Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mal ve Faktör Piyasaları
Advertisements

Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
REKLAMCILIK Hafta 5.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
ERK İSG&İK – –
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar
Stratejik Düşünme ve Strateji Geliştirme
6. HASTANE ORGANİZASYONU.
12. Stratejik yönetim.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
RİSK ANALİZİ VE YER SEÇİMİ
PULMONER REHABİLİTASYON ve EVDE BAKIM MERKEZİ
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TEHLİKE, ZARAR GÖREBİLİRLİK, RİSK VE AFET İLİŞKİSİ
Madde Bağımlılığı Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK Rakip Analizi Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanı Rakip Analizi Süreci Hizmet alanı rakip analizi piyasanın anlaşılması ve rakiplerin belirlenerek değerlendirilmesi sürecidir. Süreci şekilde görüldüğü biçimde özetleyebiliriz. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanı Rakip Analizi Hizmet kategorilerinin tanımlanması Hizmet alanının tanımlanması Hizmet alanı profilinin çıkarılması Hizmet alanı yapı analizinin gerçekleştirilmesi Rakip analizinin yapılması Stratejik grupların haritalandırılması Analiz sonuçlarının sentezi Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Kategorilerinin Tanımlanması Rakip analizinin ilk aşamasıdır. Pek çok sağlık hizmeti örgütünün birden çok hizmet kategorisi veya ürünü vardır. Her bir farklı coğrafi ve demografik hizmet alanlarında faaliyet göstermektedir. Yeni bir piyasaya girme kararı alan bir hastane zinciri için hizmet kategorisi akıt hastane bakımı olarak tanımlanabilir. Ama bir rehabilitasyon hastanesi için hizmet kategorisi fizik tedavi ya da ortopedik cerrahi şeklinde tanımlanacaktır. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanının Sınırlarının Belirlenmesi Hizmet alanının tanımlanmasında coğrafi sınırların anlaşılması önemlidir fakat sunulan hizmetlerin çeşitliliği bunu oldukça zorlaştırmaktadır. Akut sağlık hizmeti sunan bir hastanede, kardiyak hizmetler için hizmet alanı tüm il ya da bölge olabilirken, acil servis için civardaki birkaç semt ile sınırlı kalabilecektir. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanı Profili Hizmet alanının coğrafi sınırları tanımlandıktan sonra, hizmet alanının genel profili çıkarılmalıdır. Olası bilgi kaynakları şunlardır: Bir hizmet alanının çerçevesinin çizilmesi ve anlaşılabilmesi için gereken hem sayısal hem de sayısal olmayan veriler, Topluma dayalı sağlık statüsü verileri, ve Sağlık hizmetlerinin kullanımı ile ilgili veriler. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanının Yapısal Analizi Porter tarafından geliştirilen “Beş Güç Çerçevesi” pek çok endüstride hizmet alanının yapısal analizinde kullanılmaktadır. Porter’a göre endüstride rekabetin yoğunluk derecesi, örgütün bulunduğu çevreye dair en kritik faktördür. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Alanının Yapısal Analizi Porter’a göre yoğunluk şu beş gücün fonksiyonudur: Piyasadaki yeni girişimciler, Mevcut rakipler arasındaki rekabetin seviyesi, İkame ürün ve hizmetlerin yarattığı tehditler, Alıcıların pazarlık gücü, ve Satıcıların pazarlık gücü. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Hizmet Kategorisinde Kritik Başarı Faktörlerinin Analizi Kritik başarı faktörleri, bir hizmet alanı içerisindeki belirli bir hizmet kategorisinde örgütün başarılı olabilmek için üst düzeyde performans göstermesi gerektiği belirli sayıdaki faktördür. Kritik başarı faktörleri analizinin altında yatan mantık şudur: bir örgütün iyi performans göstermesi gereken belirli sayıda alan vardır ve bunların, çevrenin dikkatli biçimde analiz edilmesi yoluyla tespit edilmesi mümkündür. Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK