TIP EĞİTİMİ ALANINDAKİ HAVAMIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
ÇIKAR-İLİŞKİ BEYANNAMESİ
“Doğruyu yalnız bırakma acizliğinden,
I. Uluslararası Geriatri Kongresi
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
ÇEP KODLAMALARI VE BECERİ DÜZEYLERİ f. s. gurel. ÇEP KODLAMALARI-B B BİGLİ SAHİBİDİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
Toplum Sağlığını Geliştirme
2. Sağlık hizmetleri.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
SAĞLIK.
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ Dr. Ferit Koçoğlu.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
23. Klinik bilgi sistemleri
Müfredat Organizasyonu Basamakları
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
PULMONER REHABİLİTASYON ve EVDE BAKIM MERKEZİ
Dr. Aylin Sena BELİNER1, Prof. Dr. Aliye Mandıracıoğlu2
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
PULMONER REHABİLİTASYON ve EVDE BAKIM MERKEZİ
Tütün Kontrolü ve Sorumluluklarımız
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI Konuk Konuşmacı Programı.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
DOÇ.DR. İRFAN YALÇINKAYA
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kesişen Alanlar “Genel Cerrahi” Dr. Osman Abbasoğlu Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Türk Cerrahi Derneği Genel Sekreteri 30 Kasim 2008,
Kapsamlı Sağlık Bakımı
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Yrd. Doç. Dr. Özdem Nurluöz
Halk Sağlığına Giriş ve Tanımlar
CERRAHİ UZMANLIK DALLARINDA İŞBİRLİĞİ VE UZLAŞI Doç. Dr. Ethem Beşkonaklı Türk Nöroşirürji Derneği Başkanı UDEK Kurultayı.
TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ AÇISINDAN TARIMDA ÇALIŞANLAR
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
Sağlık Gözetimi -Meslek Hastalıkları İşle İlgili Hastalıklar
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
HALK SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ Prof. Dr.Recep AKDUR.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
Hastalıklar ve Hastaneler
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının ( ) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu.
PROF.DR. İRFAN YALÇINKAYA
HALK SAĞLIĞI VE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

TIP EĞİTİMİ ALANINDAKİ HAVAMIZ ‘TIPTA UZMANLIK ALANLARI PENCERESİNDEN’ Dilek ASLAN (HÜ) Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı 18.11.2017

Hekimler her gün sayısız hasta/sağlam kişi görüyorlar… Tedavi ediyorlar. Bilgi veriyorlar. Yönlendirme yapıyorlar. Öncesi Hastalık Sonrası

Hekimler her gün sayısız hasta/sağlam kişi görüyorlar… Tedavi ediyorlar. Bilgi veriyorlar. Yönlendirme yapıyorlar. Öncesi Hastalık Sonrası

Hekimler her gün sayısız hasta/sağlam kişi görüyorlar… Tedavi ediyorlar. Bilgi veriyorlar. Yönlendirme yapıyorlar. 1. Başarı hangisi? Önleme ? İyileştirme? Rehabilitasyon? 2. Kriter ne? Öncesi Hastalık Sonrası https://www.google.com.tr/search?rlz=1C2OPRA_enTR582TR582&dcr=0&biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=AroPWtrBEoz7arOTuPgB&q=chronic+obstructive+pulmonary+disease&oq=chronic+obstructive&gs_l=psy-ab.1.0.0j0i30k1l9.21078.73036.0.74735.29.25.4.0.0.0.255.3367.0j13j5.19.0....0...1.1.64.psy- ab..7.21.3249.0..0i67k1.203.chZXq8q-eDg#imgrc=lrZh6J9lfp0XpM:

