OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu@gmail.com maydinunlu maydinunlu
Coder Dojo CoderDojo: Gönüllülük esasıyla 6-17 yaş arasındaki çocuk ve gençlere bilgisayar kodu yazmayı, basit programlar yapmayı öğreten bir platformdur. Bugün 27 ülkede 220’den fazla CoderDojo organizasyonu var. 2011’yılından beri. CoderDojo Türkiye: https://www.facebook.com/coderdojoturkiye CoderDojo: http://coderdojo.com/
Coder Dojo – Kadıköy 1
Coder Dojo – Kadıköy 2
Coder Dojo – Kadıköy 3
Mitch Resnick Mitch Resnick: MIT ‘de “Çocuklarda Öğrenme” konusu üzerine araştırmalar yapan bir profosördür. TED Talks: http://www.ted.com/talks/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code
Scratch Scratch: LEGO gibi birbirine geçebilen bloklardan oluşan bir programlama dilidir. Farklı blokların birleşmesi ile kurulan yapılar sayesinde ufak oyunlar, animasyonlar vs. gibi şeyler yapılabilir. URL: http://scratch.mit.edu/
Commodore 64
Commodore 64
River Raid (1982) River Raid : 1982 yılında Activision tarafından üretilmiştir. Oyun ilk olarak Atari 2600 için çıkarılmıştır ve daha sonra da farklı platformlar için yayınlanmıştır. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/River_Raid
Carol Shaw (1982) Oyunun ana tasarımcısı Carol Shaw adında bir bayandır ve kendisi dünyanın ilk kadın oyun tasarımcısıdır. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Carol_Shaw_(video_game_designer)
Need For Speed 4 – High Stakes (1999) Need For Speed 4 - High Stakes : 1999 yılında Electronic Arts tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmış bir yarış oyunudur. Oyun kendi türüne, hasar alma ve kariyer modu gibi yenilikler getirmiştir. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_High_Stakes
Ajanda Tasarım Geliştirme
Tasarım Tasarımda Yaratıcılık Amaçlar / Araçlar Platformlar Kazanç Modelleri
Tasarım - Tasarımda Yaratıcılık Stefan Sagmeister: Aslen Avusturyalı ve New York ‘ta yaşayan bir grafik tasarımcı. TED Talks: http://www.ted.com/talks/stefan_sagmeister_the_power_of_time_off Stefan Sagmeister
Amaçlar David Perry : Bir video oyun programcısıdır. MDK ve Enter the Matrix gibi oyunları geliştirmiştir. Ayrıca GAIKAI ‘nin kurucusudur. GAIKAI : Cloud Computing teknolojisi ile oyun oynatmayı sağlayan bir servistir. Sony tarafından satın alınmıştır. “Oyun programcısı olunca oyun geliştirmeye olan bakış açımız biraz daha teknik düzeyde olabiliyor. Aslında oyuncular, oyunları ile daha fazla bağ kurabiliyor.” David Perry: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Perry_(game_developer) Gaiaki: https://www.gaikai.com/ David Perry
Alley Cat (1983) – Bill Williams
Component Based Development Amaçlar Component Based Development : Sorumlulukların ayrılması temel ilkesine dayanan bir yaklaşım şeklidir. Her component ‘in kendine özgü bir sorumluluğu ve davranışı vardır. Bunların bir araya gelmesi ile yeni yapılar (entity) oluşturarak geliştirme yapılır. Bu da bize daha modüler bir uygulama geliştirme imkanı sağlar. Component Based Software Engineering: http://en.wikipedia.org/wiki/Component-based_software_engineering Entity Component System: http://en.wikipedia.org/wiki/Entity_component_system Component Based Development
Amaçlar Dungeon Siege : 05 Nisan 2002 yılında yayınlanmış bir Role-Playing oyunudur ve Component Based mimari ile geliştirilmiş ilk oyundur.
Araçlar Unity : 3 boyutlu ve cross platform uygulama geliştirme imkanı sağlayan bir oyun motorudur. Component Based çalışan bir mimariye sahiptir.
Platformlar PC / Konsol Mobil Sanal Gerçeklik (Oculus Rift) Google Glass Platformlar oynanabilirliği en çok etkileyen çevresel faktördür. Farklı ve yeni platformlar aynı şekilde oyuncuya farklı ve yeni deneyimler yaşatabileceği için yeniliğe açıktır.
Platformlar – PC / Konsol
Platformlar – PC / Konsol Brothers – a Tale of Two Sons: 07 Ağustos 2013 ‘te yayınlanmış bir macera oyunudur. Oyunda aynı anda 2 farklı kardeşi tek bir gamepad ile kontrol edebiliyorsunuz. Oyunun konusu ise; hasta olan babalarını iyileştirmek için hayat ağacının iksirine doğru yola çıkan iki kardeşin başına gelen maceralardır. Brothers: A Tale of Two Sons
Platformlar – PC / Konsol Tearaway: Bir platform oyunudur. MediaMolecule tarafından geliştirilip 20 Eylül 2013 ‘te yayınlanmıştır. MediaMolecule, eski Lionhead Studios çalışanları tarafından kurulmuştur ve Little Big Planet ‘i de geliştirmişlerdir. Tearaway’ da tanrıya mesaj iletmek isteyen bir mesaj taşıyıcısının başından geçen maceralara tanık oluyoruz. Tearaway: http://tearaway.mediamolecule.com/ MediaMolecule: http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Molecule Tearaway
Platformlar – Mobil
Platformlar – Sanal Gerçeklik Oculus Rift: Bir sanal gerçeklik gözlüğüdür. OculusVR: http://www.oculusvr.com
Platformlar – Sanal Gerçeklik
Platformlar – Google Glass
Kazanç Modelleri
Geliştirme Indie Game Movie Oyun Geliştirmeye Başlamak Prototipin Önemi
Indie Game Movie
Indie Game Movie - FEZ FEZ: Phil Fish tarafından tasarlanıp, Renaud Bedard tarafından programlanmış bir platform oyunudur. 13 Nisan 2012 ‘de yayınlanmıştır. Oyun 5 yılda tamamlanmıştır. FEZ: http://fezgame.com/ Phil Fish: http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Fish_(video_game_developer) Renaud Bedard: http://en.wikipedia.org/wiki/Renaud_B%C3%A9dard
Indie Game Movie – Phil Fish
Indie Game Movie – Phil Fish (1 Nisan !)
Indie Game Movie – Super Meat Boy Super Meat Boy: Oyun Edmund McMillen ve Tommy Refenes tarafından yapılmıştır.
Indie Game Movie – Super Meat Boy Braid: Jonathan Blow tarafından tasarlanıp, geliştirilmiştir. Oyun 3 yılda bitmiştir.
Oyun Geliştirmeye Başlamak Hangi Programlama Dilini Seçmeliyim Hangi Aracı Kullanmalıyım
Prototipin Önemi - Braid
Prototipin Önemi - Braid
OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK TEŞEKKÜRLER OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu@gmail.com maydinunlu maydinunlu