Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
YARIN SİZDEYİZ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ZORBALIK.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Ana sınıflarımıza Karagöz-Hacivat Tiyatro Gösterisi düzenlendi.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Aile Atölyeleri Projesi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bir öğretmen neden fazla ödeve ihtiyaç duyar? Derste işlenen konuyu pekiştirmek için Öğrencilerin eksik kalan yönlerini tamamlamak için KENDİ İŞYÜKÜNÜ.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
Sibel KARABULUT Acil Yardım ve Afet Yönetimi
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Aile katılımının artırılması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR BİR ARAŞTIRMA: Okul Aile İşbirliği Standartlarına İlişkin Veli Görüşlerinin İncelenmesi Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR

Velilerin görüşlerine göre veliler kendilerini okula ait hissetmemekte ve okul personeli ailelerin katılımı için yeterince uğraşmamaktadır. Ayrıca okul veli arasında bir iletişim sıkıntısı olduğu görülmektedir.

Ayrıca velilere göre okul, okul dışında çocuklar için ne tür öğrenme fırsatlarının olduğu konusunda yeterince destek verildiğini düşünmemektedir. Bununla birlikte okul personelinin görevleri hakkında ve ailelerin hak ve sorumlulukları hakkında da bilgilerin de yeterli olmadığını düşünmektedir. Okulun önemli bir işlevi olan toplumla işbirliği konusunda ise veliler okulun yeterli olmadığını düşünmektedir

Velilerin etkili iletişim, toplumla işbirliği ve öğrenci başarısını desteklemek boyutunun uygulama düzeyine ilişkin görüşleri cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermektedir. Bu boyutlara ilişkin kadın velilerin görüşleri erkek velilere göre daha olumludur.

ilişkin görüşlerinin daha olumsuz olduğu görülmektedir. Yaş değişkenine göre yapılan analizlerde 44 yaş ve üzeri olan velilerin okul topluluğunca aileleri hoş karşılama boyutunun önem ve öğrenci başarısını desteklemek boyutunun önem ve uygulama düzeyine ilişkin görüşlerinin daha olumsuz olduğu görülmektedir. Aile katılımı çocuğun yaşı ilerledikçe azalmaktadır

Ailenin sahip olduğu çocuk sayısı ve okula giden çocuk sayısı 3 ve üzeri olan velilerin görüşleri diğerlerine göre daha olumsuzdur Çocuk sayısının ve okula giden çocuk sayısının fazla olması özellikle sosyo ekonomik düzeyi düşük ailelerde velilerin okulla işbirliği yapmasını engelleyebilir

İlkokul mezunu olan veliler öğrenci başarısını desteklemeyi daha çok önemsemektedir. Ancak araştırmalarda eğitim düzeyi yükseldikçe ailelerin okula katılımın arttığı ortaya çıkmıştır

Eğitim düzeyi yüksek ailelerin çocuğunun başarısını desteklemeye daha çok önem vermesi beklenirken araştırmada ilkokul mezunu velilerin daha çok önem verdiği ortaya çıkmıştır. Bunun nedeni olarak eğitim düzeyi yüksek velilerin çocuğun okul başarısı için başta kendileri olmak üzere ek kaynaklar sağlaması gösterilebilir. Bu veliler çocuklarının akademik başarısı için gerektiğinde kendileri de destek olabilirler ancak ilkokul mezunu velilerinin bu noktada her şeyi okuldan beklediği söylenebilir. Bu nedenle bu veliler okulun öğrenci başarısını desteklemesini daha çok önemsiyor olabilir.

Velilerin okul aile işbirliği çalışmalarına ilişkin görüşleri incelendiğinde, velilerin öncelikle okul aile birliği seçimlerinden haberi olmadığı ve okul aile birliklerinin eğitime katkısının olmadığını düşündükleri görülmektedir.

Sonuç olarak veliler, okul aile işbirliği ile ilgili standartların önemli olduğunu ancak uygulanmadığını düşünmektedir. Ayrıca veliler okul aile işbirliği adına yapılan etkinliklerden haberdar değildir ve bu işbirliğinin eğitime bir katkı sağlamadığını düşünmektedir. Bu durum velinin katılımını engelleyen bir durum olarak düşünülebilir.