Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DESTİNASYON PAZARLAMASI
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd.
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
SAĞLIK.
ÇOCUK İHMALİ.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORBALIK.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANA BABA VE ERGENLİK.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ŞİDDET.
Klinik psikiyatri uygulamasında koruyucu yaklaşımlar
KRONİK HASTALIKLARDA GÜÇLÜKLER VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Ergenlik Döneminde Dayanıklılık, Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler: Ekolojik Bir Değerlendirme

Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi Psikoloji ve eğitim bilimleri Bireyin davranışını anlama. Stresli ve zorlu yaşam koşullarında uyum sağlama kapasitesini ve işlevselliğini sürdürmede risk faktörleri ve koruyucu faktörler arasındaki denge

Risk faktörü: Bir sorun durumuna etki eden güçler Koruyucu faktör: Riske karşı koruma sağlayan içsel ve dışsal kaynaklar. Direnç/Dayanıklılık: Olumsuz bir yaşam olayına maruz kalınmasına karşın belirli bir yaş ve kültür için uygun sayılan gelişimsel görevlerin yerine getirilebilmesi, gelişme geriliği, öğrenme bozukluğu ya da davranış sorunlarının olmaması. Risk f. – Koruyucu f.- Direnç arasındaki ilişki

Risk Faktörleri- Koruyucu Faktörler Mikro düzey Bireysel faktörler Atılganlık Sağlıklı olma Zeka düzeyi Olumlu benlik algısı-benlik saygısı Ailesel faktörler Ev içinde güvende olma Ev içi stabilite Ebeveyn kontrolü Bağlanma Ebeveynin okulla ilişkisi Aile içi şiddet Kalabalık aile Tek ebeveynli aile

Risk Faktörleri- Koruyucu Faktörler Mezzo düzey Mahalle Ekonomik dezavantaj- sosyal dezavantaj Madde kullanımı Suç davranışı Yetişkin izlemi- sosyal kontrol Sosyal destek ağları Tinsellik/Dini inanç Okul çevresi

Risk Faktörleri- Koruyucu Faktörler Makro Düzey Gelir ve istihdam Yoksulluk Sosyal politikalar ve adil bir gelir dağılımı Ayrımcılık Cinsel, etnik,dini ayrımcılık Ayrımcılık karşıtı yasaların varlığı Toplumsal ayrışma-dışlanma

Risk faktörleri ve koruyucu faktörler arasındaki mekanizma Telafi edici model Etkileşim modeli

Direnç çerçevesinin sosyal hizmette kullanımı Mikro-mezzo-makro düzeyde risk faktörleri ve koruyucu faktörleri belirleme Mikro düzeyde: Ergen ve ailesinin risklerini azaltma, güçlü yönlerini geliştirme Hizmetlere erişimlerini artırma Hizmet ve programların ulaşılabilirliğini artırma Mezzo düzeyde: Ailenin durumunda değişiklik Sosyal çevreyi değiştirme Sosyal çevredeki eşitsizlikleri ele alma Makro düzeyde: Bireylerin kendilerini savunma becerilerini geliştirme Toplulukların sosyal ekonomik eşitsizliklerini ele alma Ayrımcılık içermeyen, kapsayıcı sosyal politikalar geliştirme