ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Hazrlayan: Sebiha Şafak
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKRAN ZORBALIĞI.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
YARDIMLAŞMA VE PAYLAŞMA
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ZORBALIK.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
İlkokuldan Sonraki Okullarda Nasıl Destekeleyip Motive Edebilir
ŞİDDET NEDİR???.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
OKULA UYUM PROGRAMI.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROĞRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI.
OKULA UYUM PROGRAMI. OKULA UYUM PROĞRAMININ GENEL AMAÇLARI OKULA UYUM PROGRAMININ GENEL İLKELERİ OKULA UYUM OKULA UYUM SÜRECİNDE OKUL YÖNETİCİSİNİN SORUMLULUKLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
ZORBA MISIN?.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI VELİ, VELİ EL KİTABI ve VELİ ETKİNLİK KİTABI TANITIMI

Veliler okulun bir parçasıdır Veliler okulun bir parçasıdır. Bu nedenle çocukların okula uyum sağlamalarında okul yöneticilerimiz ve öğretmenlerimiz kadar velilere de önemli rol ve sorumluluklar düşmektedir. Çocuğun okula uyum sağlaması ancak ailenin desteğini hissetmesiyle gerçekleşir.

Aileler okul sisteminin bir parçası olmaları sebebiyle ortaokula uyum çalışmaları kapsamında ailelere önemli görevler düşmektedir. Ailelerin okulda yapılan etkinliklere katılımı, öğretmenlerle iletişim içerisinde olmaları, çocuklarının durumunu izlemeleri ve benzeri konulardaki destekleri, uyumsuzluğa neden olabilecek durumların engellenmesini ve çocuğun ortaokula hazırlanmasını kolaylaştıracaktır.

Ortaokula geçiş, öğrenciler için olduğu kadar veliler için de kaygı verici bir durumdur. Bu kaygının normal düzeyde tutulması ve sürecin olumlu atlatılması için öncelikle velilerin bilgilenmesi gerekir. Bu nedenle ortaokula uyum kapsamında velilerin bilmesi gereken öncelikli bilgiler şunlardır:

Çocukları en iyi tanıyanlar aileleridir Çocukları en iyi tanıyanlar aileleridir . Bu nedenle yaşadığı olumsuz durumu ilk fark eden de aileleri olacaktır. Bir çocuk kaygılı davranıyor, kendisini ifade etmiyor ve okuldan bahsetmekten kaçınıyorsa, aile okulun rehber öğretmeniyle (okul psikolojik danışmanı) bu durumu konuşması gerekmektedir.

Aileler her gün okulda yaptıklarıyla ilgili çocuklarıyla sohbet etmelidirler. Çocuklarının arkadaşlarıyla kolay iletişim kurmasını ve sosyalleşebilmesini desteklemeleri gerekmektedir. Okul uyumunun gerçekleşmesinde en önemli adım ortaokul başlamadan önce ortaokulla ilgili bilgi sahibi olmaktır. Bu nedenle ortaokul sistemi ile ilgili aileler öncelikli bilgi sahibi olmalı ve bu bilgileri çocuklarıyla paylaşmaları gerekmektedir.

Bir çocuk ortaokula başlamakla ilgili kaygı hissediyorsa aileleri onu yargılamamalı. “Herkes gidiyor.”, “Biz senin zamanındayken….” gibi genelleyici ve yargılayıcı ifadelerden kaçınmaları gerekmektedir. Düşüncelerini ve duygularını kendilerine anlatmasını sağlamaları ve onu dinlemeleri gerekmektedir. Aileler uyum haftasında çocuklarına eşlik etmeli ve aileler kendilerini de kapsayan etkinliklere katılmaları gereklidir.

Aileler okul başlamadan çocuklarının okullarını birlikte ziyaret edebilir, heyecanlarına ortak olabilirler. Aileler okul rutinlerini ve okul kurallarını bilmeleri gerekmektedir.

Evdeki konuşmalar çocuğun okula karşı tutumunda önemlidir Evdeki konuşmalar çocuğun okula karşı tutumunda önemlidir. Eğer çocuğun okulda başarılı bir birey olmasını istiyorsa ebeveynler tüm aile bireyleri eğitime ve okula önem vermelidir. Anne ve babalar çocuğa okula gitmeden önce onu nelerin beklediği ile ilgili bir konuşma yapabilirler. Çocuğa öğretmenlerinin ve sınıf arkadaşlarının değişeceğini anlatılmalıdır.

