KÜÇÜK GRUPLARDA SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
HEKİM BAKIŞ AÇISIYLA STE/SMG KAVRAMI Dr.Ahmet Topuzoğlu İSTANBUL TABİP ODASI UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMA GRUBU.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Avrupa Tıp Müfredatlarında Erken Klinik Temas Dr. Okay BAŞAK.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Cochrane Kitaplığı’nı Anlamak Cochrane Kitaplığı’na giriş.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Kapsamlı Sağlık Bakımı
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Sistem Analizi Sistem Analisti
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Simüle Hasta ile Eğitim
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Özge Buket Cesim*, Orkun Tahir Aran*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

KÜÇÜK GRUPLARDA SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ Dr. Okan OK

Sunum Planı Sürekli tıp eğitimi özellikleri Küçük gruplarda STE’de amaç Küçük gruplarda STE özellikleri Küçük gruplarda STE yöntemleri Küçük gruplarda STE program değerlendirmesi Küçük gruplarda STE kredilendirme sistemi

Gereksinimlere yönelik yapılandırılmalıdır. Tablo 1: Sürekli Tıp Eğitimi Özellikleri Hekimler mesleksel bilgilerini güncellemeli ve profesyonel yeterliklerini korumalıdır. Sürekli tıp eğitiminin önemi bilgiyi arttırmaktan, performansı arttırmaya doğru kaymaktadır. Gereksinimlere yönelik yapılandırılmalıdır. Yetişkin öğrenme yöntemleri kullanılmalıdır. Hekimlerin çalışma ortamlarında uygulanması sağlanmalıdır. İçerikleri finansal destek sağlayan ticari kuruluşlar tarafından belirlenmemelidir. Hekimlerin öz-yönelimli öğrenme eğilimlerine uygun yapılandırılmalıdırlar. Hekimlerin değişen rollerine yönelik yeni beceriler kazandırmalıdır. Hekimlerin değişime uyum sağlama becerilerini geliştirilmelidir. Kaynak: Davis, N., Davis, D., & Bloch, R. (2008). Continuing medical education: AMEE Education Guide No 35. Medical Teacher, 30(7), 652–666.

STE’ni Tetikleyen Faktörler 2. dünya savaşı sonrası bilgi patlaması. 1947’de American Academy of General Practice’in kurulması. Accreditation Council for CME kurulması. European Union Council on CME and the Royal College of General Practitioners UK (RCGP-UK) kurulması (Davis, Davis, & Bloch, 2008).

Küçük Gruplarda STE’de Amaç Tablo 2: Öğrenme Hedefleri ve Uygun Örnekler Kaynak: Davis, N., Davis, D., & Bloch, R. (2008). Continuing medical education: AMEE Education Guide No 35. Medical Teacher, 30(7), 652–666.

Küçük Gruplarda STE Özellikleri İşbirlikli öğrenme stratejisi Refleksiyona yönlendirme Bilgi, kavram ve prensiplerin elde edilmesi Problem çözme, yaratıcılık yeteneğini geliştirme Kapasitesinin farkına varmasını sağlamak (D. Davis, Barnes, & Fox, 2003).

Tablo3: Kompleks Hasta Yönetiminde Gerekli Beceriler ve Öğretme Stratejileri Eğitim Çıktıları Büyük Grup Küçük Grup Kavramları anlama X   Tanı ve tedavi için algoritmaları anlama Yeni araştırma bulgularını anlama Olumsuz ortamlarda semptomları tanımlama Tanı koymak ve uygun algoritmaları yönetebilme Problemi yeniden yapılandırma Alternatif çözümler oluşturabilme Karar verme Kararlar doğrultusunda hareket etme Etkinliğin doğruluğunu kontrol etme Kaynak: Romiszowski AJ., (1984). Designing Instructional Systems. New York, NY: Nichols Publishing.

Neden Küçük Gruplarda STE? İşbirlikli öğrenme 10 kişiden daha küçük gruplarda ideal İnteraktif etkinlikler küçük gruplarda daha kolay uygulanır Öğrenen odaklıdır Uygulama ve geribildirim fırsatı tanır Hasta soruları, akran tartışması gibi çeşitli kaynaklardan bilgi aktarır (D. Davis, Barnes, & Fox, 2003).

STE Uygulama Yöntemleri Grup Büyüklüğüne Göre Büyük Grup Küçük Grup Formata Göre Yüz Yüze Web Tabanlı İnteraktivite Oranına Göre Workshop Tartışma Grupları Kaynak: Davis, N., Davis, D., & Bloch, R. (2008). Continuing medical education: AMEE Education Guide No 35. Medical Teacher, 30(7), 652–666.

Küçük Gruplarda STE Yöntemleri Açık-grup Tartışması Workshop Probleme Dayalı STE Beyin fırtınası İşbirlikli Tartışma Döngüsü Küçük Gruplarda Sürekli-Birlikte Öğrenme

Açık-grup Tartışması Tartışma konusu eğitimci tarafından belirlenir Öğrenme, grup tartışması sırasında kullanılan interaktif etkileşimlerle sağlanır Sıklıkla seminer formatı uygulanır Tartışma sırasında bir akademisyen kolaylaştırıcı rol oynar Yararı Olgunun Kliniğe Yansıması Meslektaş Standardını Anlama Kaynak: Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association.

Workshop Workshop Olgu Tabanlı Hands On Sanal Gerçeklik Kaynak: Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association.

Olgu Tabanlı Workshop Olgu tabanlı Workshop Olgu Tartışması Rol-play Kaynak: Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association.

