ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Advertisements

Tüm Çocuklar İçin El İşi Çalışmaları
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Bilişsel ve Dil Gelişimi
KARMA METAL İMALATLARINI SANATLA HARMANLIYOR
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
DESEN.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
Küresel ısınma.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
PERSPEKTİF Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ŞEKİLLER.
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Rastgele Nesneler Dersi
AİLE TUTUMLARI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pazarlama İletişimi ve Marka
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Çocuklarda Resmin Gelişim Aşamaları Karalama aşaması (1-2 yaş) Temel formlar aşaması (3-4 yaş) Şema öncesi aşama (4-7 yaş) Şematik aşama (7-9 yaş) Gerçekçilik aşaması (9-12 yaş) Mantık aşaması (13 yaş ve üzeri)

Karalama aşaması (1-2 yaş) Bu aşamada çocuklar karalama yapmaktan çok hoşlanır. Çizgiler gelişigüzeldir.Geniş kol hareketleri ile çizim yaparlar.

Temel formlar aşaması (3-4 yaş) Birtakım şekilleri tekrarlamaya ve sıklıkla bütün bir sayfayı benzer formlar ile doldurmaya başlarlar. Bu dönemde çocuklar araçların kontrolünü sağlamaya başladıkça, temel formlar ve çizgiler üretmeye başlarlar.

Şema öncesi aşama (4-7 yaş) Çocuklar kendi dünyalarındaki nesneleri ve canlıları temsil edecek semboller kullanmaya başlarlar. Genellikle, bu aşamada kullanılan ilk sembol yuvarlak bir kafadan ve çizgi şeklindeki bacaklardan oluşan bir insandır.

Şematik aşama (7-9 yaş) Bu aşamada, çocuklar semboller geliştirmeye devam ederler, ancak kullandıkları semboller daha gelişmiş düzeydedir.

Gerçekçilik aşaması (9-12 yaş) Bu aşamada çocuklar, resimlerinde gerçekçiliğe daha çok önem vermeye başlamakta, resimlerinin gerçekmiş gibi veya bir fotoğraf gibi görünmesini istemekte, boyut, oran, konumlandırma, şekil, renk ve perspektif ile ilgilenmektedir.

Mantık aşaması (13 yaş ve üzeri) Ergenliğin başlangıcına rastlayan bu dönemde çocukların çevrelerindeki olayların farkında oldukları dikkati çekmektedir. Çocuk ya da ergen bu dönemde yakın çevresinde gördüğü objelerin orantılarını, boyutlarını, derinliklerini çizgilerine yansıtmaya çalışmaktadır