Aileler çocuğun okul alışverişini çocukla beraber yapabilirler Aileler çocuğun okul alışverişini çocukla beraber yapabilirler. Çocuk kullanacağı çantayı, defteri veya kalemleri çocuğunuz kendi seçebilir. Böylelikle okula olan motivasyonu daha da artacaktır. Okulunuzda zaman zaman piknik, gezi, kermes gibi etkinlikler yapılabilir. Aileler bu tür etkinliklere katılmayı zaman kaybı olarak görebilirler. Ama anne babalarını orada görmek hem çocukları mutlu eder hem de siz değerli öğretmenlerle ve sınıftaki diğer velilerle iyi bir iletişim kurmalarına yardımcı olur.

Aileler veli toplantılarını ihmal etmemelidirler Aileler veli toplantılarını ihmal etmemelidirler. Veli toplantılarının yanı sıra, ihtiyaç duyduğunuz dersin öğretmeniyle zaman zaman bireysel olarak görüşebilmeleri için sizlerden randevu alabilirlerse daha katılımcı olabilirler.

AKRAN ZORBALIĞI HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER Velilerimize akran zorbalığı ve tanımı hakkında bilgi vermeliyiz. Ailelerin bilmesi gerekenler: Akran zorbalığı herhangi bir kışkırtma sonucu ortaya çıkmaz. Zaman içinde tekrarlanır. Akran zorbalığını gösteren çocuk, hedef çocuğa göre daha güçlüdür ya da daha güçlü olarak algılanır.

Akran zorbalığı gösteren çocukların özellikleri veli el kitabının 26 Akran zorbalığı gösteren çocukların özellikleri veli el kitabının 26. sayfasında anlatılmıştır. Velilerimize “olumlu yetişkin modellere sahip olmak zorba davranışın görülme olasılığını azaltır. Evde fiziksel şiddet gören öğrencilerin, yetişkin kontrolünün olmaması, olumsuz akran etkisiyle karşı karşıya bulunan öğrencilerin akranlarına karşı daha yüksek düzeyde zorbaca davranışlarda bulundukları görülmektedir” bilgisini aktararak olumlu yönlendirme yapabiliriz.

Akran zorbalığına maruz kalan öğrencilerin özellikleri de veli el kitabının 28. sayfasında açıklanmıştır. 29. sayfasında okulda zorbalığa uğramanın yaygın bazı belirtileri işlenmiştir.

SYF:29

Akran Zorbalığı ile Başa Çıkmada Velilere Öneriler de el kitabının 30 ve 31. sayfalarında yeterince açıklanmıştır.

Okula Hazırlanma Etkinlikleri Hazırlık 2 İlkokuldan Farklar? Materyal: Kağıt-Kalem Süre: 25 dk Bu Etkinlik Sonunda Çocuğunuz Neler Kazanacak? Ortaokulun ilkokuldan hangi yönlerden farklı olduğunu fark etme Okulda karşılaşabileceği durumları tanımlama

Süreç Çocuğunuza, birlikte cümle listesi oluşturacağınızı söyleyiniz. Cümlelerin hepsi ‘’Ortaokulun ilkokuldan farkları….’’ ile başlamak zorundadır. Örnek olması açısından oyunu önce siz başlatınız. Örneğin, ortaokulun ilkokuldan farkı ortaokulda birbirinden farklı birçok ders vardır veya birden fazla öğretmen vardır gibi cümleler kurabilirsiniz. Listeyi tamamladıktan sonra çocuğunuz ile birlikte listedeki cümleler hakkında konuşunuz.

Ortaokul beşinci sınıf okula uyum programı veli etkinlik kitabında 3 okula hazırlık , 4 okula yerleşme , 3 tane de okulla bütünleşme etkinliği olmak üzere çocuklarımızın aileleriyle yapabilecekleri toplam 10 etkinlik bulunmaktadır.

KOLAY GELSİN ARKADAŞLAR…