Hands-On Demonstrasyon Yöntemleri Standardize hastalar Görüntü kayıtlı hastalar Ses kayıtlı hastalar Mankenler Bilgisayar olguları Yazılı senaryolar Kaynak: Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association.

Kaynak:O’Brian, M. , Feldman, D. , Alban, T. , & Donoghue, G. (1996) Kaynak:O’Brian, M., Feldman, D., Alban, T., & Donoghue, G. (1996). An Innovative CME Program in Cardiology for Primary Care Practitioners. Academic Medicine : Journal of the Association of American Medical Colleges, 71, 894–897.

Küçük Gruplarda Probleme Dayalı STE Belirli periyodlarda toplanan 5-9 kişilik hekim grupları Eğitim almış kolaylaştırıcının yönetimi Spesifik olgu öyküleri ve olgu çözümlemeleri PDÖ yöntemlerinin kullanılması Kaynak: Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association.

Collaborative Office Rounds Kaynak: http://mchb.hrsa.gov/training/projects.asp?program=3

Küçük Gruplarda Beyin Fırtınası Terzi ve arkadaşlarına göre (2009), ani gelişen yaratıcı fikirlerin ortaya çıkması amacıyla yapılır, başarı katılımcıların öncü fikir yaratıcılığı ile doğru orantılıdır Genellikle genel cerrahi öğretisi içinde her an her ortamda yaygın bir şekilde kullanılır.

Kaynak: http://medicaltactics

Küçük Gruplarda Sürekli-Birlikte Öğrenme Çalışma ortamında hasta bakım hizmeti sırasında uygulanır Klinik kayıtları, gözlem, kayıtlı bilgisayar verileri, hastalar gibi kaynaklardan elde edilen geribildirimlerden yararlanılır Elde edilen verilerle hekimin çalışma ortamında değerlendirilmesi Kaynak: Oxman AD, Thomson MA, Davis DA, Haynes RB. 1995. No magic bullets: A systematic review of 102 trials of interventions to improve professional practice. CMAJ 153(10):1423–31.

Alabama Çalışması Birinci basamak hekimleri ile yapılan bir çalışma Hekimlerle inmelerdeki KVS hastalıklarının yüksek prevalansı ile ilgili görüşmeler yapıldı Hekimler ofislerinde öğle tatillerinde olgu tabanlı audiokonferanslara katıldılar Hekimlere anahtar noktaları hatırlatan tablolar dağıtılmıştır Çalışmanın değerlendirilmesinde; kohort, prospektif, randomize kontrollü bir yöntem kullanılmış ve gerçek hastalarla beraber haber verilmeyen standardize hastalar da yer almıştır

Küçük Gruplarda STE Program Değerlendirmesi Hasta, meslektaş, konsültan ve tıbbi personel geribildirimleri, tıbbi bakım hizmetindeki yetersizliklerin belirlenmesi, bilgisayar kayıtlarının taranması gibi yöntemler kullanılır Grup üyelerinin birbirlerine verdikleri geribildirimler daha değerlidir Ofis kayıtları, çıktı, problem ve olguların analizi, daha formal eğitimlerin ve seminerlerin temelini oluştururlar Meslektaşlar birbirlerinin olgularını daha arkadaşça bir ortamda değerlendirip, güçlü ve zayıf yönlerini yansıtabilirler Kaynak: Laxdal. (1982). Needs assessment in continuing medical education:A Practical Guide. Journal of Medical Education, 57(11).

STE Değerlendirmesi

Küçük Gruplarda STE Kredilendirme Sistemi Temel amaç hekimin tıptaki gelişmeleri takip etmek ve kendi bilgi, becerisini arttırmak amacıyla katıldığı küçük grupta STE etkinliklerini kredilendirmek suretiyle belgelemektir (Özan, Gürpınar, & Şahin, 2011).

http://games.co.za/surgery

Kaynakça: Davis D, O’brien MA, Freemantle N, wolf FM, Mazmanian P, Taylor-Vaisey A. (1999). Impact of formal continuing medical education: Do conferences, workshops, rounds, and other traditional continuing education activities change physician behavior or health care outcomes? JAMA 282(9):867–874. Davis, D., Barnes, B. E., & Fox, R. (2003). The continuing professional Developement of Physicians. Chicago: American Medical Association. Knosp, B. B., Carver, I., Hamill, G., & Corral, J. (2013). Game-Based Learning in Medical Education, (January), 2013. Laxdal. (1982). Needs assessment in continuing medical education:A Practical Guide. Journal of Medical Education, 57(11). O’Brian, M., Feldman, D., Alban, T., & Donoghue, G. (1996). An Innovative CME Program in Cardiology for Primary Care Practitioners. Academic Medicine : Journal of the Association of American Medical Colleges, 71, 894–897. Özan, S., Gürpınar, E., & Şahin, H. (2011). Yolumuza Işık Tutanlar. Tıp Eğitimi Dünyası, 32(232), 30–68. Terzi, C., Eryılmaz, M., Anadol, Z., & Kaya, F. (2009). Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri Tanımlar ve Özellikler. Ankara: Miki matbaacılık. Oxman AD, Thomson MA, Davis DA, Haynes RB. 1995. No magic bullets: A systematic review of 102 trials of interventions to improve professional practice. CMAJ 153(10):1423–31. Romiszowski, A. J. (1984). Designing Instructional Systems: Decision Making in Course Planning and Curriculum Design. Psychology Press. Retrieved from https://books.google.com/books?id=Lhhwz3jF_7AC&pgis=1