SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARLAMA Amerikan Pazarlama Birliği (American Marketing Associating: AMA) pazarlamayı; "kişisel ve örgütsel amaçları sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yeni Pazarlama Teknikleri
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İŞ ETİĞİ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ETİK ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA.
Eğilim Yüzdeleri Tekniği. İncelenen dönemde işletmenin muhasebe, değerleme ve fiyat politikalarındaki değişiklikler, fiyatlar genel düzeyinin yükselmesi.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde İletişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yrd. Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN

Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önem Kazanması Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların sayısındaki artış- rekabet Tüketicilerin bilinçlenmesi Sağlık hizmetlerinde giderek artan maliyetler Profesyonelleşme

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ‘Sağlık hizmetleri tüketicilerinin ihtiyaçlarının belirlenmesi, sağlık hizmetlerinin bu ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi ve hastaları bu hizmetleri kullanmaya teşvik etmek.’ (Robinson ve Whittington)

Berkowitz sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimini ticari işletmelerde yaşanan pazarlama gelişimine benzerlik gösterdiğini söylemektedir:   Üretim İşletmesi Sağlık İşletmesi Üretim Aşaması Üretim maliyetlerinin düşürülmesi Klinik kalitenin yükseltilmesi Satış Aşaması Satış hacminin arttırılması Yatak doluluk oranının arttırılması Modern Pazarlama Tüketici tatmininin arttırılması Hasta memnuniyetinin arttırılması

Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gittikçe ilgi görmesinin nedenleri: Yükselen maliyetler Yöneticilerin sağlık hizmetlerinden faydalananların ihtiyaçlarına artan miktarda önem vermeleri Sağlık bakım hizmetlerindeki artış İsrafı önlemek Servislerin çoğaltılması Çalışanların profesyonellik niteliği Koruyucu sağlık hizmetlerine ilginin artışı Tüketici tatmininin önemi

PAZARLAMA TALEP İLİŞKİSİ Negatif Talep Talebin Olmaması Gizli Talep Azalan Talep Düzensiz Talep Tam Talep Aşırı Talep

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815