DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
ERGENLİK DÖNEMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Gelişimi Etkileyen Faktörler
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUN ve OYUNCAK.
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
İLETİŞİM.
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Görsel Zeka TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
EMPATİK İLETİŞİM 1.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
YAŞLARA GÖRE, PSİKO-SOSYAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Etkileşime dayalı teknikler - I
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ

DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ

Çocukların erken dönemden itibaren, drama etkinliklerinin içine alınmaları önemlidir.

Dramanın çocuğun gelişimini bütüncül olarak destekleme özelliği bulunmaktadır. Çocuk bir duyguyu ya da bir olayı rol oynama veya doğaçlama gibi teknikler kullanarak sergilerken bütün gelişim alanları olumlu yönde etkilenir.

Erken çocukluk döneminde olan çocuklar drama yoluyla akranları ile işbirliği yaparak paylaşmayı,sorumluluk almayı,sırasını beklemeyi öğrenir.

Drama etkinlikleri sırasında çocuklar duygularını ifade edebilme şansı bulurlar. Stresten kurtulur ve duygusal yönden desteklenirler.

Çocukların doğuştan getirdikleri bir güç olan hayal gücü drama oyunları ile harekete geçer ve desteklenir.

Çocuklar dramada, işbirliği içinde rollerini oynarken hem arkadaşlarını anlamaya çalışır, hem de işbirliğinin ne gibi sonuçlar ve ürünler ortaya çıkardığını öğrenerek kendilerini geliştirirler.

Dramada çocuklar bir grup önünde düşüncelerini korkusuzca ve özgürce ifade edebilirler

Drama esnasında başkalarının duygu ve düşüncelerine daha duyarlı olmayı öğrenirler. Bunların sonucunda, canlandırdıkları rollerin benzeri ile sosyal hayatlarında karşılaştıklarında daha duyarlı ve daha tutarlı bir tutum sergilerler.

YARARKANILAN KAYNAKLAR Fazlıoğlu, Y. (2011). Dramanın Çocuk Gelişimine Etkisi. İlköğretimde Drama. Edt.:Aysel KÖKSAL AKYOL.S: 20-29. İstanbul: Kriter Yayınları