2–12–12–1 Yaklaşımlar İletişim Hasta Memnuniyeti “Sağlık Yönetiminde Gelecek” Sağlık Hizmetleri 21. Yüzyılda Gelinen Nokta SAMED SEZG İ N.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Bankacılık Etik İlkeleri
Kalite Kavramı.
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
“Sağlık Yönetiminde Gelecek”
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
24 Kalite yönetimi.
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
23. Klinik bilgi sistemleri
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
12. Stratejik yönetim.
HASTANE YÖNETİMİNDE İLKELER VE YAKLAŞIMLAR
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
FARMAKOEPİDEMİYOLOJİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Madde Bağımlılığı Politikası
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
ISO
Sunum transkripti:

2–12–12–1 Yaklaşımlar İletişim Hasta Memnuniyeti “Sağlık Yönetiminde Gelecek” Sağlık Hizmetleri 21. Yüzyılda Gelinen Nokta SAMED SEZG İ N

21. Yüzyılda SAĞLIK YÖNETİMİ Bugün gelinen nokta… Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Sağlık Eşi bulunmaz bir “cevher”Eşi bulunmaz bir “cevher” Yeri başka bir cevherle doldurulamazYeri başka bir cevherle doldurulamaz Statik bir varlık değil, dinamikStatik bir varlık değil, dinamik Geliştirilebilir ve korunabilir (GELİŞTİRİLMELİ VE KORUNMALI)Geliştirilebilir ve korunabilir (GELİŞTİRİLMELİ VE KORUNMALI) Bunu yapabilmek için sağlığın sahibinin katılımı şartBunu yapabilmek için sağlığın sahibinin katılımı şart Kimse kimsenin sağlığını kendisi kadar koruyamaz (sağlık profesyonelleri bile)Kimse kimsenin sağlığını kendisi kadar koruyamaz (sağlık profesyonelleri bile)

Sağlık ve Sağlık Hizmeti kavramlarında kayma Eski  Babacan Paydaşlık  Bireysel hizmet Takım yaklaşımı  Müdahale Önleme  Klinik hizmet Klinik hizmet + eğitim / sosyal misyonlar  HastaneEvde bakım vb.  Elitler öncelikli Hakkaniyet Yeni

Bütün sağlık sistemlerinin ve hizmetlerinin 4 temel ilkesi 1. etkililik (kanıta dayalı tıp) 2. verimlilik (sağlık ekonomisi) 3. hakkaniyet (temel/sağlık hukuku) 4. insaniyet (hizmet kalitesi)

21. Yüzyılın Altı Hedefi Güvenli. Hastalara zarar vermemeGüvenli. Hastalara zarar vermeme Etkili. (yanlış, eksik, fazla kullanımın önüne geçme)Etkili. (yanlış, eksik, fazla kullanımın önüne geçme) Hasta Odaklı. Her türlü klinik kararlarda hastanın bundan ne gibi yarar sağlayacağını, onun değer ve inançlarına uygunluğu ve insana saygıyı ihmal etmedenHasta Odaklı. Her türlü klinik kararlarda hastanın bundan ne gibi yarar sağlayacağını, onun değer ve inançlarına uygunluğu ve insana saygıyı ihmal etmeden

Zamanında. Gecikmiş hizmet hizmet değildirZamanında. Gecikmiş hizmet hizmet değildir Verimli. Zayilerin önüne geçme (cihaz, malzeme, işgücü ve enerji)Verimli. Zayilerin önüne geçme (cihaz, malzeme, işgücü ve enerji) Hakkaniyetli. Hizmetin miktarı, kapsamı ve kalitesi değişik katmanlarda farklılaşmamalı (coğrafi bölge, cinsiyet, din, yaş vb.)Hakkaniyetli. Hizmetin miktarı, kapsamı ve kalitesi değişik katmanlarda farklılaşmamalı (coğrafi bölge, cinsiyet, din, yaş vb.)

