2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
MODÜL 4 Organizasyon.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
PROJE KAVRAMI Artık iş sonuçlarımızın başarısı, yürüttüğümüz projelerin başarısı ile gerçekleşiyor… y.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
PROJENİN PLANLANMASI 1.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Proje Fişi Hazırlama Eğitimi
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
PMBOK 4. VERSİYON İLE 5. VERSİYON ARASINDAKİ FARKLAR
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Toplam Kalite Yönetimi
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
3- Projenin Başlatılması
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Proje Risk Yönetimi – 2 (Niceliksel ANALİZ)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PROJE YÖNETİMİ.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
PROJE YÖNETİMİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL

10 Temel Bilgi Alanı (PMI yaklaşımı) Proje Entegrasyon Yönetimi Proje Kapsam Yönetimi Proje Zaman Yönetimi Proje Maliyet Yönetimi Proje Kalite Yönetimi Proje İnsan Kaynakları Yönetimi Proje İletişim Yönetimi Proje Risk Yönetimi Proje Tedarik Yönetimi Proje Paydaş Yönetimi

Proje Entegrasyon Yönetimi Çok sayıda faaliyet ve sürecin bir arada yürütülebilmesi için proje yönetimi parçalarının tanımlanması, birleştirilmesi ve koordine edilmesidir. Alt süreçler: Proje Başlatma Belgesinin Oluşturulması Proje Yönetim Planının Oluşturulması Proje Yürütülmesinin Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrol Edilmesi Bütünleşik Değişim Kontrolünün Gerçekleştirilmesi Projenin veya Proje Aşamasının Kapatılması

Proje Başlatma Belgesinin Oluşturulması Proje başlatma belgesi projenin resmi olarak onaylandığını gösteren belgedir. Bu belge projeyi faaliyete geçirir. Proje için ihtiyaç duyulacak kaynakların kullanımı konusunda proje yöneticisine yetki veren bir belgedir. (proje beratı)

Proje Yönetim Planının Oluşturulması Proje yönetim planı, proje içinde yer alan faaliyetlerin nasıl yürütüleceğini, nasıl izlenip kontrol edileceğini ve nasıl bitirileceğini tanımlayan belgedir. Proje Yönetim Planı içinde nelerin nasıl yapılacağı, yapılacak eylemlerin ne zaman başlayacağı, bu eylemleri kimin gerçekleştireceği, hangi ekipman ve araçlara ihtiyaç duyulacağı ve projede nelerin yapılmayacağı sorularının cevapları yer alır.

Proje Kapsam Yönetimi Proje kapsam yönetimi iki ana bölümden oluşur: Proje kapsamı (yapılacak işler ve işin nasıl yapılacağı) Ürün kapsamı (projede nelerin elde edileceği) Alt süreçler: Kapsamın planlanması Kapsamın tanımlanması İş Kırılım Yapısının (İKY’ nin) oluşturulması Kapsamın doğrulanması ve kontrolü

İş Kırılım Yapısının (İKY’ nin) oluşturulması Bu alt süreçte proje iş çıktıları daha küçük ve daha yönetilebilir bileşenlere bölünür. Planlanan çalışmaların bölündüğü bu alt gruplar «iş paketi» adını alır.

Proje Zaman Yönetimi Projelerde başarının bir ölçütü de projelerin planlanan ve onaylanan süre içinde tamamlanmasıdır. Bu nedenle projelerde zaman yönetiminin önemi çok büyüktür. Alt süreçleri: Faaliyetlerin tanımlanması Faaliyetlerin sıralanması Faaliyet kaynaklarının tahmin edilmesi Faaliyet sürelerinin tahmin edilmesi Zaman çizelgesinin geliştirilmesi Zaman çizelgesinin kontrolü

Faaliyetlerin tanımlanması Proje zaman yönetiminde öncelikle projedeki tüm faaliyetlerin tanımlanması gerekir. İKY içindeki iş paketleri faaliyet denilen alt eylem gruplarından oluşur. «Faaliyet» projede en kısa zaman ve en az kaynak kullanan etkinliktir. Faaliyetlerin tanımlanması proje çalışmalarının süresini tahmin etmek, programlamak, yürütmek, izlemek ve kontrol etmek için bir temel sağlar.