İyi hekim… Uzman (medical expert) İletişimci (communicator) İşbirliğine açık (collaborator) Yönetici (manager) Sağlık savunucusu (health advocate) Bilim insanı (scholar) Profesyonel (professional) Frank JR, Snell L, Sherbino J, editors. CanMEDS 2015 Physician Competency Framework. Ottawa: Royal College of Physicians and Surgeons of Canada; 2015. https://www.sst.dk/en/news/2013/~/media/39D3E216BCBF4A9096B286EE44F03691.ashx

İyi hekim… Nitelikli tıp eğitimi Uzman (medical expert) İletişimci (communicator) İşbirliğine açık (collaborator) Yönetici (manager) Sağlık savunucusu (health advocate) Bilim insanı (scholar) Profesyonel (professional) Nitelikli tıp eğitimi Frank JR, Snell L, Sherbino J, editors. CanMEDS 2015 Physician Competency Framework. Ottawa: Royal College of Physicians and Surgeons of Canada; 2015. https://www.sst.dk/en/news/2013/~/media/39D3E216BCBF4A9096B286EE44F03691.ashx

Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi İyi uzman hekim… Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi

Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi İyi uzman hekim… Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi Hava kirliliğinin önlenmesi için… Neden gereksinim var?

İyi hekim… İyi uzman hekim… Hava kirliliği… Neden gereksinim? Her alanı ilgilendiren ortak sorunlar Her geçen gün artan riskler ve hastalıklardaki çeşitlilik Küresel ve yerel nedenli ev içi hava kirliliği 60+ risk faktörü içermektedir.* Hastalık nedenlerinin çevresel koşullardan çok yakından ilişkili olması ÖNLENEBİLİR olması …. *Kirk R. Smith, Nigel Bruce, Kalpana Balakrishnan, Heather Adair-Rohani, John Balmes, Zoë Chafe, Mukesh Dherani, H. Dean Hosgood, Sumi Mehta, Daniel Pope, Eva Rehfuess. Millions Dead: How Do We Know and What Does It Mean? Methods Used in the Comparative Risk Assessment of Household Air Pollution. Annual Review of Public Health 2014 35:1, 185-206. 

İyi hekim… İyi uzman hekim… Hava kirliliği… Hangi zemin? Sağlık hakkı… Sağlığın belirleyicileri perspektifi… Nitelikli sağlık hizmetlerine eşit şekilde erişim Önleyici/koruyucu hizmetler Erken tanı, tedavi Rehabilitasyon http://www.ohchr.org/Documents/Publications/Factsheet31.pdf

Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi İyi uzman hekim… Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi Nasıl?

Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi İyi uzman hekim… Nitelikli tıpta uzmanlık eğitimi Nasıl? Müfredat programları

Tıpta Uzmanlık… 2014--TUEY http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19629&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=t%C4%B1pta%20ve%20di%C5%9F%20hekimli%C4%9Findetuey-2014.pdf

Tıpta Uzmanlık… 87 ana ya da yandal var. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/index.html

Tıpta uzmanlık (ana dal) (Çekirdek müfredat programları) Tıp eğitimi (Ulusal ÇEP) ÇEKİRDEK PROGRAMLAR Tıpta uzmanlık (ana dal) (Çekirdek müfredat programları) Tıpta uzmanlık (yandal) (Çekirdek müfredat programları)

Tıpta uzmanlık (ana dal) (Çekirdek müfredat programları) GENİŞLETİLMİŞ PROGRAMLAR Tıpta uzmanlık (yandal) (Çekirdek müfredat programları)

Kısa/hızlı bir değerlendirme…

Göğüs Hastalıkları ÇEP Uzmanlık eğitim programının amacı, uzmanlık öğrencilerinin, yetişkin yaş grubundaki bireylerde solunum sistemi hastalıklarının koruma, tanı, yönetim ve tedavisini kanıta dayalı tıp, iyi tıbbi bakım ilkeleri ve uluslararası standartlara uygun olarak yapabilmeleri için gereken yetkinlikleri ve tüm bu alanlarda yaşam boyu öğrenme motivasyonu ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamaktır. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