Sağlık hizmetlerinin genel özellikleri o Olmazsa olmaz o Ertelenemez o Devletin tamamen çekilmesi mümkün değil o Devletin herşeyi yapması mümkün değil o Kamu özel işbirliği kaçınılamaz o Pahalıdır o Yüksek düzeyde mesleki bilgi ve beceri ister o Yüksek düzeyde teknoloji kullanır o Sadece hekimlik ve hemşirelik değil o Toplumların duyarlılık alanlarından biridir

Haydar Sur Antalya Şubat 2011 Hasta Odaklılığın Alanları

Şikayet yönetimi Kalitenin sürekli iyileştirilmesi Araştırma Geliştirme Kanıta dayalı hizmet Risk Yönetimi Hesap verebilirlik Denetim Performans yönetimi Liderlik Standart koyma Hasta odaklılık Bilgi sistemleri geliştirme Sürekli mesleki gelişim Klinik mükemmellik İletişim Yeni kavram ve yaklaşımlar her yanı sardı… Sağlık Okuryazarlığı Akreditasyon Öğrenen Örgüt Maliyet Etkililik Hastalık Yönetimi

Sağlıkta ve hizmetlerde değişim Sa ğ l ı k sistemlerinde.. dolay ı s ı yla hizmetlerinde.. büyük de ğ i ş imler ya ş an ı yor Bu rüzgara kap ı lmam ış ülke yok NİÇİN?

Gerekçeler o Sağlık teknolojileri çok hızlı gelişiyor/yenileniyor o Sağlık hizmetlerinin yoğunluğu; buna bağlı olarak hizmetlerin maliyetleri artıyor o Nüfus yaşlanıyor o Toplumların sosyal yapıları değişiyor o Sağlık bilişimi olanakları artıyor o Maliyetlerin farkına varılıyor ve ince ayarlamalarla verimlilik çalışmaları yapılıyor

Tıbbi Hizmet Değişimine Etkenler o Bilimsel gelişme ve yeni teknoloji o Kronik hastalıkların görülmesinde artış o Klinik bakım ve tedavi hizmetinde takım çalışmasının zorunlu hale gelmesi o Yasal ve diğer mevzuat düzenlemeleri o Mesleki yetersizlikler (kalite ve kantite) o Toplumun beklentilerindeki artış o Tüketici haklarındaki gelişmelerin hasta davranışını ve sağlık hizmetlerini etkisi altına alması

(1) Ulusal Sosyokültürel, Ekonomik, Demografik ve Çevresel Ölçütler Sağlık Politikası Geliştirilmesi Sağlık hizmeti sunumu Sağlık hizmeti talebi (2) Girdi Ölçütleri (3) Süreç Ölçütleri (4) Çıktı Ölçütleri (5) Akıbet Ölçütleri Kaynaklar Faaliyetler & Yönetim Kalitesi Ürünler & Hizmetler ( a) Etki Ölçütleri Davranışlarda değişim Sağlık düzeyinde değişim ( b) Kalıcı etki Ölçütleri Sağlık Sistemi Çevre

Yeni Üniversalizm Eğer herkese hizmet vereceksek, o zaman her hizmeti sunmaktan vazgeçeceğiz Çünkü ihtiyaçlar sonsuz kaynaklar kısıtlı

Sosyal Yardımlaşma gençten yaşlıya, zenginden yoksula, sağlıklıdan hastaya, erkekten kadına, bireylerden ailelere doğru yönlenmiş olmaktadır.

Sağlık profesyonelleri Dünyada yaklaşık 65 milyon sağlık profesyoneli var Türkiye’de yaklaşık 700 bin… DSÖ sağlık mesleklerini 29 başlıkta topluyor ABD’de 200’ü aşkın sağlık mesleği var Türkiye’de isim varyasyonlarıyla beraber 56 sağlık mesleği var (Tıpta uzmanlıklar ve üst-uzmanlıklar hariç)

Sağlık İşgücünü Etkileyen 8 Eğilim Demografi Kültür Teknoloji Pazar ilişkileri Sistemler Küreselleşme Hakkaniyetsizlik Epidemiyoloji

Hizmet veriş kültürü Yeni değerler Hizmete odaklı Kurumsallaşmamış Hiyerarşi yoğunluğu düşük Esnek, değişime açık Teknoloji Yeni beceriler İş dünyası Hastaneler Hizmet bazlı Kurumlaşmış Hiyerarşi yoğ. yüksek Yapılandırılmış Homojen İş doyumsuzluğu Zevksiz Okullar  Yeni değerlerin filizlenmesi

Te ş ekkür…