Faaliyetlerin sıralanması Proje içinde yer alan faaliyetler çoğu zaman birbiriyle ilişkilidir. Süreçlerde olduğu gibi bir faaliyetin çıktısı diğer bir faaliyetin girdisi olabilir. Bu nedenle başarılı bir zaman yönetimi için faaliyetlerin tanımlanması kadar düzgün sıralanması (hangi faaliyetin sonucu hangisinin girdisi) da önemlidir.

Faaliyet kaynaklarının tahmin edilmesi Bu süreçte her bir faaliyeti gerçekleştirmek için gereken insan gücü, malzeme, teçhizat veya araç gereçlerin türü ve miktarı tahmin edilir.

Faaliyet sürelerinin tahmin edilmesi Bu süreçte projede gerçekleştirilecek faaliyetlerin süreleri tahmin edilir. Faaliyet sürelerinin tahmini tüm proje süresini etkileyeceğinden mümkün olduğunca gerçeğe yakın tahmin yapılması çok önemlidir.

Zaman çizelgesinin geliştirilmesi Bu süreç, proje takvimini oluşturmak için faaliyetlerin sıralaması, faaliyet süreleri, kaynak ihtiyaçları ve zaman kısıtlarının bir arada değerlendirildiği mihenk aşamasıdır. En yaygın kullanılan yöntemler: Gantt şeması PERT/CPM teknikleri

Zaman çizelgesinin kontrolü İlk olarak planlananla gerçekleştirilen arasında (varsa) farklılıklar belirlenir. Daha sonra bu farkların nereden kaynaklandığı ve nasıl kontrol edileceği belirlenir. Buna göre zaman çizelgesinde değişimler belirlenir ve nasıl yönetileceğine karar verilir.

PROJE MALİYET YÖNETİMİ Proje maliyet yönetimi, yapılacak tüm harcamaların proje aşamasında önceden tahmin edilmesini, bütçelenmesini ve proje sürecinde projenin maliyet kontrolünü içermektedir. Alt süreçleri: Maliyet tahmini (kullanılacak kaynakların yaklaşık maliyetlerinin tahmini) Maliyet Bütçelemesi (projedeki harcalamaların zamana göre nasıl yapılacağı) Maliyet kontrolü (projedeki mali gelişmelerin izlenmesi ve paralel olarak proje bütçesinin güncellenmesi)

Proje Kalite Yönetimi Projede kalite, projenin yapılış süreci ve süreç sonrası elde edilecek çıktının (ürün, sonuç veya hizmet) kalitesi olarak algılanır. Projede kalite yönetimi kalite hedeflerini, sorumluluklarını ve kalite politikalarını içeren bir bütündür. Alt süreçler: Kalitenin planlanması Kalite güvence uygulamasının yapılması Kalite kontrolünün uygulanması

Kalitenin planlanması Başarılı bir kalite planlaması için öncelikle proje hedeflerinin açık ve net biçimde ortaya konmuş olması gerekmektedir. Proje sonucunda elde edilecek çıktının neye benzeyeceği, ne tür işlevlere sahip olacağı müşteri memnuniyetinin nasıl ölçüleceği ve başarı ölçütlerinin neler olacağının proje planlanlama aşamasında tartışılması yararlı olacaktır.

Kalite güvence uygulamasının yapılması Bu süreçte kalite yönetim planının istenilen biçimde uygulandığını tespit etmek amacıyla ölçme sistemleri uygulanır. Nicel ve nitel ölçüm teknikleri kullanılarak müşteri memnuniyetiyle proje kalitesi etkin bir biçimde ölçülebilir.

Kalite kontrolünün uygulanması Bu süreç, proje sürecinde ve sonucunda elde edilen çıktıların (ürün, hizmet veya sonuç) kalite standartlarına uygun olup olmadığını belirlemek üzere yapılan faaliyetleri kapsar. Araçlar: Histogramlar Saçılım diyagramı İstatiksel analiz yöntemleri

Proje İnsan Kaynakları Yönetimi Proje insan kaynakları yönetimi çok boyutlu bir süreçtir. Proje ekibinin, müşterilerin, diğer paydaşların projelerden farklı beklentileri bulunur. Bu süreç, proje beklentilerinin karşılanabilmesi için ilgili taraflara liderlik yapılması, yönetilmesi ve yönlendirilmesidir. Projelerin başarıya ulaşmasındaki en önemli unsur projede gerçekleştirilecek faaliyetleri yerine getirecek insanlardan oluşan proje ekibidir.