Göğüs Hastalıkları ÇEP Mesleki çevresel hastalıklar—hava kirliliği ile ilişkili hastalıklar (TT,K) TT: Ekip çalışmasının gerektirdiği durumlar dışında herhangi bir desteğe gereksinim duymadan hastanın tanı ve tedavisinin tüm sürecini yönetebilme düzeyini ifade eder. K: Hastanın birincil, ikincil ve üçüncül korunma gereksinimlerini tanımlamayı ve gerekli koruyucu önlemleri alabilme düzeyini ifade eder. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

Çocuk Göğüs ÇEP http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cocuk_gogus_hastaliklari/index.html

Çocuk Göğüs ÇEP TT: Ekip çalışmasının gerektirdiği durumlar dışında herhangi bir desteğe gereksinim duymadan hastanın tanı ve tedavisinin tüm sürecini yönetebilme düzeyini ifade eder. A:Hastanın acil durum tanısını koymak ve hastalığa özel acil tedavi girişimini uygulayabilme düzeyini ifade eder. K:Hastanın birincil, ikincil ve üçüncül korunma gereksinimlerini tanımlamayı ve gerekli koruyucu önlemleri alabilme düzeyini ifade eder. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cocuk_gogus_hastaliklari/index.html

Göğüs Cerrahisi ÇEP ‘Göğüs Cerrahisi erişkin ve çocuk yaş grubunda; akciğer, mediasten, diafragma, özofagus, trakea, plevra, göğüs duvarı ve travmalarını ilgilendiren cerrahi bir branştır. Göğüs cerrahisi eğitimini tamamlamış bir uzmanın bağımsız olarak göğüs cerrahisini ilgilendiren hastalıkların tanısını koyabilecek, tıbbi ve cerrahi tedaviyi gerçekleştirerek postoperatif dönemde takibini ve gelişebilecek komplikasyonların tedavisini yapabilecek düzeyde yetişmiş olması amaçlanır. Bir göğüs cerrahında olması beklenen diğer özellikler; konusuna giren hastalıklardan korunma yöntemlerini bilmesi, iyi bir iletişimci, iş arkadaşı, yönetici, sağlık danışmanı, araştırıcı ve sorgulayıcı bilim adamı niteliklerine sahip olmasıdır.’ http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

GÖĞÜS HASTALIKLARI ROTASYONU (1 ay) KLİNİK YETKİNLİK HEDEFLERİ Kardiyoloji ÇEP—5 yıllık eğitim içeriği incelemesi GÖĞÜS HASTALIKLARI ROTASYONU (1 ay) KLİNİK YETKİNLİK HEDEFLERİ Yetkinlik Adı Yetkinlik Düzeyi Hava Yolu Hastalıkları T, A Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları Sekonder Pulmoner Hipertansiyon ETT, A, K Akut Respiratuvar Distres Sendromu Obstrüktif Uyku Apne Sendromu T: Hastaya tanı koyma ve sonrasında tedavi için yönlendirebilme düzeyini ifade eder. A: Hastanın acil durum tanısını koymak ve hastalığa özel acil tedavi girişimini uygulayabilme düzeyini ifade eder. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

Halk Sağlığı ÇEP ‘Halk sağlığı uzmanlığı eğitiminin amacı, bir hekime hizmet verdiği toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve iyileştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda uzmanlık eğitimi süresince afet yönetimi, bulaşıcı hastalıkların kontrolü, çevre sağlığı, çocuk ve ergen sağlığı, epidemiyoloji, erişkin sağlığı, yaşlı sağlığı, iş sağlığı, kadın sağlığı/üreme sağlığı, kazalar ve yaralanmalar, kronik hastalıklar, laboratuvar hizmetleri, okul sağlığı, ruh sağlığı, sağlık demografisi, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme, sağlık ekonomisi, sağlık yönetimi, tıbbi sosyoloji ve antropoloji, toplum beslenmesi ve uluslararası sağlık konularında gerekli bilgi ve becerilerini edinilmesi amaçlanmıştır.’ http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

