KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Advertisements

İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi B.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Pazarlama Çevresi.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Çağdaş Yaklaşımlar
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
TUTUM VE ALGILAR.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KENDİNİ TANIMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ

KRİZ KAVRAMI Kriz, kelime anlamı itibariyle, “bir işin, bir olayın geçtiği karışık safha” “içinden çıkılması zor durum”, “birdenbire meydana gelen kötüye gidiş yönündeki gelişmeler ve tehlikeli an” demektir. İşletme yönetimi açısından krizin genel kabul görecek bir tanımını yapmak oldukça zordur. Ancak bu konuda birçok yönetim bilimcinin birleştiği kriz tanımı ise; “bir örgütün üst düzey hedeflerini tehdit eden bazen de örgütün yaşamını tehlikeye sokan ve acele tepki gösterilmesini gerektiren bir durum” şeklindedir.

KRİZİN ÖZELLİKLERİ Kriz tahmin edilemez. Örgütün tahmin ve kriz önleme mekanizması yetersiz kalır. Kriz, örgütün amaç ve varlığını tehdit eder. Krizin üstesinden gelmek ve izlenmesi gereken yolların kararlaştırılması için yeterli bilgi ve zaman bulunamaz. Kriz, acil müdahale gerektirir. Kriz, karar veren kişilerde gerilim yaratır.

KRİZİN KAYNAKLARI Dış Çevre Faktörleri Örgüt içi faktörler ve başarısı yönetim İç ve dış çevre etkileşimi

1. Dış Çevre Faktörleri Ekonomik Sistem ve Durum Teknolojik Gelişmeler Sosyal ve Kültürel Faktörler Hukuki ve Siyasi Faktörler Uluslar arası Çevre Faktörleri Doğal Faktörler

2. Örgüt İçi Faktörler Ve Başarısız Yönetim Tepe yöneticilerin yetersizliği Bilgi toplama ve tecrübe yetersizliği Yönetimin değerleri, inanç ve tutumları Örgütün tarihi geçmişi ve tecrübeleri Örgütün hayat safhası (Doğuş, gelişme, olgunlaşma) Örgütün diğer özellikleri ( Merkezileşme, işin özellikleri, mal veya hizmetin türü ve çeşitliliği, yapı esnekliği, bilgi akışı ve karar verme özellikleri)

3. Krizin Ortaya Çıkmasında İç Ve Dış Çevre Etkileşimi Örgüt ile çevre arasındaki bağımlılığın derecesi Kriz durumunun olumlu veya olumsuz algılanması Örgütün değişikliklere karşı aşırı hassasiyeti

KRİZ SÜRECİ Kriz uyarılarının alınması Kriz dönemi Çözülme ve çöküş dönemi

KRİZİN SONUÇLARI Çabuk karar alma zorunluluğu Kararlarda merkezileşme eğilimi Örgütte Çalışanlarda Gerilimin Artması Zihni süreçlerin daralması ve kararların niteliğinin bozulması İç ve dış değişikliklere uyum kabiliyetinin zayıflaması

Krizin Örgüt Üzerindeki Olumsuz Sonuçları Kognitif: algılama, anlama, hatırlama, öğrenme, bilme gibi zihinsel süreçlerin tümü.

Öğrenme ve Değerlendirme KRİZ YÖNETİMİ Kriz Sinyali Alınması Hazırlık ve Koruma Denetim Altına Alma Normal Duruma Dönüş Öğrenme ve Değerlendirme

İMAJ YÖNETİMİ

İMAJ KAVRAMI Bir olay veya durumun inancımızda ve anlayışımızda ifadesini bulması veya duyularla alınan bir uyaran söz konusu olmaksızın bilinçte beliren nesne ve olaylar şeklinde tanımlanmaktadır. İmaj; bireyin öğrenme ve algılama süreci sonunda bir kişi ya da örgüt hakkında sahip olduğu yargı, izlenim ya da değerlendirmelerdir.

İMAJIN FONKSİYONLARI Karar alma fonksiyonu Basitleştirme Fonksiyonu Düzen Fonksiyonu Oryantasyon Fonksiyonu Genelleştirme Fonksiyonu

İmaj Çeşitleri Kişisel İmaj Marka İmajı Örgüt İmajı

KİŞİSEL İMAJ Birileriyle ilk karşılaştığımda hissettiklerim??? Kişinin kim olduğu ne tür işlerle meşgul olduğu, olumlu olarak algılanıp algılanmadığını anlatmaya yarayan bir ekran olarak nitelendirilebilir. Kişisel imaj bir iletişim aracıdır. Birileriyle ilk karşılaştığımda hissettiklerim???

Kişisel İmajı Oluşturan Unsurlar A. İlk İzlenim Öncelikli Etki Önyargılar Görünüş Mimikler Konuşma Tarzı Davranışlar B. İletişim Becerisi Sözlü İletişim Becerisi Yazılı İletişim Becerisi Sözsüz İletişim Becerisi

ÖRGÜTSEL İMAJ Örgütler toplumsal açık sistemlerdir. Çevresiyle sürekli etkileşim halindedir ve bu etkileşimler sonucunda oluşan bazı görüntüler ortaya çıkar. Bireylerin ve diğer örgütlerin zihninde oluşan bu görüntüyü örgütün imajı olarak tanımlamak mümkündür.

Örgütsel İmajı Oluşturan Unsurlar Örgüt Ürünü Fiyat, ambalaj, teknoloji, dağıtım, kullanım kolaylığı ve satış sonrası hizmet Örgütün Görünümü Örgüt Kültürü Örgüt İklimi Örgütün İletişim Ağı Örgütün Sosyal Sorumluluğu

ÖRGÜTSEL İMAJ YÖNETİMİ Alt yapı kurmak Dış imaj oluşturmak Ürün kalitesi Somut İmaj Reklam Sponsorluk Medya İlişkileri İç İmaj Oluşturmak Soyut İmaj Oluşturmak