tüketim kararını etkileyen faktörleri örneklerle söyleme. 6-Ailenin tüketim kanallarını saptamak.
Kullanılan strateji :Sunuş yoluyla öğretim Kullanılan teknik :Soru- cevap, anlatım, tartışma
Dersin Bölümleri Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri Dikkati çekme, öğrencileri hedeften haberdar etme Öğretmen, öğrencilere üzerinde resimler bulunan kısa cevaplı yanıtlardan oluşan çalışma kağıdı verir. Öğrencilerden bunları doldurmaları istenir.
AİLE VE TÜKETİCİLERİ DERSİ ‘’ANNENİN AİLE TÜKETİMİNDEKİ ROLÜ ÇALIŞMA FORMU’’ Yaşınız ve ailedeki birey sayısı kaçtır?: Annenizin meslek durumu nedir?: Ailede en çok harcama yaptığınız konu nedir?: Tüketim denilince aklınıza gelen üç kelimeyi söyler misiniz?: Annenizin evde sorumlu olduğu tüketimler nelerdir?: Evinizde tüketimde düzeltmek istedikleriniz nelerdir?: Anne olduğunuzda ailede neyin tüketimini arttırmak isterdiniz?: ‘’Yuvayı dişi kuş yapar’’ sözü size ne anlatıyor?:
Bilişsel giriş davranışları Öğretmen: ’’Annenin aile tüketimindeki rolü üzerine konuşmuştuk’’ der. ‘’Neler konuşmuştuk?’’ diye sorar. Öğretmen, annenin bu tüketim üzerine etkilerinin yanıtlarını almaya çalışır. Öğretmen, sunduğu tartışmaya daha aktif katılmalarını sağlayan bir ortam oluşturur. Ailede tüketimin ne olduğu hakkında soru-cevap şeklinde iletişim kurar.
Ön koşul öğrenmeleri tamamlama öğretimi Öğretmen, çalışma kağıdını doldurmakta zorlanan ya da veremeyen öğrenciler için soru-cevap yapma ve kendi hayatlarından destekleme gibi yolları kullanır. Öğretmen,öğrencilere :‘’Anne’’denilince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar. ‘’Tüketim’’ denlince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar. ‘’Tüketimi ne etkiler?’’ denilince akıllarına ne geldiklerini sorar ve cevabı tahtaya yazar.
Öğretme öğrenme etkinliklerini uygulama Öğretmen,daha sonra babanın ailedeki rolü üzerine konuşur. Çocuklara kendileri ebeveyn olduklarında ailenin geçiminde ve tüketiminde neler yapmak isteyeceklerini sorar. Öğretmen, öğrencilere kendi ailelerinde tasarruf ve tüketimle ilgili neleri eleştirdiklerini sorar. Çoğunlukla çıkan konu başlıkları tahtaya yazılarak oylamaya sunulur ve istatistiği elde edilir. Öğretmen,çocuklardan annenin ailedeki tüketim rolünü anlatan birer resim çizmelerini ister.
İzleme ve değerlendirmesi Öğretmen,başta verdiği çalışma formunu tekrar verir ve sonuçları karşılaştırır. Halen eksiklikleri olan öğrenciler için diğer öğrencilerin verdikleri yanıtları sınıfta sesli okur. Öğretmen, yanıtları konuyla birebir örtüşen öğrenciler için ailenin tüketiminin ülkenin ekonomisindeki etkilerini sorar ve alt konu konumundaki ana konu ’’Annenin aile tüketimindeki rolünü’’ pekiştirir.
Paralel izleme değerlendirme Öğretmen, sınıflar arası annenin aile tüketimine rolü adlı resim, yazı, kompozisyon, şiir yarışması düzenler ve bu yarışmanın ödüllü olmasını sağlayarak konun paralel izleme yöntemini uygular.
TEŞEKKÜRLER…