ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI HAZIRLAYAN: 616080997 TUĞBA DÜZAL
DOĞAL LİFLER
Ders Adı Tekstil Teknolojisi Sınıf 10. Sınıf Ünite Adı Tekstil Lifleri Konu Doğal lifler Önerilen Süre 2 Saat
DERSİN KAZANIMLARI: Tekstil, elyaf, lif, akıllı tekstil gibi tekstil teknolojisinin temel kavramları üzerine bilgi verilir. Doğal lif tanımını yapar. Doğal liflerin sınıflandırır. Doğal liflerden numuneler getirilerek tanıtımı yapılır. Numuneler üzerinden fiziksel özellikleri tanıtılır. Doğal lifler mikroskop görüntülerinden tanınması sağlanır. Doğal lifleri yakma testi ile tanıtılır. Doğal liflerin kullanım alanları tanıtılır.
Doğal Liflerin Fiziksel özellikleri Uzunluk İncelik Mukavemet Nem alma Renk Parlaklık Uzama kabiliyeti Rezilyens (yaylanma) Sıcaklık pilling (boncuklanma) Statik elektriklenme Alev alma
Öğretim Materyalinin Amacı: Hazırlamış olduğum materyal dünya haritası üzerinde doğal liflerin yetiştirildiği ve üretildiği yerleri göstermektedir. Derse bir coğrafya öğretmeni çağırarak öncelikle dünya haritası üzerinden bölgelerin iklim şartları, bitki örtüleri hakkında bilgi vermesini isterim. Buradan yola çıkarak da hedefim hem lif numuneleri görsel olarak kullanarak öğrencinin doğal lifleri sınıflandırmayı, birbirinden ayırt edebilmeyi sağlamak ve numune üzerinden incelenerek o lifin fiziksel özelliklerini tanımlayabilmektir. Ayrıca coğrafya öğretmenimizin harita bilgisi yardımıyla bitki örtüsü ve iklimleri öğretilerek doğal liflerin yetiştirilme yerlerini daha kolay kavrayabilmeyi sağlamaktır. Bu sayede öğrenci liflerin yetiştirme ve üretim yerlerini öğrenek dünya genelinde tekstilin liflerin önemini, nerelerde lif üretimi üzerine yatırım yapılabileceğini ve bu sayede öğrendiklerini ileriki dönemlerde günlük hayatta uyarlayabilecek duruma gelebilmelerini sağlamaktır.
Öğretim Materyali:
Ölçme ve Değerlendirme Süreç performans değerlendirme Puanlama Öğrencide gözlenecek davranışlar Derse Hazırlık ve zamanında gelmesi Planlama yapması ve çeşitli kaynaklardan yararlanması Verilen ödevleri zamanında ve düzgün bir şekilde yapılması Defterini temiz kullanması ve düzenli not tutması Eleştirel düşünme yönü Uygulamaları gereken titizlikte ve sırasıyla yapması Yaratıcı düşünme yönü Labaratuvarı temiz tutması Araştırma yapma yönü Kullanılan materyaller hakkında gerekli bilgiye sahip olması Sorgulama ve problem çözme Anlamadığı konuları öğrenme çabasının olması
Davranış Değerlendirme Gözlenecek Davranışlar Puanlama Grup çalışması yapabiliyor mu? Arkadaşlarına saygılı mı? Öğretmenine saygılı mı? Çekingen mi yoksa rahatlıkla derse katılabiliyor mu? Kendi düşüncesini savunabiliyor mu? İstenmeyen davranışlar sergiliyor mu? Sorumluluklarının farkında mı?
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