ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Kayıt olun’a tıklayın…
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Satış Noktası Yönetimi
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
Restaurant Yönetim Sistemi
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
En ucuzundan en pahalısına doğru sıralanmış olarak “Cep Telefonları” kategorisindeki tüm ürünlerin isimleri “Spor” kategorisinde ürünleri listelenen “İstanbul”
E TİCARETİN REKLAM BOYUTU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
KURUMSAL BANKACILIK UYGULAMALARI.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
TELİF HAKKI.
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Tedarikçi Firma Sunumu
Ticari Tivibu Paket Ücretleri
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
4. Hafta Laboratuar Çalışması. ÖĞRENCİ Öğrenci No Adı Soyadı Yaşı D. Tarihi DERS Ders Kodu Ders Adı Kredisi İçeriği Örnek-1: Örnek-2:
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
Veritabanı Yönetim Sistemleri
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
SAMET UÇAR
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Liva Glutensiz Sistemi Mobil ve Tablet için Kullanım Klavuzu
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
DATA CENTER.
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Liva Glutensiz Sistemi Bilgisayar için Kullanım Klavuzu
İşletme Yönetimi.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
ELEKTRONİK TİCARETİN ETKİLERİ
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler için Online Ön Muhasebe Programı YoncaERP ile Stok, Cari, Fatura, Sipariş, Kasa, Banka, Çek Senet takibini yapın
E-iskonto.
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1

ELEKTRONİK TİCARET NEDİR? 2

Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret; 1995 yılından sonra tüm dünyada internet kullanımının artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin dijital ortamda online olarak yapılması kavramıdır. E-Ticaret, herhangi bir ürün ya da hizmet için, çeşitli ödeme yöntemleriyle bir internet sitesi üzerinden ticaret yapmanızı veya sipariş vermenizi sağlayan bir alışveriş yöntemidir 3

E TİCRET ‘İN ÖNEMİ E-ticaret özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için çok uygun bir ticaret şeklidir. E-ticaret, belirli bir satış noktasının dışına çıkarak satışların artmasına ve daha hızlı ödemeleri slim alınmasına olanak sağlamaktadır. Fiziki mağaza sahibi olan işletmeler için e-ticaret önemli bir satış kanalıdır.e-ticaret 4

E TİCRET ‘ TE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR 1. Ürünler Hakkında Yeterli Bilgilendirme yapma 2. Satın Alacağınız Ürün Hakkında Stok Bilgisi öğrenme 3. Teslimat Süreleri Hakkında Bilgi edinme 4. Satış Yapan Firma Hakkında Bilgilendirme yapma 5. Ödeme Detayları Hakkında Bilgiler Vermek. 5

Ürünler Hakkında Yeterli Bilgilendirme Yapma E-ticarette satışa sunduğumuz ürünün özellikleri hakkında tüketiciye yeteri kadar bilgi verilmesi gerekmektedir. Teknik olarak ürünün diğer modellerinden farkları, kullanılma alanları ve üründen en iyi nasıl faydalanılır hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi gerekmektedir 6

Satın Alacağınız Ürün Hakkında Stok Bilgisi Vermek E-ticarete milyonlarca insan aynı anda giriş yapabildiği için indirimli bir ürünün stoklarda tükenmesi sıklıkla karşılaşılan bir durum olmaktadır. E-ticaret firmalarının ürünler hakkında stok bilgilerini muhakkak geçmeleri gerekmektedir. Böylece müşteriler ürünün stoklarda olup olmadığını anlayarak boşa ödeme yapmamış olurlar ve uzun süreler satın aldıkları ürünü beklemek zorunda kalmazlar. 7

Teslimat Süreleri Hakkında Bilgi Vermek Satın almış olduğunuz bir ürünün sizlere ne zaman ulaştırılacağı konusunda bilgilere muhakkak yer verilmesi gerekmektedir. Müşteriyi cezbetmek için yanıltıcı süreler vermeyerek tüketicinin haklarına saygı gösterilmelidir. Anlaşmalı kargo firmalarının isimleri verilerek ürün takibi konusunda kolaylıklar sağlanmalıdır 8

Satış Yapan Firma Hakkında Bilgilendirme Yapmak E-ticaret sitesinde satış yapan firma hakkında iletişim ve adres bilgilerinin kesinlikle bulunması gerekmektedir. Böylece tüketiciye karşı daha kurumsal ve güvenilir bir anlayış içerisinde olunduğu mesajı verilmektedir. 9

Ödeme Detayları Hakkında Bilgiler Vermek Bir ürünün satışa sunarken mutlaka vergiler dâhil fiyatını koymak gerekmektedir. Ürün hakkındaki ödeme ve taksitlendirme seçenekleri ile hangi kredi kartlarına kaç taksit yapıldığı konularında bilgilendirmeler muhakkak yapılmalıdır 10

HAZIRLAYAN: AHMET ÇAĞATAY DERS: ELEKTRONİK TİCARET KONU: E TİCARET NEDİR ? E TİCARET ‘TE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR ! 11