Öğretimin Planlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Özel Öğretim Yöntemleri
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Eğitimde Program Geliştirme
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Öğretİmİn PlanlarI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
EĞİTİM , Öğretimde planlama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Yapılandırmacı Öğrenme
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretimin Planlanması ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Öğretimin Planlanması Doç. Dr. Berna ASLAN

Ders Planı Halkası (Erginer,2016)

Ders Öncesi Hazırlık Dersi Planlama ve Uygulama Ders Sonrası Etkinlikler 1- Amaçlar 2- İçerik 3- Giriş Davranışları 4- Öğrenci Etkinlikleri 1- Ünite 2- Amaçlar (taksonomisi, düzeyi vb.) 3-İçerik 4- İzlenecek yol 5- Değerlendirme süreci 6- Temel ve yardımcı kaynaklar Dersin değerlendirilmesi ve gözden geçirme

Plan, belirli amaçlara ulaşmak için hangi öğretim etkinliklerinin seçileceğini, bu etkinliklerin nasıl uygulanacağını ve başarının nasıl değerlendirileceğini önceden tasarlayıp kağıt üzerinde saptamaktır.

İyi bir planda; Öğrencilerin neler kazanacağını belirten kazanımlar, Kazanımlarla ilişkili içerik, Kazanımlara nasıl ulaşılacağını gösteren öğretim etkinlikleri, Kazanımlara ne derece ulaşıldığını gösteren değerlendirme etkinlikleri yer alır.

Her tür plandan önce şu sorulara yanıt aranmalıdır: Öğrencilere neler kazandırılacak? Nasıl kazandırılacak? Öğretilecek sorular nasıl sıralanacak? Ne kadar sürede kazandırılacak? Öğretim nerede yapılacak? Öğretimin başarılı olduğu nasıl anlaşılacak?

Plan Öğretim süreçlerini etkileyen farklı değişkenler konusunda karar vermeyi kolaylaştırır Öğretmene yön verir ve güven duygusu yaratır.

Öğretim bir karar verme sürecidir. Ders notu hazırlamak plan yapmak değildir. Bazı deneyimli öğreticiler plan yapmadıklarını, planlarının kafalarında yazılı olduğunu söylemektedirler. Çalışmalarını planla, planlarını uygulamak için çalış…

Planlama Süreci 1. NE? 2. NE İLE? 3. NASIL? 4. NE KADAR? Amaçlar İçerik Yöntem Değerlendirme Öğretimin planlanması sürecinde yukarıda belirtilen bu dört öğenin birbiriyle tutarlı olması etkili planlamanın ön koşuludur.

Ders Planı Ögeleri Dersi uygulama öncesi hazırlık çalışmaları Davranışsal Amaçlar / Kazanımlar İçerik Materyaller Öğretimsel strateji/ yaklaşım Öğretim etkinlikleri (Dersin işlenişi /Eğitim durumları) Sınama (Ders içinde) Dersin değerlendirilmesi (Dersten sonra)

Plan türleri Yıllık plan Günlük plan

Günlük Plan Ders Planı Gezi-Gözlem Planı Deney Planı

Yıllık Plan Öğretilecek temel konuları ve her konu için kullanılacak ortalama süreyi içeren ana taslaktır. Genel anlamıyla öğrencilere bir yılda kazandıracağımız davranışlarla içerik boyutunun bir matris üzerinde gösterilmesidir.

