OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Cengiz Güngör ve Dr.Murat Kurt
Advertisements

Yazılım Geliştirme ve Java
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
VHDL Kullanarak FPGA İle Yüksek Kapasİtelİ Tam ÇIkarIcI Devre TasarImI
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
Bilgisayarla ne yapılabilir? Bilgisayarların sınırları nelerdir?
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Tasarım Aşamaları.
DOĞA KOLEJİ ROL MODEL SUNUMU
Team Members Team Members Okan Tekdaş Candaş Alyıldız Oğuz Semerci
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
App Inventor Mehmet Can KARABAĞ.
Ece Olcay Güneş & S. Berna Örs
Eğitsel Oyunlar.
Chapter 1: Giriş.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
İŞLETİM SİSTEMLERİ Derya Işık
WEB PROGRAMCILIĞI.
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
RLG. Sanal gerçeklik,sanal ortamı gerçek hayatta yaşamanıza olanak sunar.Daha doğrusu bu,gerçek hayat değildir.Ancak giyilebilir teknoloji sayesinde görüntüleri.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİLGİSAYAR MİMARİLERİ 1.Hafta: Bilgisayar Mimarisine Giriş
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Emre Büyükkürkçü TCM | Teknoloji Çözümleri Merkezi Yazılım Takım Lideri DOĞA KOLEJI DENEY VıSıON YARıŞMASı BILGISAYAR PROGRAMLAMAYA GIRIŞ SEMINERI Emrah.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
ROBERT KOLEJİ | CODE DAYS YAZILIMDA KARİYER Emrah Uslu TCM | Teknoloji Çözümleri Merkezi Yazılım Birim Müdürü Microsoft MVP | Windows Platform Development.
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
Globalleşme Bİlgİ Teknolojİlerİ ve Sİz
Hazırlayan: Hasan ACAR
FULYA KARAYAZI.
Prof. Dr. Orhan torkul Arş. Gör. M. Raşit cesur
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Game Design Theory And Practice
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
İOS PLATFORMUNDA MOBİL TRAFİK CEZA BİLDİRİM UYGULAMASI
Eurocert European Academy
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu@gmail.com maydinunlu maydinunlu

Coder Dojo CoderDojo: Gönüllülük esasıyla 6-17 yaş arasındaki çocuk ve gençlere bilgisayar kodu yazmayı, basit programlar yapmayı öğreten bir platformdur.  Bugün 27 ülkede 220’den fazla CoderDojo organizasyonu var. 2011’yılından beri. CoderDojo Türkiye: https://www.facebook.com/coderdojoturkiye CoderDojo: http://coderdojo.com/

Coder Dojo – Kadıköy 1

Coder Dojo – Kadıköy 2

Coder Dojo – Kadıköy 3

Mitch Resnick Mitch Resnick: MIT ‘de “Çocuklarda Öğrenme” konusu üzerine araştırmalar yapan bir profosördür. TED Talks: http://www.ted.com/talks/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code

Scratch Scratch: LEGO gibi birbirine geçebilen bloklardan oluşan bir programlama dilidir. Farklı blokların birleşmesi ile kurulan yapılar sayesinde ufak oyunlar, animasyonlar vs. gibi şeyler yapılabilir. URL: http://scratch.mit.edu/

Commodore 64

Commodore 64

River Raid (1982) River Raid : 1982 yılında Activision tarafından üretilmiştir. Oyun ilk olarak Atari 2600 için çıkarılmıştır ve daha sonra da farklı platformlar için yayınlanmıştır. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/River_Raid

Carol Shaw (1982) Oyunun ana tasarımcısı Carol Shaw adında bir bayandır ve kendisi dünyanın ilk kadın oyun tasarımcısıdır. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Carol_Shaw_(video_game_designer)

Need For Speed 4 – High Stakes (1999) Need For Speed 4 - High Stakes : 1999 yılında Electronic Arts tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmış bir yarış oyunudur. Oyun kendi türüne, hasar alma ve kariyer modu gibi yenilikler getirmiştir. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_High_Stakes

Ajanda Tasarım Geliştirme

Tasarım Tasarımda Yaratıcılık Amaçlar / Araçlar Platformlar Kazanç Modelleri

Tasarım - Tasarımda Yaratıcılık Stefan Sagmeister: Aslen Avusturyalı ve New York ‘ta yaşayan bir grafik tasarımcı. TED Talks: http://www.ted.com/talks/stefan_sagmeister_the_power_of_time_off Stefan Sagmeister

