ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ASSURE Modeli.
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ 7. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ

Sınıf Yönetimi Sınıftaki tüm çocukların mümkün olduğu kadar fazla başarılı olmalarını sağlamak amacıyla etkili öğretim ortamı hazırlanması ve bu ortamın kalıcılığının sağlanması Akademik katılımı arttırmak ve öğrenme ortamını bozma olasılığı olan öğrencilerin davranışlarını önlemek için öğretmenin kullandığı tüm stratejiler

Etkili Sınıf Yönetimi Akademik katılımı arttırır. Olası davranışları önler. Sınıf yönetimi ile baş edilemeyen davranışlar için iyi bir davranış planı sağlar (davranış değiştirme yöntemleri).

BÜTÜN DİKKAT ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE Mİ OLMALI? PROBLEMİN SAHİBİ ÖĞRETMEN OLABİLİR Mİ?

Öğretmenin Davranışlara İlişkin Açıklamaları Davranışları adlandırma; “tembel, yaramaz, hiperaktif” Davranışa ilişkin kurgusal açıklama «….olduğu için….» Davranışa ilişkin tarihsel açıklama Bebeklik, geçen yıl ki eğitim yılı !!!Bunların hiçbiri öğretmene davranış hakkında yeterli ipucu vermez.

Öğretmenin Davranışlara İlişkin Açıklamaları Güncel açıklama Davranışın olduğu andaki olay ve durumlar Bilimsel yaklaşımlara dayalı açıklama Biyofiziksel, psikolojik, bilişsel, davranışsal !!!Bunlar problem davranışa ilişkin yeterli davranış açıklamaları sunar.

Öğretmenler; Davranışa ilişkin beklentilerini açık olarak belirtmeli Öğrenci sessiz ve sakin cezalandırılmalı Grup pekiştireçleri sunmayı bilmeli Uygun davranışların öğretilmeli Sınıf ortamı, öğretmen ve öğrenci gereksinimleri Odak noktası öğrenciye kendini kontrol etmesi için yardımcı olmak

!!!!!!!!!!Öğretmenler istenmeyen davranışlara nasıl tepki vereceğini değil bu davranışları nasıl öneyeceğini düşünmeli. !!!! Öğrenci başarısı için öğretmenin sınıf yönetimi becerileri esastır.

Derse katılımı sağlayan ve olumsuz davranışları azaltan sınıf yönetimi kavramları ve teknikeri neler?

Yayılma etkisi Üçüncü bir göz Derse belirli bir hızda başlamak ve aynı hızla sürdürmek/doyum/dersten derse geçiş Akıcılık/yumuşaklık/dersin pürüzsüz bir şekilde ilerlemesi/çocukların çalışmalarını ya da düşüncelerini bozacak olay ya da değişikliklerin olmaması

Derse dikkat ekmek/öğrencilere ne yapacaklarını açıkça söylemek Öğrencinin hesapverebilirliği/aktif katılma sorumluluğu/öğretmenin seslenerek, tekrarlayarak, açıklama yaparak derse katılımlarını sağlamak Aynı anda birden fazla olaya dikkat etmesi, müdahale etmesi Öğrencilerin öğrenmesi gerekenleri öğrenmiş olması

Öğrencinin derse karşı olumlu ya da olumsuz etkileri Etkinliğe yönelik tutumların değişmesi Etkinliklerde çeşitlilik

Etkili öğretmenler; sınıftaki her öğrenciye aynı stratejileri uygulamayan, öğrencilere göre kullandıkları teknikleri değiştiren öğretmenlerdir!!!!

!!!Öğretim amaçlarını açık ve net bir şekilde belirlemeli ve bunları çocuklara bildirmelidir !!!Etkili öğretim yöntemlerini kullanmalıdır !!!Öğrencinin gelişimini izlemelidir

Gerekli beklentiler Çocukların özellikleri Bireyse uyarama Öğretmen-öğrenci ilişkileri Sosyal beceri öğretimi Kendini kontrol becerilerinin öğretimi Akran aracılı öğretim İşbirliğine dayalı öğretim

Sınıf yönetiminin elemanları Kurallar (neden o kural?) İşleyiş (sınıfta beklenen davranış standartları) Materyallerin kullanımı Güne başlarken ve gün bitimi Geçişler Grup çalışmaları ödevler

Sınıf yönetiminin elemanları Yönergeler Öğrenci-öğretmen etkileşimi Fiziksel koşullar Olumlu pekiştireçler Öğretim grupları Olumsuz davranışlarla baş etme yöntemleri

İstendik davranışlar sınıfın %60’ından azında gözleniyorsa sınıf yönetiminde problem var demektir!!!