Günlük ders planında Ders sonunda öğrencilerin sahip olması beklenen davranışlar açıkça belirtilmelidir Hazırlanan plan öğrenci seviyesine uygun olmalı, onların ilgi ve ihtiyaçlarına cevap vermelidir Derste kullanılacak öğretim yöntemi ya da yapılacak etkinlikler açıkça belirtilmelidir Öğretmen ve öğrencilerin başvuracağı kaynaklar ve yararlanılacak araç gerekler belirtilmelidir

Ortaya çıkabilecek olası aksaklıklar hesaba katılmalıdır Öğrencilerin derse ve konuya ilgilerini artırmalarını sağlayacak zengin öğrenme yaşantılarına yer vermelidir Ders planı bir önceki derse ve konuya dayalı olarak geliştirilmiş olmalı ayrıca gelecek ders ve konu ile bağ kurulmasına olanak sağlamalıdır

Ders Planı Hazırlama Aşamaları Kazanımların saptanması İçeriğin belirlenmesi Öğrenme etkinliklerinin planlanması Öğrenme materyallerinin seçimi Değerlendirme etkinliklerinin belirlenmesi

Planlamayı etkileyen faktörler Öğretim etkinlikleri ile ilişkili faktörler Öğretmenin kişilik özellikleri Burden& Byrd, 1999

Öğretim etkinlikleri ile ilişkili faktörler İçerik Materyaller Öğretim stratejileri Öğretmen davranışları Dersin yapısı Öğrenme ortamı Öğrenciler Dersin süresi Dersin yapıldığı mekan

Öğretim Etkinliklerinde Planlı Çalışmanın Yararları Öğretmenin neyi, niçin nasıl okutacağını düşünmesini sağlayarak verimi artırır. Zamanı etkili bir şekilde kullanabilmeye yardımcı olur. Konuların ne kadar süre içinde işleneceğini ve programın zaman süresi içinde tamamlanmasını sağlar. Planlı çalışmayı sağlar Hedeflere en uygun yöntem, araç ve gerecin seçilmesini ve derse hazırlıklı gidilmesini sağlar

Eğitim-öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesinin sağlam ve güvenilir olmasını sağlar. Eğitsel faaliyetleri tesadüfilikten kurtarır. Öğretmen ve öğrencilere düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. Değerlendirmenin sağlam ve güvenilir olması sağlanır.

Planlama yaparken dikkat edilmesi gerekenler; Planlama yaparken en üst düzeyde Milli eğitimin genel amaçları ile tutarlılık sağlanmalıdır. Öğrencinin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, okulun olanakları, çevrenin özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Planlama yapılırken öğrenciyi sürece aktif olarak katacak etkinliklere yer verilmeli, ders süresi içinde öğrencinin öğrenmeden zevk alması sağlanmalı, sıkılması önlenmelidir. Yapılan plan var olan gerçeklere (öğrenci, çevre, okulun imkanları v.b) göre hazırlanmalı, uygulanabilir olmalıdır.

ÖĞRETİM PLANI; HANGİ ALANLA İLGİLİ HAZIRLANIYORSA O ALANIN AMAÇLARINI GERÇEKLEŞTİRMEYE DÖNÜK OLMALIDIR Öğretim planları hazırlanırken ilgili kademe veya öğretim basamağı ile ilgili hazırlanmış olan öğretim programı dikkate alınır. Çağdaş eğitimin gereklerine uygun olarak öğrenci merkezli, bireyselleştirilmiş öğretim, tam öğrenme, aktif öğrenme-öğretme ve disiplinler arası çalışmaları esas alan uygulanabilir etkinliklere dayalı olmalıdır. Öğrenme-öğretme süreci, etkin hale getirilerek eğitimdeki yeni gelişmeler, çevre özellikleri, öğrencilerin bireysel gelişim özellikleri ile okul-çevre ilişkileri göz önüne alınmalıdır.

Planlama yaparken dikkat edilmesi gerekenler; Plan, standart değil, gerektiğinde konu, süre ve uygulamada değişiklikler yapılabilecek esneklikte olmalıdır. Plan yaparken; konuların işlenişinde kullanılacak öğrenme-öğretme yaklaşımları, araç gereç, kaynaklar, öğrenci etkinlikleri, gezi gözlem ve deneyler göz önünde bulundurulmalıdır. Plan; öğretimin niteliğine ve seviyesine, konuya, öğretim dalına ve amacına uygun olmalıdır.