AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER ERASMUS+ PROGRAMME KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Biyoloji Kimya Ekoloji Çevre Mühendisliği İnşaat Mühendisliği ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Çevre Etiği ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
Biyoloji; Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Biyoloji; Kimya; Ekoloji; Çevre Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ1: Remediyasyon teknolojisine giriş ÖÇ2: Zararlı kirleticilerin biyoremediyasyonu Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ1 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ2 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Çevre Etiği AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ2: Zararlı kirleticilerin biyoremediyasyonu Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ2 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ1: Remediyasyon teknolojisine giriş ÖÇ1 dersi doğal çevreyi kirleten maddeler olan kirleticiler hakkında temel bilgi verir. Bu ders kirlenme işlemi ve doğal çevrenin zararlı maddelerin negatif etkilerini ortadan kaldıramadığı zaman ortaya çıkması konularını tartışır. Çevresel kirlenme ve küresel ısınma ile ilgili ana faktörlerden olan insan aktiviteleri, ekolojik dengenin sürdürülmesi temel konuları olarak kirlenmiş çevrenin remediyasyonu ve zararlı kirleticilerden korunması konularını ortaya koyar. Kirlenmiş çevrenin hızlı remediyasyonu için insan müdahalesinin gerekliliği ve kontaminasyonun özelliği ve seviyesine bağlı olarak çeşitli remediyal işlemlerin uygulanması konularıda tartışılmıştır. Kirlenmiş çevrelerin remediyasyonu için geleneksel ve modern tekniklerin kullanımı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Remediyasyon teknolojilerinin sürdürülebilirliğinin uzun süreli remediyasyon etkisi ve gelecekte ortaya çıkabilecek potansiyel problemlerin engellenmesi açısından son derece önemli bir unsur olduğu vurgulanmıştır. Son olarak bazı genetiği değiştirilmiş organizmaların biyoremediyasyon amacıyla kullanımı konusu yorumlanmıştır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645
MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ ÖZET ÖÇ2: Zararlı kirleticilerin biyoremediyasyonu ÖÇ2 dersi doğrudan insan uygarlığının gelişimi ve 19. Yüzyılda endüstriyel devrimle başlayan çevre kirliliğindeki önemli artış bağlamında günümüzdeki çevresel problemlere odaklanmıştır. Öğrenme materyali karbon kaynaklı enerji kaynaklarının tüketimindeki artış, madenlerin çıkartılması ve işlenmesi ve günümüzdeki çevresel kirlilik krizini yaratan kirleticilerin kontrolsüz olarak ortama bırakılması konularını tartışır. İnsan faaliyetleri sonucu ortaya çıkan ve çevre ve insan sağlığı için büyük risk oluşturan kirleticiler hakkında bilgiler verilmiştir. Bitkilerin ve mikroorganizmaların kirlenmiş bölgelerde kullanım imkanları tartışılmıştır. Çevre dostu bir işlem olan ve kirlenmiş bölgelerin remediyasyonun da kullanılabilen biyoremediyasyon tarif edilmiştir. Zararlı kirleticilerle kirlenmiş olan bölgelerin temizlenmesi için geliştirilen çeşitli biyoremediyasyon teknikleri anlatılmıştır. Kirlenmiş bölgelerde toksik maddeleri toksik olmayan formlarına dönüştürerek remediyasyon sağlayabilen bitkiler ve mikroorganizmalar hakkında bilgi verilmiştir. Çevre kirliliğinin kontrolü amacıyla kirleticilerin üretimin ve çevreye salınımının azaltılması yaklaşımı da tartışılmıştır. Çevre kirleticilerinin etkilerinin ortadan kaldırılması için biyoremediyasyonun geleneksel tekniklerle birleştirilerek uygulanması konusu da verilmiştir. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645