«Öğrencilerin yaşantılarının benimle geçirdikleri zamandan nasıl etkilenmesini istiyorum?» Mutlu olmak İyi öğrenen değil iyi insan kavramı Amaç kurallar değil iyi ve etik bir yaşam için iyi seçimler

Sınıfa uygun olmayan davranışları tanımlama ve kaydetme Problem davranışa karar verme a) Problem davranış öğrencinin ya da başka öğrencilerin öğrenmesini engelliyor mu? b) Problem davranış öğrenciye ve/veya başkalarına zarar veriyor mu? c) Problem davranış öğrencinin sosyal etkileşimini olumsuz etkiliyor mu? d) Problem davranış geçici olmayan bir davranış mı? e) Problem davranışa ilişkin diğer öğrenciler ve/veya velisi şikâyette bulunuyor mu? f) Öğrenci yaşına ya da sınıf kademesine göre kabul edilebilir düzeyde olmayan davranışlar sergiliyor mu? (Özyürek, 2010).

Problem Davranışı Tanımlama Baş etmek için önce problem davranışı tanımla Tanımlama problem davranışla ilgili beklentilerin açık hale getirilmesini sağlar. Tanımlama yapılırken çevresel olaylar/durumlar da belirlenir. Ayrıca tanımlama hangi veri toplama yönteminin kullanılabileceğini de açık hale getirir.

Davranış tanımlama örnekleri

Problem davranışların işlevleri

Anekdot kaydı

Dezavantajları; Çözümleme süresi çok uzundur ve beceri gerektirir Hedef davranış hakkında fikir vermez. Normal sınıf ortamında zor !!hedef davranış belirlemeye yardımcı!! Kayıt sonrasında; Hangi davranışlar uygun değil? Sık sık ortaya çıkıyor mu?

Belli bir ortaya çıkış şekli var mı? Davranış için ortamda ödül ya da ceza var mı? Davranışlarda belli bir örüntü var mı? Öncül? D.Ö ortaya çıkan bir uyaran olay var mı? Sürekli olarak yinelenen öncül davranış sonuç ilişkisi var mı? Davranış öncül ve sonuçlar düşünüldüğünde hangi davranışın değiştirilmesi gerekiyor?

Olay kaydı

Davranışın belli bir başlangıcı ve bitişi olmalı En pratik gözlem Etkinliği etkilemez Amaç bir davranışın sayısını azaltmak ya da arttırmak ise kullanılabilir. Davranışın belli bir başlangıcı ve bitişi olmalı Kaç kez parmak kaldırdı Kaç sözcük yazdı Kaç kez zamanında derse girdi Başlama düzeyi verisi Kendini izleme yöntemi

Dezavantajları; Davranışın süresi değişkense bu kayıt işe yaramaz Birden fazla davranış gözleniyorsa bazı davranışlar kaçırılabilir

Süre kaydı

Davranışın ne kadar sürdüğü 30 dakikalık oyun saatinde toplam kaç dakika amacına uygun oyun oynuyor. Davranışın belirli bir süre yapıldığı durumlarda kullanılır

Bekleme süresi kaydı

Zaman aralığı kaydı

Davranış sayılamayacak kadar sık ortaya çıkıyorsa kullanılır Süre ve sıklığa ilişkin bilgi vermez Devam eden çalışma/etkinlik

Anlık zaman örneklemesi kaydı

Her bir aralığın sonunda davranış ortaya çıkıyor mu? Gözlüğü ne kadar süre taktığı Ne kadar süre ödevini yaptığı Sekreterin ne kadar çalıştığı Kısa süreli devam eden ya da etmesini istediğimiz davranışlarda

Olumlu davranış desteği (ODD) Amaç: problem davranışı azaltmak, yok etmek değil, davranışın amacını anlayarak aynı amaca hizmet edecek yeni davranışlar elde etmektir. Beceri eksiklerini, ortamı ve sistemi düzeltmek hedeflenir.

ODD Planı Hazırlamak Davranış tanımlanır. Tarama Veri toplama Tarama Görüşme, gözlem, kayıt İşlevsel değerlendirme O ve S’de değişiklikler yaparak hipotez oluşturma İşlevsel analiz Tüm bilgileri gözden geçirme ODD hazırlama Hipotezi gözden geçirme Planı değerlendirmek için veri toplama Başarılı sonuçları genelleştirme