Halk Sağlığı ÇEP Göğüs hastalıkları rotasyonu (1 ay) Sigara bırakma (B) Sık görülen enfeksiyonlar (B) Mesleki akciğer hastalıkları (B) Tüberküloz (B) Sık görülen solunum sistemi hastalıkları (B) http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/halk_sagligi/index.html

Çevre Sağlığı ÇEP Çevre Sağlığı yan dal uzmanlığı eğitiminin amacı; Toplumun çevre-sağlık ilişkisi, fizikojeokimyasal, biyolojik ve sosyokültürel çevre bileşenleri, çevresel etkilenim ve çevresel nedenlerle ortaya çıkan sağlık sorunları konusunda bilgi sahibi olarak, ulusal ve uluslararası mevzuat, politika ve programları izleyerek, ulusal ve uluslararası çevre sağlığı sorunlarını ve risklerini belirleyebilecek, bu konularda değerlendirme ve yorum yapabilecek, korunma önlemleri ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilecek bilgi, tutum ve beceriyi kazandırmaktır. http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cevre_sagligi/index.html

Çevre Sağlığı ÇEP http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cevre_sagligi/index.html

Çevre Sağlığı ÇEP http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cevre_sagligi/index.html

Çevre Sağlığı ÇEP http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/cevre_sagligi/index.html

Özetle… Sorun olduğu düşünülen konular… İçerik Entegrasyon Temel zemin Rotasyon Konunun ele alış biçimi/bakış açısı ….

??? İyi hekim… İyi uzman hekim… Hava kirliliği… En iyi müfredat başarabilir mi? ???

Fazlasına gereksinim var ! İyi hekim… İyi uzman hekim… Hava kirliliği… En iyi müfredat başarabilir mi? Fazlasına gereksinim var ! ???

BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi… Madde 3 Yaşama hakkı… https://www.unicef.org/turkey/udhr/_gi17.html

BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi… Madde 25 Her şahsın, gerek kendisi gerekse ailesi için, yiyecek, giyim, mesken, tıbbi bakım, gerekli sosyal hizmetler dahil olmak üzere sağlığı ve refahını temin edecek uygun bir hayat seviyesine ve işsizlik, hastalık, sakatlık, dulluk, ihtiyarlık veya geçim imkânlarından iradesi dışında mahrum bırakacak diğer hallerde güvenliğe hakkı vardır. Ana ve çocuk özel ihtimam ve yardım görmek hakkını haizdir. Bütün çocuklar, evlilik içinde veya dışında doğsunlar, aynı sosyal korunmadan faydalanırlar. https://www.unicef.org/turkey/udhr/_gi17.html

Sağlık hakkı diğer insan hakları ile yakından ilişkili… Gıdaya ulaşım hakkı Barınma hakkı Temiz suya ulaşım hakkı Ayrımcılığın önlenmesi Bilgiye erişim hakkı …. http://www.ohchr.org/Documents/Publications/Factsheet31.pdf

Çocuk hakları sözleşmesi Madde 24-SAĞLIK HAKKI (d) kapsamında çevreden kaynaklı kirleticilerin farkında olma ve mücadele etme konusunda bir atıf bulunmaktadır… http://www.ohchr.org/Documents/Publications/Factsheet31.pdf

Nefesimiz tükenmeden ! Neler yapalım? Müfredatların gözden geçirilerek güncellenmesi Kim yapacak? Farkındalık çalışmaları Kurumsal işbirlikleri ve talepler olabilir TTB Uzmanlık dernekleri TUK YÖK Diğer…. Nefesimiz tükenmeden !

Nefesimiz tükenmeden ! Teşekkürlerimle… Saygılarımla… http://www.who.int/fctc/text_download/en/