PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kitaplar ve kaynaklar. Kaynaklar Küresel Arena’da Girişimci ve Girişimcilik Küresel Arena’da Girişimci ve Girişimcilik Prof.Dr.Mehmet Emin Gürol Gazi.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Mobil Pazarlama Karması
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Bölüm IX Sağlık İşletmelerinde Pazarlama
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde İletişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Pazarlama müşterilerin gereksinimlerini ve beklentilerini anlama ve bu çerçevede hizmetlerin nasıl tasarlanıp sunulabileceğini planlama işlemidir. Pazarlamanın.
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI

Pazarlama karması kavramı ilk olarak Journal of Advertising Research dergisinde Neil Borden tarafından yayınlanmış olan ‘ The Concept of Marketing Mix’ adlı makalede kullanılmıştır.

Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma olarak bilinen pazarlama karması Neil Borden tarafından 12 bileşenden oluşan bir karma olarak tanıtılmıştır. (ürün planlama, ücretlendirme, markalandırma, dağıtım kanalı, kişisel satış, reklam, tanıtımlar, paketleme, gösteri, hizmet verme, insan gücü ve analiz)

Tarihçe Pazarlama Karması kavramının bir pazarlama modeli olarak kavramsallaştırılması McCarthy tarafından yapılmıştır. 1960’lı yıllarda McCarthy bu bileşenleri sadeleştirerek bilinen dörtlü karmayı oluşturmuştur.

PAZARLAMA KARMASI 4P’ye ek olarak 3P devreye girmiş ve hizmet alanında pazarlama 7P ile ifade edilmiştir. Ürün (Product) Fiyat( Price) Dağıtım (Place) Tutundurma (Promotion) İnsan (People) Fiziksel Ortam (Physical Facilities) Süreç Yönetimi(Process Management)

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815