GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Dosya Yönetimi Dosya, Klasör ve Sürücüler HÜSEYİN ALİOSMANOĞLU.
İNTERNETİN TEMELLERİ İnternet Kavramı İnternet Tarayıcı İnternet Adresi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
ROBOTS.TXT NEDIR? PAGERANK NEDIR, NASıL ÇALıŞıR PR değerinin sitelere etkisi 4. hafta.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Arama Motorları Şifreleme Teknikleri Mustafa TEZCAN Ocak, 2016.
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
YÖNLENDİRME. Yönlendirme ● Statik ● Dinamik ● Kaynakta yönlendirme ● Hop by hop yönlendirme.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
İNTERNET'TE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
E- İş.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
BİR KİTLE İLETİŞİM ARACI OLARAK YOUTUBE
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İNTERNET TEKNOLOJİLERİ
Metinlerin Sınıflandırması
Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
XPEECH S Serisi CDR Kayıtları
Bu sorunlar neden çözülmeli?
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İstanbul Vinç Kiralama Hizmetleri
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
İnternet Tarayıcı Programlar
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
Buluş nedir?.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İK MAKALESİ.
Dosya, Klasör ve Sürücüler
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
Abdülkadir KOÇER, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
seyahat zeyno zeyno seyahat
EBSCOadmin Genel Bakış
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AĞ TEMELLERİ (TCP/IP SUNUMU)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Sunum transkripti:

GOOGLE TRENDS Fatih Akdaş 12-B ATL 51 Ders: Veri Tabanı

GOOGLE TRENDS NEDİR? Google Trends aslında son dönemlerde Google tarafından Webmasterlara sunulan en güzel çalışmalardan birisi olarak ele alınabilir. Aslında birçok webmaster tarafından ya bilinmeyen ya da bilinse bile ne kadar önemli bir araç olduğu anlaşılamayan servislerden birisidir. Google Trends, kullanıcıları tarafından kendisine sorgulanan anahtar kelimelerin ne sıklıkta arandığını gösteren bir sistemdir. Örneğin SEO aramasının hangi coğrafyalarda hangi zamanlarda ne kadar arandığını Google Trends aracılığıyla öğrenebilirsiniz.

GOOGLE TRENDS’İN YARARI Örneğin;hayvancılık sektörü üzerine bir web sayfası açmayı düşünüyorsunuz.Siteye zaman ayıracak ve belli bir miktarda para yatıracaksınız. Ancak sektörün internet âlemindeki durumunu bilmiyorsunuz. Yani web sitesini açarak günlük 50 – 100 kişiye bağımlı kalmak yerine web sayfasını açmamayı düşünüyorsunuz.İşte bu noktada Google Trends devreye giriyor.Giriyorsunuz Google tarafından verilen bu hizmete. Anahtar kelime olarak düşündüğünüz kelimeleri bir bir yazıyorsunuz ve sonuca bakarak kaç kişilik bir hedef kitle için web sayfası açacağınız konusunda bir bilgi sahibi oluyorsunuz. İşte bu noktada Google Trends sizi belki de harcayacağınız emekten ve zamandan etmemiş oluyor.

ÖRNEK Sözler kelimesi üzerine yeni bir site açtım ve anahtar kelime seçimlerinde nasıl bir yol izleyeceğimi bilmiyorum. Google Trends‘e giriyorum. Web sitem örnekte de sözler üzerine olduğu için doğal olarak arama çubuğuna sözler yazıyorum.

Ve bu işlemden sonra bana ilk olarak; Zaman içerisinde gösterilen ilgiyi sunan bir grafik çıkıyor; Bu grafikle sözler kelimesinin yıllara göre aranma istatistiklerini görüyorum. İstenildiği taktirde bu süre uzaltılıp kısaltılabiliyor. Hatta tahmin sekmesine tıklarsanız. 6 aylık olası tahminide görebilirsiniz. 

Bir alt sekmede ise Bölgesel ilgi grafiğimiz var; Buradan da ülkelere göre olan ilgiyi görebiliyoruz. Fakat bizim için en önemli olan grafik şu ilgili aramalar;

İşte olay burada başlıyor İşte olay burada başlıyor. Bu güne kadar en çok aranan güzel sözler, anlamlı sözler ve komik sözler.Bu 3 anahtar kelimeyi de kullanabiliriz. Çünkü popüler ve rakiplerime giden trafiğin büyük bölümü, arama motorlarından bu anahtar kelimeler ile gidiyor.  Hatta google bunu daha da geliştirip size şöyle bir olanak daha sunuyor. Güzel sözleri kendinize anahtar kelime olarak belirleyip, güzel sözler sekmesine tıkladığınızda; Güzel sözler ile alakalı diğer anahtar kelimelerimize ulaşabiliyoruz.  Yani anahtar kelimlerimize, alt anahtar kelimeler bulabiliyoruz. Bu bir döngü ve google bu döngüye izin verdiği sürece bir çok alt kelime bulabilirsiniz. Hangisi işinize gelirse, hangisinde başarıya ulaşabileceğinize inanırsanız, onu seçmekte özgürsünüz.

Yalnız bu kelimelerde, rekabet fazla olacağından hemen yanındaki grafikte ise google bize başka bir grafik sunuyor; Bu grafikte ise aramalarda yükselen kelimeleri görebiliyoruz ki bence anahtar kelimeleri buradan seçmek, yeni açılan bir websitesi için daha mantıklı.

ÖZETLE; Google Trends üzerinden kullanıcı girdiği herhangi bir kelimenin coğrafyalara ve tarihlere bağlı olarak kaç kez arandığının istatistiğini görebilmektedirler. Bu sayede daha optimize web sayfaları ve daha optimize Google reklamları oluşturulabilmektedir.

Sunumu izlediğiniz için teşekkür ederim