ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
OKUL ÖNCESİNDE.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ASSURE Modeli.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOKGENLER.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
DÜŞÜNME.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Oyun İçine Gömülü Öğretim
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI HAZIRLAYAN: 616080997 TUĞBA DÜZAL

DOĞAL LİFLER

Ders Adı Tekstil Teknolojisi Sınıf 10. Sınıf Ünite Adı Tekstil Lifleri Konu Doğal lifler Önerilen Süre 2 Saat

DERSİN KAZANIMLARI: Tekstil, elyaf, lif, akıllı tekstil gibi tekstil teknolojisinin temel kavramları üzerine bilgi verilir. Doğal lif tanımını yapar. Doğal liflerin sınıflandırır. Doğal liflerden numuneler getirilerek tanıtımı yapılır. Numuneler üzerinden fiziksel özellikleri tanıtılır. Doğal lifler mikroskop görüntülerinden tanınması sağlanır. Doğal lifleri yakma testi ile tanıtılır. Doğal liflerin kullanım alanları tanıtılır.

Doğal Liflerin Fiziksel özellikleri Uzunluk İncelik Mukavemet Nem alma Renk Parlaklık Uzama kabiliyeti Rezilyens (yaylanma) Sıcaklık pilling (boncuklanma) Statik elektriklenme Alev alma

Öğretim Materyalinin Amacı: Hazırlamış olduğum materyal dünya haritası üzerinde doğal liflerin yetiştirildiği ve üretildiği yerleri göstermektedir. Derse bir coğrafya öğretmeni çağırarak öncelikle dünya haritası üzerinden bölgelerin iklim şartları, bitki örtüleri hakkında bilgi vermesini isterim. Buradan yola çıkarak da hedefim hem lif numuneleri görsel olarak kullanarak öğrencinin doğal lifleri sınıflandırmayı, birbirinden ayırt edebilmeyi sağlamak ve numune üzerinden incelenerek o lifin fiziksel özelliklerini tanımlayabilmektir. Ayrıca coğrafya öğretmenimizin harita bilgisi yardımıyla bitki örtüsü ve iklimleri öğretilerek doğal liflerin yetiştirilme yerlerini daha kolay kavrayabilmeyi sağlamaktır. Bu sayede öğrenci liflerin yetiştirme ve üretim yerlerini öğrenek dünya genelinde tekstilin liflerin önemini, nerelerde lif üretimi üzerine yatırım yapılabileceğini ve bu sayede öğrendiklerini ileriki dönemlerde günlük hayatta uyarlayabilecek duruma gelebilmelerini sağlamaktır.

Öğretim Materyali:

Ölçme ve Değerlendirme Süreç performans değerlendirme Puanlama Öğrencide gözlenecek davranışlar Derse Hazırlık ve zamanında gelmesi Planlama yapması ve çeşitli kaynaklardan yararlanması Verilen ödevleri zamanında ve düzgün bir şekilde yapılması Defterini temiz kullanması ve düzenli not tutması Eleştirel düşünme yönü Uygulamaları gereken titizlikte ve sırasıyla yapması Yaratıcı düşünme yönü Labaratuvarı temiz tutması Araştırma yapma yönü Kullanılan materyaller hakkında gerekli bilgiye sahip olması Sorgulama ve problem çözme Anlamadığı konuları öğrenme çabasının olması

Davranış Değerlendirme Gözlenecek Davranışlar Puanlama Grup çalışması yapabiliyor mu? Arkadaşlarına saygılı mı? Öğretmenine saygılı mı? Çekingen mi yoksa rahatlıkla derse katılabiliyor mu? Kendi düşüncesini savunabiliyor mu? İstenmeyen davranışlar sergiliyor mu? Sorumluluklarının farkında mı?

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ 