ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

12.Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu
Altı Şapka Düşünme Tekniği
FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Düzenleyen:Engin KARAMAN YAĞCILAR İLKÖĞRETİM OKULU BALIKESİR
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
Yeni Öğretim Programları ve Öğretim Yaklaşımları
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ŞAPKA ALTI.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Öğretim Teknikleri - II
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYELLERİM ÇİZGİDE SAKLI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİKLERİ VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ.
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ARGÜMANTASYON.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ Altı Şapkalı Düşünme Tekniği’ni paralel düşünmenin önderlerinden Edward De Bono geliştirmiştir.

De Bono tekniğini “Bu yöntemle düşüncelerinizi bir orkestra şefi gibi yönetebilecek, sonu gelmeyen tartışmalarda kaybolmak yerine, yaratıcı ve yapıcı sonuçlar elde edebileceksiniz. “ sözleriyle tanıtır.

Altı şapkalı düşünme tekniği, bir problemi çözmek için düşünce ve önerilerin belirli bir düzen içinde sunulması ve sistematikleştirilmesi için kullanılan bir yöntemdir. Şapkalar düşüncelerin ayrıştırılması için kullanılan sembollerdir. Katılımcılara konu verildikten sonra, konuya aynı şapkaları giyerek yaklaşmaları istenir.

BEYAZ ŞAPKA Tarafsız şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili net bilgiler, sayılar, araştırmalar, ölçümler, kanıtlanmış veriler ortaya konur. Bu aşamada şu soruların cevapları aranmalıdır. Hangi bilgilere sahibiz? Hangi bilgiler eksik? İhtiyacımız olan bilgiyi nasıl elde ederiz?

KIRMIZI ŞAPKA Duygusal şapkadır. Kişisel duygular bu şapkada hesaba katılır. Görüşülen konu ile ilgili kişilere, hiçbir dayanağı olmadan hislerini söyleme şansı verilir. Bu olay hakkında ne hissediyorum? Bu öneri hakkında önsezilerim ne?

SİYAH ŞAPKA Kötümser, tedbir şapkasıdır. Konun riskleri, gelecekte doğurabileceği problemler, eleştiriler ortaya çıkarılır. Bu önerilerin bize zararı neler olabilir?

SARI ŞAPKA İyimser şapkadır. İşin avantajları ortaya konulur. Getirileri göz önüne alınır. Bu olayın bize sağlayacağı yararlar neler olabilir?

YEŞİL ŞAPKA Yenilikçi şapkadır. Konuyla ilgili alternatifler ve yeni yaklaşımlar araştırılır . Bu konudaki değişik önerilerimiz neler olabilir? 

MAVİ ŞAPKA Kontrol şapkasıdır. Düşünce sistematize edilir. Toplantının sonuçları ortaya çıkarılır ve özetlenir. Ne oldu? (geçmişteki durumumuz - neydik?) Ne oluyor? (şimdiki durumumuz – ne olduk?) Sonra neler olmalı? (gelecekteki istenen durumumuz – ne olacağız?) Ne olmuyor? (istenen geleceğe ulaşmak için yapılması gerekenler)

TEKNİĞİN ANA FİKRİ Düşünmenin en büyük düşmanı karmaşıklıktır,zira karmaşıklık karışıklığa yol açar. Berrak ve sade olduğunda düşünme daha zevkli ve daha etkili bir hale gelir.

TEKNİĞİN GETİRDİĞİ YENİLİKLER Düşünen takımların, düşünce sistemlerini altı değişik renkteki şapka altında toplayarak, takım düşünmesini daha olumlu bir şekilde oluşturulması ve yönlendirilmesi.

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİNİN AMAÇLARI İlk amacı düşünürün her seferinde sadece bir şeyle uğraşmasını sağlayarak düşünme faaliyetini sadeleştirmektir.Altı şapkalı düşünme tekniği ile düşünür duyguların, mantığın,bilginin,umut ve yaratıcılığın hepsine aynı anda dikkat etmek yerine onlarla ayrı ayrı ilgilenebilme olanağı sağlar.

İkinci amacı gerekli düşünme biçimlerine istenildiği anda geçiş yapmayı Altı şapkalı kavram, ancak insanlar arasında bir tür ortak dil haline geldiğinde verimli olacaktır.