Proje İnsan Kaynakları Yönetimi Alt süreçleri: Proje İnsan kaynakları planının oluşturulması (rol ve sorumluluk dağılımı) Proje ekibinin oluşturulması Proje ekibinin geliştirilmesi (verimliliğin artırılması, ekip ortamının iyileştirilmesi çabaları)

Proje İletişim Yönetimi Proje ekibi üyeleri, proje paydaşları ve projeyle ilgili tüm kişiler arasında sağlıklı bir proje iklimi, başarılı bir poje yönetimi için ilk şarttır. Alt süreçler: İletişim yönetiminin planlanması (iletişim yaklaşımlarının planlanması) İletişim yönetilmesi (bilginin paydaşlara iletilmesi) İletişimin kontrolü (durum raporları, ilerleme verileri gibi bilgilerin toplanması ve dağıtılması

Proje Risk Yönetimi Projeler doğaları gereği bazı faaliyetlerinde belirsizlikler barındırır. Bu belirsizlikler, projenin planan sürede ve bütçede tamamlanmasını ve /veya hedeflenen çıktı kalitesine ulaşılmasını engelleyecek olumsuz etkilere yol açabilir. Söz konusu belirsizliklerin proje üzerinde oluşturabileceği olumsuz etkilerin sonuçlarına proje riskleri denir. Risk, istatiksel verilere dayalı bir biçimde nitel/nicel olarak analiz edilebilir ve ölçülebilir olduğundan, belirlenmeye çalışılırken istatiksel yöntemlerden yararlanılır.

Proje Risk Yönetimi Alt süreçler: Risk yönetiminin planlanması (risklerin nasıl analiz edileceği) Risklerin belirlenmesi (proje içi/dışı nelerin ters gidebileceği, risk kaynaklarının ortaya konması) Niteliksel risk analizi (risklerin gerçekleşme olasılıkları ile proje üzerinde oluşturacakları etkiler değerlendirilip risklerin önceliklendirme sıralamasının yapılması -> olasılık-etki matrisleri)

Proje Risk Yönetimi Niceliksel risk analizi (belirlenmiş risklerin olasılıkları ve proje üzerindeki etkileri nesnel sayısal değerlerle ifade edilir) Risklere cevap stratejilerinin planlanması (risklerin oluşmasını önlemek veya etkilerini azaltmak için yapılacak faaliyetlerin planlaması) Risklerin izlenmesi ve kontrol edilmesi (risklere karşı cevap stratejilerin uygulanması, yeni gelişen risklerin saptanması ve analiz edilmesi)

Proje Tedarik Yönetimi Projede ihtiyaç duyulan ürünleri, hizmetleri veya sonuçları proje ekibi dışından edinmek (satın almak, kiralamak vb.) için ihtiyaç duyulan süreçleri kapsar. Alt süreçleri: Tedarik yönetiminin planlanması Tedariklerin gerçekleştirilmesi (sözleşmeler imzalanması) Tedariklerin izlenmesi ve kontrol edilmesi Tedariklerin kapatılması

Proje Paydaş Yönetimi Projede gerçekleşecek faaliyetlerden veya elde edilecek sonuçlardan etkilenecek, projeye kaynak (insan, mekan, zaman ve para) katkısında bulunacak kişi veya işletmeler projenin paydaşlarıdır. Proje yönetim ekibi ilk olarak bu paydaşların kim ler olduğunu belirlemeli ve daha sonra her bir paydaşın projeden neler beklediğini, projeye nasıl katkıda bulunabileceklerini öğrenmelidir. Alt süreçleri: Paydaşların belirlenmesi ve yönetimin planlanması Paydaş katılımının yönetilmesi, izlenmesi ve kontrol edilmesi.