ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

DERS ÖĞRETİM PLANLARININ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİNE AKTARIMI
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
AKTS Hesaplaması.
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
Derleme/Düzenleme : Manavgat RAM RPD Hizmetleri Bölümü
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
“Bİr bölümde İlgİlİ yarIyIlda açIlacak derslerİn hangİ öğretİm elemanlarI tarafIndan verİleceğİ bölüm kurulu önerİsİ üzerİne Fakülte Yönetİm Kurulu.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI Yrd. Doç. Dr. E. Zehra TURAN & Öğ. Gör. Ata ESKİN

Genel Bilgiler Bölüm hakkında bilgi verilen sayfalarda, bölümdeki öğretim eleman sayısı, bölümün amacı gibi ana başlıktaki bilgilerin sürekli güncel tutulması. AKTS formlarının eksiksiz doldurulması. AKTS otomasyon sisteminde, bölüm başkanları tarafından bölümün derslerine giren öğretim elemanlarına ders atamalarının yapılması. Değişen öğretim elemanlarının adlarının değiştirilmesi. Her dönem derse giren öğretim elemanının yeniden AKTS formunu düzenlemesi ve derslerini bu forma göre takip etmesi. Öğrenciye dönem başlangıcında AKTS formlarından haberdar etmesi.

Tüm bölüm başkanlarının bölümdeki dersleri, AKTS otomasyon sisteminde de dersi veren öğretim elemanının sorumluluğuna ataması. Dersi üzerine atanan öğretim elemanının, kendi AKTS otomasyon sisteminde dersi kendi üzerine ataması. Ders öğrenme ve program çıktılarının haftalık ders içeriklerine göre (her hafta yapılan dersin her hafta ders öğrenim çıktısının girilmesi gerekmektedir) yeniden düzenlenerek, ders öğrenme ve program çıktı içeriklerinin birbiri ile örtüşmek üzere güncellenmesinin yapılması. Ders öğrenim çıktısının Türkçe ve İngilizce çevirilerinin yeniden gözden geçirilmesi. Ders ile ilgili öğrenciye önerilebilecek olan ders kitaplarının sisteme girilmesi. Web Sayfasında (bologna.nevsehir.edu.tr) yapmak istediğiniz değişikliklerden haberdar edilmesi.

Her bir ders için yapılacak Dersin amacı - Öğreten Dersin hedefleri - Öğreten Ders çıktıları (kazanımları) – Öğrenci Öğrenci iş yükü AKTS kredisi

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Program Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları ve Yetkinlikler 5

Program çıktılarından hareketle dersler belirlenir ve her bir ders için öğrenme çıktıları hazırlanır. Program çıktıları ve öğrenme çıktıları birbiriyle ilişkilidir. Program çıktıları programı tamamlayan öğrencilere yönelik daha genel ifadeler, öğrenme çıktıları ise program çıktıları doğrultusunda belirlenmiş bir ders için öğrencilerin neleri yapabileceğinin daha detaylandırılmış ifadesidir.

Ders Öğrenme Çıktılarının Yararları Öğrenciler bu dersleri başarı ile tamamladıklarında hangi yeterliliklere sahip olacaklarını önceden bilirler; Öğrencilerin öğrenim programları dışındaki aktivitelerinde öğreneceklerinin anlaşılır olmasına yardım eder; Öğrenci hareketliliği için engelleri azaltır ve yaşam boyu öğrenimi teşvik eder; Eğitim-öğretim düzeyleri arasında yatay ve dikey geçişleri anlaşılabilir hale getirir; Ara yeterlilikler dâhil bütün yükseköğretim yeterliliklerinin ve kredi aralıklarının kapsamlı bir listesini sağlar; Böylece öğrenenlere yardım eder, onları destekler ve onlara yönelik bütün eğitim fırsatlarını açıklar

Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS (ECTS)/yarıyıl Biz bölümde ne yapacağız? ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI / GÖZDEN GEÇİRİLMESİ Program çıktılarını sağlayacak eğitim planının hazırlanması veya mevcut planın gözden geçirilerek yeniden şekillendirilmesi Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS (ECTS)/yarıyıl Dikkat: AKTS ulusal kredi değildir! Dayanak: Öğrenci iş yükü ‘dür.. 60 AKTS(ECTS)/yıl Lisans:Toplam 240 AKTS(ECTS) 4 yıl için

PROGRAM ÇIKTILARININ BELİRLENMESİ (PROGRAMME OUTCOMES) Program Girdileri Program Çıktıları MEVCUT GİRDİLER Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi İç Kalite Güvencesinin Avrupa Standartları ve Temel İlkleri Tuning Projesi (30 genel yetkinlik) SAĞLANABİLİR GİRDİLER Paydaş Görüşleri BELİRLENECEK ÇIKTILAR Programa (mesleğe) özgün çıktılar Genel (jenerik) çıktılar

Öğrenci İş Yükü Hesaplama

Yukarıdaki tabloda iş yükü sütunu aşağıdaki gibi hesaplanmaktadır. Verilen örnek 2 saat teorik 1 saat uygulamalı ders olduğundan “Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama)=3” Tablodaki sayı kısmına ise akademik takvimde olduğu gibi kaç hafta ders yapılacağı (14) yazılmalıdır. Haftalık saat ve sayı değerlerinin çarpımı o satır için iş yükü olarak hesaplanacaktır. (3x14=42)

Dersim kapsamında sözlü sınav, laboratuar sınavı yapmıyorsam bu alanlar boş bırakılacaktır. Fakat tablodaki haftalık ders saati, ara sınav için hazırlık, ara sınav, final sınavı için hazırlık, final sınavı kısımları mutlaka doldurulmalıdır. Ara sınav satırı şu şekilde doldurulur. Formu doldururken ölçme yöntemi kısmında ara sınav için saat cinsinden süre ne kadar gösterilmişse haftalık saat sütununa o yazılmalıdır. Sayı sütunu ise öğrenci o ders için 1 ara sınava girdiğinden 1 yazılmalıdır. Aynı durum final sınavı içinde geçerlidir. 1 AKTS kredisi 30 iş yüküdür. Toplam iş yükü: iş yükü sütunundaki değerlerin toplamıdır. “Bir dersin AKTS Kredisi= Toplam iş Yükü/ 30” olarak hesaplanır. Örnekteki dersin AKTS kredisi 120/30=4 AKTS’dir