Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
Advertisements

Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
9. Hz Muhammed ve İdare 9.1 İdarede Hz Peygamberin Yeri
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT

Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
Temel Eğitici Nitelikleri
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
DERS HZ. MUHAMMED`İN HAYATI
İLAHİ GÖREVLER.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla Hz Muhammed’in Örnek Kişiliğinden Kesitler Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu.
وَالَّذِينَ هَاجَرُواْ فِي اللّهِ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَلَأَجْرُ الآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
B) TÜRK-İSLAM DEVLETLERİNDE HUKUK
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
Malların Zekât Miktarları Kimlere Zekât Verilmez?
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
Hicret Olayı.
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
4. İbadetlere Devamlılığı
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (S.A.V) HAKKI GÖZETİRDİ
YARDIMLAŞMA KURUMLARIMIZ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
KURAN (İNDİRİLİŞ SÜRECİ, İÇ YAPISI)
RESULULLAH’IN KUR’ANDA EMİR BUYURULAN HÜKÜMLER DIŞINDA YAPTIĞI DAVRANIŞLARDANSÜNNETLERDENÖRNEKLER FİİLÎ SÜNNET Behçet Gündüz İzmir.
ZEKAT. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekat Zekatın terim anlamı: Zengin Müslümanların yılda bir kez malının veya parasının belli bir miktarını.
ÖĞRENME ALANI HZ. MUHAMMED.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bir İnsan, Tüm İnsanlık Tarihini Ne Kadar Değiştirebilir?
Fuat YÜKSEL İHL Meslek Dersleri Öğretmeni
ZEKÂT; Kelime anlamı: ‘Artma, çoğalma, arınma ve bereket’
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
İSLAM TARİHİ I.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Sosyal ve kültürel hayat

Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi, peygamberlikten sonra da maddi iktidar peşinde koşmadı. İslamı tebliğ etmeye çalıştı. Allah Teala kendisini peygamber olarak seçti. Allah’ın emri üzere mü’minler ona itaatle yükümlüdürler; kendisini Allah’ın resulü olarak tanıyanların aynı zamanda idarecisi idi. Hz. Peygamber’in idaresi istişare üzerine kurulmuştu.

Anlaşmazlıklarda nihai hakem kendisi idi. İslamı yaymak, adaleti uygulamak, ahlaklı ve herkese eşti davranmak, içte barış ve huzuru, dışa karşı da barış ve güvenliği sağlamak, insan kanına saygı onun idarede izlediği başlıca prensiplerdir.

İslamiyet Medine dışına yayılınca Hz. Peygamber, Arap yarımadasını çeşitli bölgelerine ve kabilelerine valiler ve zekat memurları tayin etti. Bunlara amil denilmektedir. Hz. Peygamber memeurlarını ehil kimseler arasından seçerdi. Valilerin görevleri, bulundukları yerde Hz. Peygamber’i temsil etmek, davalara bakmak, adaleti uygulamak, emniyet ve asayişi sağlamak, anlaşmazlıkları önlemek, namaz kıldırmak, idari işlere bakmak, İslamın yayılmasına çalışmak ve bazen de zekat toplamak gibi hususlardı.

Hac emirliği Hz. Peygamber zamanında tesis edilmiştir. Hz. Ebu Bekir, hac emiri tayin edilmiştir. Hz. Peygamber çeşitli ülkelerin hükümdarlarına elçiler göndermiştir. Kendisi ümmi olduğundan, nazil olan Kur’an ayetlerini yazdırmak, özellikle Medine döneminde komşu devletlerin hükümdarlarına ve diğer kabile başkanlarına mektup yazmak, Arap kabileleriyle yapılan antlaşmaları kaleme almak için yazı bilen sahabilerden katip olarak istifade ediyordu.

Anlaşmazlıklarda hüküm verdiği gibi, bilgili ve kabiliyetli sahabilere bu konuda görev tevdi ediyordu. Savaşlarda dönemin teknik imkanlarından istifade ettiği, kan dökmemeye azami gayret sarfettiği ve düşmanı daima kazanmaya çalıştığı görülmektedir.

İslamiyet ekonomik alanda da düzenlemeler getirmiştir. Hz. Peygamber, ekonomik alanda kendisine nazil olan ayetleri uygulama alanına koymuştur. Üreticiyi ve tüketiciyi korumak için gerekli tedbirleri almıştır. Gayrı meşru kazanç yollarından hırsızlık, gasp, haksız ve batıl yollarla gelir sağlamak, israf ve cimrilik yasaklanmıştır.

Helal olan ticarette de haksızlığı önlemek için ölçü ve tartıda hile yasaklamıştır. Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerden ganimet, cizye, arazi gelirleri gibi gelirler elde ediliyor; müslümanlardan da zekat alınıyor ve bunlar gerekli yerlere sarfediliyordu.

Hz. Peygamber döneminde ilme, eğitim ve öğretime büyük önem vermiş; döneminde yazı gelişmiş; okur-yazar sayısında büyük artış olmuştur. Cahilliye döneminde putperestlik inanç ve anlayışının yerini tevhid almıştır. Namaz, oruç, hac, zekat gibi ibadetler farz kılınmıştır.

Hz. Peygamber, cahilliye döneminin yanlış, batıl, değeri olmayan ve hurafelere dayalı tedavi usullerini kaldırarak tıbba yeni bir anlayış getirmiştir. Koruyucu ve tedavi edici hekimlik konularında tavsiyelerde bulunmuştur. Her hastalığın bir çaresi olduğunu bildirerek, tedavi yollarının araştırılmasını teşvik etmiştir.

Hz. Peygamber, şiir ve müsikiyi kökten reddetmemiş; İslama aykırı olmayan, zararı dokunmayan şiiri yasaklamamış; İslamı ve müslümanları savunmak maksadıyla şiiri teşvik bile etmiştir.

Hz. Peygamber çevreye önem vermiştir. O’nun çevrecilik ile ilgili çok güzel tavsiyeleri ve tatbikatı vardır. Hz. Peygamber, tabii çevrenin korunmasıyla ve insanın içinde yaşamak zorunda olduğu yakın maddi ve manevi çevresinin nasıl olması gerektiği konusunda bazı faaliyetlerde bulunmuştur. İnsanları ağaç dikmeye sevketmiştir Belirli bölgeleri özel koruma altına almıştır. Bu konuda ümmetine örnek davranış modelleri sunmuştur.