Amaçlar David Perry : Bir video oyun programcısıdır. MDK ve Enter the Matrix gibi oyunları geliştirmiştir. Ayrıca GAIKAI ‘nin kurucusudur. GAIKAI : Cloud Computing teknolojisi ile oyun oynatmayı sağlayan bir servistir. Sony tarafından satın alınmıştır. “Oyun programcısı olunca oyun geliştirmeye olan bakış açımız biraz daha teknik düzeyde olabiliyor. Aslında oyuncular, oyunları ile daha fazla bağ kurabiliyor.” David Perry: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Perry_(game_developer) Gaiaki: https://www.gaikai.com/ David Perry

Alley Cat (1983) – Bill Williams

Component Based Development Amaçlar Component Based Development : Sorumlulukların ayrılması temel ilkesine dayanan bir yaklaşım şeklidir. Her component ‘in kendine özgü bir sorumluluğu ve davranışı vardır. Bunların bir araya gelmesi ile yeni yapılar (entity) oluşturarak geliştirme yapılır. Bu da bize daha modüler bir uygulama geliştirme imkanı sağlar. Component Based Software Engineering: http://en.wikipedia.org/wiki/Component-based_software_engineering Entity Component System: http://en.wikipedia.org/wiki/Entity_component_system Component Based Development

Amaçlar Dungeon Siege : 05 Nisan 2002 yılında yayınlanmış bir Role-Playing oyunudur ve Component Based mimari ile geliştirilmiş ilk oyundur.

Araçlar Unity : 3 boyutlu ve cross platform uygulama geliştirme imkanı sağlayan bir oyun motorudur. Component Based çalışan bir mimariye sahiptir.

Platformlar PC / Konsol Mobil Sanal Gerçeklik (Oculus Rift) Google Glass Platformlar oynanabilirliği en çok etkileyen çevresel faktördür. Farklı ve yeni platformlar aynı şekilde oyuncuya farklı ve yeni deneyimler yaşatabileceği için yeniliğe açıktır.

Platformlar – PC / Konsol

Platformlar – PC / Konsol Brothers – a Tale of Two Sons: 07 Ağustos 2013 ‘te yayınlanmış bir macera oyunudur. Oyunda aynı anda 2 farklı kardeşi tek bir gamepad ile kontrol edebiliyorsunuz. Oyunun konusu ise; hasta olan babalarını iyileştirmek için hayat ağacının iksirine doğru yola çıkan iki kardeşin başına gelen maceralardır. Brothers: A Tale of Two Sons

Platformlar – PC / Konsol Tearaway: Bir platform oyunudur. MediaMolecule tarafından geliştirilip 20 Eylül 2013 ‘te yayınlanmıştır. MediaMolecule, eski Lionhead Studios çalışanları tarafından kurulmuştur ve Little Big Planet ‘i de geliştirmişlerdir. Tearaway’ da tanrıya mesaj iletmek isteyen bir mesaj taşıyıcısının başından geçen maceralara tanık oluyoruz. Tearaway: http://tearaway.mediamolecule.com/ MediaMolecule: http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Molecule Tearaway

Platformlar – Mobil

Platformlar – Sanal Gerçeklik Oculus Rift: Bir sanal gerçeklik gözlüğüdür. OculusVR: http://www.oculusvr.com

Platformlar – Sanal Gerçeklik

Platformlar – Google Glass

Kazanç Modelleri

Geliştirme Indie Game Movie Oyun Geliştirmeye Başlamak Prototipin Önemi

Indie Game Movie

Indie Game Movie - FEZ FEZ: Phil Fish tarafından tasarlanıp, Renaud Bedard tarafından programlanmış bir platform oyunudur. 13 Nisan 2012 ‘de yayınlanmıştır. Oyun 5 yılda tamamlanmıştır. FEZ: http://fezgame.com/ Phil Fish: http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Fish_(video_game_developer) Renaud Bedard: http://en.wikipedia.org/wiki/Renaud_B%C3%A9dard

Indie Game Movie – Phil Fish

Indie Game Movie – Phil Fish (1 Nisan !)

Indie Game Movie – Super Meat Boy Super Meat Boy: Oyun Edmund McMillen ve Tommy Refenes tarafından yapılmıştır.

Indie Game Movie – Super Meat Boy Braid: Jonathan Blow tarafından tasarlanıp, geliştirilmiştir. Oyun 3 yılda bitmiştir.

Oyun Geliştirmeye Başlamak Hangi Programlama Dilini Seçmeliyim Hangi Aracı Kullanmalıyım

Prototipin Önemi - Braid

Prototipin Önemi - Braid

OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK TEŞEKKÜRLER OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu@gmail.com maydinunlu maydinunlu