RASYONALİZM (AKILSALCILIK)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
Advertisements

EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ. F ELSEFE SÖZCÜĞÜNÜN KAYNAĞı NEDIR ? Özel bir bilgi türü olarak felsefe, Yunanca “bilgelik” ya da genel olarak “bilgi” anlamına.
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
MED 167 Making Sense of Numbers (Sayıları Anlamlandırmak)
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SANAT FELSEFESİ HAZIRLAYAN: HELİN ÖZCE KÖSE 11 FEN A.
Program Tasarım Modelleri
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
2. ÜNİTE BİLGİ FELSEFESİ (Epistemoloji)
SOKRATES VE İNSAN ANLAYIŞI. M.Ö yillari arasinda yasamis olan ünlü Yunanli düsünürdür Sokrates, M.Ö 470 – 399 yılları arasında yaşamış ünlü yunanlı.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
It’s My Life It’s My Choice
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
AY.
Elealı Zenon Sofistler Septikler
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Program Tasarım Modelleri
DEĞİŞİM KAVRAMI DEĞİŞİM NEDİR?.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Eğitsel Rehberlik.
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRETİM İLKELERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Antropolojik Dönem Sofistler ve Sokrates.
S O K R A T E S Sorgulanmamış yaşam, yaşamaya değmez.
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FEN VE TEKNOLOJİ KULÜBÜ
SİSTEMATİK DÖNEM PLATON FELSEFESİ I.
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
C- EPİDOMİYOLOJİ.
TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MAHREMİYET VE SIR SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Sosyal Bilimlerde Yöntem Prof. Dr. Aykut Çelebi
FELSEFE İLE DÜŞÜNME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

RASYONALİZM (AKILSALCILIK)

RASYONALİZM: Bilginin akla ve düşünceye dayandığını, akılda gerçekliğin bilgisini veren, önsel bilgiler bulunduğunu savunan akımdır. 

Bilginin kaynağının akıldır Bilginin kaynağının akıldır. Dünya hakkındaki önemli olan bilginin yalnızca deney ötesi yöntemlerle elde edilebileceğini savunur.

RASYONALİST FİLOZOFLAR

Sokrates (M.Ö 469-399) İnsanın ahlaklı olabilmesini sağlayacak bilginin, ahlaki doğruların ve erdemlerin bilgisi olduğunu söyler. Bilgi doğuştandır, ancak bu bilginin hatırlanması ve bilinç düzeyine çıkarılması gerekir.

Platon (M.Ö 427-347) Sokrates'in öğrencisidir. Bilgi öğretisi varlık felsefesi temeline dayanır. Platon iki varlık alanı belirler: İdealar evreni ve Gölgeler (görünüşler) evreni.

Aristoteles (M.Ö 384-322) Aristo, doğru bilginin değişmez olanın bilgisi olduğunu savunur. Gerçek anlamda bilimsel bilginin, varlıkların nedenlerine ilişkin ispatlanmış bir bilgi olduğunu söyler.

Farabi (870-950) Farabi, bilgi elde etmenin üç yolu olduğunu söyler. Bunlar: Duyu, akıl ve nazar. Duyu yoluyla dış dünyayı algılarız. Akıl ile kendi iç dünyamızda olup biteni, kendi zihin hallerimizi gözlemleriz. Nazar ise, insanın doğuştan sahip olduğu fikirlerdir.

Descartes (1596-1650) Bilginin kaynağında, yalnızca aklın olduğunu ve insan zihninde doğuştan düşünceler bulunduğunu savunur. Şüphe, doğru bilgiye ulaşmada kullanılan bir araçtır, bir yoldur.

Hegel (1770-1831) İnsan, varlık hakkında duyuları hiç kullanmaksızın, yalnızca akıl yoluyla gerçek ve kesin bilgiye ulaşabilir. "Akla uygun olan gerçek, gerçek olan da akla uygundur." sözüyle varlıkla düşünce arasındaki bağıntıyı açıklamıştır.