Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer Romeo ve Juliet Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Ünite Özeti Öğrenciler Romeo ve Juliet’i okur ve günümüz modern hayatıyla karşılaştırırlar. Oyunda, günümüzde de sorun olmaya devam eden bir konu bulurlar ve bu sorunlu konuya birlikte bir çözüm bulmaya çalışırlar. Geliştirdikleri çözümle ilgili bir yayın ya da sunum hazırlayarak izleyicilerle paylaşırlar.
ÖTPS’ler Temel Soru: Kader diye bir şey var mıdır? Ünite Sorusu: Neden Romeo ve Juliet bir klasiktir? İçerik Soruları: Dünya Tiyatrosu nedir? Romeo ve Juliet’teki karakterler kimlerdir?
Ünite Vizyonu Bu üniteyi geliştirerek Klasik edebiyatı öğrencilerimin yaşamlarıyla bağdaştırmak için yeni yöntemler denemek Öğrencilerimin içinde bulundukları sosyal topluluğa daha fazla katkıda bulunmalarını sağlayacak yeni yollar bulmak istiyorum. Bu ünite boyunca, öğrencilerimin Klasik edebiyatı yaşamlarıyla nasıl ilintilendirebileceklerini öğrenmelerini Farklı kitlelerle iletişim kurabilmek için teknolojiyi kullanmalarını
Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, Oyunu gerçek yaşamla ilişkilendirirler Akranları ve toplumun üyeleriyle işbirliği yaparlar Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler Öğrendiklerini gerçek bir izleyici grubuyla paylaşırlar
21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir: Farklı yer ve zamanlarda geçen temaları bulmak amacıyla oyunu analiz ederken Temel Soruları ve Ünite Sorularını kullanma Fikirlerini toplumda bir izleyici kitleyle paylaşma Kendi bireysel okuma, yazma, araştırma ve düşünme stratejilerini değerlendirme ve gerektiğinde bunları uyarlayarak değiştirme Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖTPS’leri kullanarak Öğrencilerin bir “klasik” ürünün tanımı hakkında düşüncelerini Karakterler ve hikaye hakkında bildiklerini öğrenin. 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Klasik ve modern edebiyatın ortak noktalarını belirleyebilme becerisi
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçlarla kullanabilirim: Oyunun öğrencilerin yanlış ön bilgilere sahip olduğu bölümlerine odaklanma Sorularının yanıtlarını bulabilecekleri etkinlikler düzenleme Öğrenciler bu bilgileri şu amaçlarla kullanabilir: Sorularını, geçmiş ünitelerdeki sorularla karşılaştırma Bu edebiyat türüne yönelik olarak okuma biçimlerini nasıl uyarlayabileceklerine ilişkin hedefler belirleme
Geribildirim İhtiyacı Öğrencilerin açımlama ve özete ihtiyaç duymadan oyunu anlamalarına yardımcı olabilecek yöntemlere gereksinim Öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini ölçebilmek için yardıma gereksinim